خانه ی  FieldHouse؛ بهره‌گیری از مصالح بومی برای خلق یک اثر معماری پایدار

خانه ی  FieldHouse؛ بهره‌گیری از مصالح بومی برای خلق یک اثر معماری پایدار

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: امروز قصد داریم که با شما در مورد خانه ی  FieldHouse صحبت کنیم. خانه‌ای که با هدف برآورده کردن تمامی نیازهای اعضای یک خانواده طراحی شده است. با کمک ساختار ساده اما کاربردی Fieldhouse، دیگر امکان برگزاری دورهمی‌های دوستانه و پرجمعیت و انجام فعالیت‌های ورزشی در خانه، فقط یک رویا نخواهد بود.

خانه ی  FieldHouse

این پروژه حاصل هنر و خلاقیت تیم طراحی Hoedemaker Pfeiffer می‌باشد. FieldHouse می‌تواند حس غوطه‌وری در طبیعت و تفریح در پارک‌های ایالتی و ملی اوایل قرن ۲۰ میلادی را تداعی نماید. ساختاری که خانواده، دوستان و همسایگان را برای دور هم جمع‌شدن، جشن گرفتن، دمی‌آسودن و حتی ورزش کردن در‌آغوش می‌گرفت. در ادامه‌‎‌ی این مطلب شما را با مهم‌ترین خصوصیات جدیدترین خانه‌ی جزیره‌یWhidbey  در ایالت واشنگتن (Washington) کشور آمریکا آشنا خواهیم کرد. پس با ما بمانید!

خانه ی  FieldHouse

خانه ی  FieldHouse

این خانه ی جذاب و منحصربه‌فرد در مکانی عمدتاً توسعه نیافته قرار گرفته است. دورتادور FieldHouse را علفزارها، باغ‌های میوه، حوضچه‌ها و تالاب‌های طبیعی احاطه کرده‌اند. شاید به همین دلیل هم بود که استفاده از متریال محلی و بومی، در اولویت نخست تیم معماران قرار گرفت.

خانه ی  FieldHouse

مهم‌ترین عنصر این سازه‌ی ۱۵۶ متر مربعی، یک پاسیوی بیرونی سر پوشیده می‌باشد. این پاسیو توسط دو فضای محصور احاطه شده‌است. می‌توان ادعا کرد که FieldHouse تقریباً برای هر شرایط خانوادگی و جغرافیایی‌ای مناسب است. به زبان ساده، این خانه هم برای اقامت دائمی یک خانواده‌ی چهار نفره مناسب است و هم می‌تواند میزبان خوبی برای یک مهمانی ۶۰ نفره باشد. علاوه‌براین، می‌توان در زمان وقوع پدیده‌های طبیعی مثل طوفان، خانه را کاملاً محصور نمود و در عوض، در شرایط عادی می‌توان از تمامی ظرفیت‌های خانه برای به جریان درآوردن نور و هوای تازه بهره برد.

خانه ی  FieldHouse

خانه ی  FieldHouse

بد نیست بدانید که چوب‌های به کار رفته در ساختار خانه ی  FieldHouse از جنس صنوبر و سرو هستند. متریالی که متعلق به مناطق شمال‌غربی اقیانوس آرام است و پس از بررسی‌های دقیق تیم طراحی برای استفاده در این پروژه انتخاب شده‌! سنگ‌های به کار رفته در ساختمان هم متعلق به معادن سنگ جزیره‌ی ونکوور (Vancouver Island) می‌باشند. به علاوه، در و پنجره‌های فولادی FieldHouse با روش کارخانه‌های ساحل غربی آمریکا ساخته‌ شده‌اند! براساس تمام این توضیحات به شما اطمینان خاطر می‌دهیم که FieldHouse تا ۱۰۰سال دیگر هم سالم و سرپا باقی خواهد ماند؛ و خاطرات روزهای تلخ و شیرین یک خانواده را در گوشه گوشه‌ی خود ثبت خواهد کرد!

خانه ی  FieldHouse

خانه ی  FieldHouse

 

منبع

dwell.com

نادیا کریمی

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *