خانه Thompson Hess؛ مرمت خانه ای زیبا با نگاهی به گذشته

اختصاصی کانون معماران و شهراسازن: خانه Thompson Hess در سال ۲۰۲۰ با مساحت ۴۳۰۵ مترمربع توسط معماران Felipe Hess در برزیل مرمت شده است.

خانه Thompson Hess

این خانه در سال ۱۹۵۷ توسط معمار Rodolpho Ortenblad برای خانواده خود، طراحی شده است. پروژه حاضر باتوجه به عناصر شاخص و تغیراتی در نقشه آن، بازسازی و عملیات مرمت روی آن صورت گرفته است.

در گذشته زمینِ جلوی بنا، فضایی بود که در آن پارکینگ و اتاق بازی قرار داشت. اکنون این خانه دارای حیاطی بزرگ، همراه با درب‌های چوبی و شیشه‌ای جدید است که به اتاق نشیمن متصل می‌شود.

اتاق نشیمن این خانه زیبا، به دو قسمت تقسیم می‌شود. در یک قسمت از آن اتاق نهار‌خوری، شومینه‌ای زیبا و میز کار قرار دارد. در قسمت دیگر آن، اتاق قدیمی زیبایی روبروی باغ پشتی خانه قرار دارد.

نیمکت‌های این خانه یکی از عناصر اصلی در طراحی و مشخصه مهم پروژه Rodolpho Ortenblad’s محسوب می‌شود. این قسمت از خانه به لطف عکس‌های قدیمی، دقیقا همانند پروژه اصلی بازسازی شد.

بسیاری از مواد و عناصر قدیمی این خانه، در گذر زمان پیدا شده است. سقف و ستون‌ها و صفحات چوبی خانه همگی بازسازی شده‌اند.

کف خانه که از جنس سنگ بود، مرمت شده و کف چوبی جدیدی برای طبقه همکف و طبقات بالا جایگزین شده‌اند که سیما و چهره بسیار زیبایی به خانه می‌بخشد.

آجر‌های جدیدی که با رنگ سفید رنگ‌آمیزی شده‌اند در بعضی از قسمت‌های نما، که در حال خراب شدن و ازبین رفتن بود، جایگزین شده و باعث استحکام بنا شده است.

آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی کاملا تغییر پیدا کرده است. در روند بازسازی سعی شده تا این‌کار، با توجه به رنگ و متناسب با حالت اصلی خانه باشد.

خانه  Thompson Hess پس از بازسازی، هنوز ویژگی‌های مدرن خود را حفظ کرده و متناسب با خواسته‌های خانواده‌ای مدرن است.

منبع:

archdaily.com

علیرضا نجار

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل