خانه ی Greenery Curtain، خانه ای همنوا با طبیعت

خانه ی Greenery Curtain

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: در آنجا می‌توان طبیعت را در هوا، صدا و نور احساس کرد. خانه ی Greenery Curtain در مائوخه، توسط گروه معماری HGAA  و در  سال  ۲۰۱۹ طراحی شده است.  مائوخه، ناحیه‌ای در حال توسعه با ساختاری اقتصادی است. این سرزمین همچنین مرکز استخراج زغال سنگ استان کوانگ‌نین در ویتنام است. از این رو در گذشته، کیفیت محیطی و هوای مائوخه پایین بوده که در سال‌های اخیر، بهبود یافته است.

صاحبان خانه ی Greenery Curtain یک زوج مسن هستند. این زوج، به جز آخر هفته‌هایی که فرزندانشان به ملاقاتشان می‌آیند، به زندگی در محیط آرام عادت دارند.

می‌توان گفت، در این پروژه هر چیزی بر روی باغ، استخر ماهی و فضاهای معماری متمرکز شده است.

این خانه، یک طبقه‌ی اصلی در همکف و یک فضای کوچک در بالا برای مطالعه و عبادت دارد.

دیوارِ آجریِ قرمزِ لبه‌ی بیرونی خانه را لایه‌ای از درختان سبز پوشانده است.

خانه با طبیعت احاطه شده‌ و در عین حال، محاط بر طبیعت است. در واقع، فضاهای خانه در میان طبیعت قرار گرفته‌اند و از طرفی، حیاط مرکزی کوچکی را در میان گرفته‌اند. خانه‌ ی Greenery Curtain فضایی کاملا درونگرا دارد. فضاهای اصلی، فضاهایی آرام و ساکت و جدا از سر و صدای شهری‌اند.

از هر موقعیتی در این خانه، افراد می‌توانند درختان، آب، برکه و یکدیگر را ببینند. از این رو هم، این خانه به ارتباط افراد با خود، یکدیگر و طبیعت کمک می‌کند.

این پروژه شامل لایه‌های گیاهی بسیاری مانند درختان سایه‌انداز، گلبن‌ها و گیاهان رونده پیچشی است.

این گیاهان از ورود گرد و غبار جلوگیری می‌کنند و در برابر سرو صداهای شهری به عنوان عایق عمل می‌کنند.

آجرهای قرمز و بتنِ بدون روکش متریال‌های اصلی خانه و نمودی از احساسات انسانی، صمیمی و روستایی‌اند. مصالح همچنین در خلق فضاهای معماری، احساسات بین افراد و نمایش زیبایی طبیعت در این خانه، عناصر اصلی‌اند. روش‌های ساده و مواد محلی به‌زیبایی، در این پروژه استفاده شده‌اند.

منبع

archdaily.com

محدثه فتح اللهی

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل