خانه Calena House، پیوند معماری گذشته با سبک زندگی کنونی

 خانه Calena House، پیوند معماری گذشته با سبک زندگی کنونی

اختصاصی کانون معاران و شهرسازان: خانه Calena House در مرکز تاریخی شهر مریدای مکزیک در فاصله‌ی نزدیکی از کاخ کانتون  قرار گرفته‌است.

این خانه توسط گروه معاری مکزیکی workshop-diseno y construccion طراحی شده‌است.

با عبور از قاب سبزرنگِ در، مجسمه‌ای باشکوه در جلوی چشمانمان قرار می‌گیرد! مجسمه‌ی خاورمارین زیر چراغ‌آویز ساده‌ای در فضایی که با تیرهای سبز احاطه‌شده، قرار گرفته‌است. دیوارهای سنگی و کاشی‌های برجسته‌ی عتیقه‌ا‌ی سفید،  این فضا را مزین کرده‌اند. در گذر از چنین فضای ساده و در عین حال جذاب، وارد آشپزخانه می‌شویم.

 خانه Calena House

در میانه‌ی آشپزخانه زیر ۳ چراغ‌آویز، میزی از جنس چوب tzalam قرار داده‌ شده‌است. فضای آشپزخانه، با کابینت‌های سبز رنگ و با حالتی تکرارشونده و وسایل و تزئینات متنوع، تقسیم شده‌است. با در شیشه‌ای فضای آشپزخانه و غذاخوری از هم متمایز شده‌اند. دیوار قسمت غذاخوری همانند آشپزخانه، با تزئینات سنگی برجسته طراحی شده‌است. در طراحی فضاها به استفاده از نقاشی های ایزابل گارفیاس توجه خاصی شده‌است.

 خانه Calena House

در گذر از فضای غذاخوری، طراحی منحصربه فرد حیاطی با حوض آبی در طول گذر را نظاره‌گر هستیم. همنوایی و ترکیب حیاط با عناصر طبیعی، در جذاب شدن هر چه بیشتر خانه کمک شایانی می‌کند.

 خانه Calena Houseر

اتاق‌خواب در طبقه‌ی همکف و همینطور طبقه‌ی بالایی آن، رو به حیاط قرار گرفته‌است. اتاق‌خواب، دارای تراس سرپوشیده‌ی جداگانه‌ای می‌باشد و فضای خصوصی منحصر‌به‌فردی را ایجاد کرده‌است.

 خانه Calena House

نمای بیرونی این خانه‌ ی ۱۵۰ مترمربعی و پلکان ورودی آن، از سنت معماری محلی خود نشات گرفته است. در  خانه Calena House به روشی هوشمندانه‌ای، به ارزش‌های تاریخی معماری یوکاتان، احترام گذاشته شده‌است. در این خانه‌ ی واقع در قسمت مرکزی شهر، عناصر معاصر و سبک زندگی راحت، به وضوح دیده‌ می‌شود.

 خانه Calena House

 

منبع

archdaily.com

مهران سلطانی

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *