ویلای Tan Dinh، ارمغان طبیعت در متراکم ترین بافت شهری ویتنام!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیوی MIA Design در جدیدترین پروژه‌ی خود در سال ۲۰۲۰ میلادی، خانه‌ی متفاوتی را برای یک مالک زن طراحی کرده‌است! هدف از طراحی ویلای Tan Dinh با متراژ ۵۳۸ متر مربع، ایجاد یک فضای زندگی راحت و آرام به دور از فضای پرجمعیتِ مرکز شهر است!

ویلای Tan Dinh

معمارانِ پروژه، در تلاش بودند تا علی‌رغم محدودیت‌هایی که ساختمان‌سازی بی‌رویه در شهر‌ها ایجاد کرده، فضای زندگی بهتری طراحی کنند. به همین دلیل، در گفتگو با مالک از او خواسته شد که صرفا نیاز‌های اصلی خود را طرح کند. به این‌ترتیب دست معماران برای استفاد حداکثری از فضا بازتر بود.

کانسپت اصلی ویلای Tan Dinh، ایجاد یک فضای زندگی در بالای یک باغِ کوچک معلق است که به انسان احساس راه رفتن روی یک پل را می‌دهد! بنابراین تمام فعالیت‌های اصلی، در میان مناطق خالیِ بین گیاهان و نور طبیعی خورشید خواهد بود.

از ویژگی‌های برجسته این خانه، همسایگی با ساختمان‌های تاریخی سای گون (Sai Gon) مانند کلیسا و فروشگاه Tan Dinh است. به همین دلیل در هنگام صبح و یا ظهر، می‌توان صدای زنگ را به وضوح از کلیسا شنید.

ویژگی دیگر، قرارگیری در متراکم‌ترین منطقه با بافت تاریخی است که عامل تمایز این خانه نسبت به سایر خانه‌ها می‌باشد!

داخل خانه با استفاده از صفحات فولادی نازک تقسیم بندی شده تا موجب تمایز فضاهای خصوصی از یکدیگر شود. معماران پروژه با استفاده از کرکره‌های غلتکی قصد داشتند ارتباط بین فضای داخل و خارج را به حداکثر برسانند.

این خانه را می‌توان همانند یک جعبه دانست که با استفاده از مواد بتنی و سنگ ساخته شده‌است. مالک خانه، لیاناس، قصد دارد گیاهان خود را در سراسر خانه‌ گسترش دهد تا یک فیلتر سبز تازه ایجاد نماید. این خانه فضایی برای صاحب خود به ارمغان آورده‌است که در آن می‌تواند از ویژگی‌های یک باغِ سبز بهره ببرد!

منبع:

archdaily.com

نسترن دواتگران

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل