ویلای Ryysyranta II؛ انقلابی‌ در طراحی طبیعت محور

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: در مطلب امروز، سفری کوتاه به کشور فنلاند (Finland) خواهیم داشت. قرار است که با همدیگر به بررسی جزئیات منحصربه‌فرد و خیره‌کننده‌ی ویلایی به نام Ryysyranta II بپردازیم؛ پس با ما همراه شوید.

ویلای Ryysyranta II

این واحد مسکونی ۱۶۰ متر مربعی توسط تیم معماری PAVE طراحی و اجرا شده است. Ryysyranta II در زمان ساخت (سال ۲۰۱۷ میلادی) تبدیل به یکی از پربحث‌ترین و انقلابی‌ترین طرح‌های معماری شد! اگر از خودتان می‌پرسید دلیل این تمایز چیست؟ باید بگوییم که این پروژه توانسته است تعادلی بسیار ظریف را در بین یک محیط جنگلیِ آکنده از درختان کاج و صنوبر، و مناظر ساحلی ایجاد نماید؛ اضافه بر این، باید گفت که زیر و بم این ویلای مسکونی براساس اصول معماری معاصر طراحی شده است.

ویلای Ryysyranta II با مهارت هر چه تمام‌تر در طبیعت اطراف خود ادغام شده است. برای اثبات این ادعا هم می‌توانیم به گیاهان سایت اشاره کنیم؛ چرا که اغلب آن‌ها دست‌نخورده باقی مانده‌اند. جدای از این، ویلا با در نظر گرفتن وضعیت زمین، و استفاده از راه‌حل‌های باکیفیت و معاصر طراحی شده است. پس می‌توان با اطمینان اعلام کرد که ساختار طبیعت به هیچ عنوان تحت الشعاع خانه قرار نخواهد گرفت.

نکته‌ی حائز اهمیت این است که طراحان تیم PAVE، هم در بخش طراحی نما و هم برای طراحی دکوراسیون داخلی از چوب‌های صنوبر پرداخت شده استفاده کرده‌اند. این چوب‌ها با رنگ روشن و زیبایی که دارند، توانسته‌اند ریشه‌های محکمی در ساختار طبیعی اطراف خود بگسترانند. علاوه بر این دو بخش، در سایر قسمت‌های ساختمان نیز از متریال بومی و طبیعی بهره گرفته شده است.

یکی از جذاب‌ترین تمهیدات تیم طراحان برای ساخت ویلای Ryysyranta II، جانمایی پنجره‌های عریض شیشه‌ای در سراسر طبقه‌ی همکف ساختمان می‌باشد. به این ترتیب می‌توان در تمام فصول سال به فضای باز و هوای تازه دسترسی داشت.

بهتر است که به عنوان آخرین نکته، به تعداد طبقه‌های خانه‌ی Ryysyranta II اشاره نماییم. در تحلیل محیط داخلی، می‌توانیم سه سطح را شناسایی کنیم. طبقه‌ی همکف؛ که شامل اتاق‌های خواب و نشیمن می‌شود. طبقه‌ی دوم؛ که مهم‌ترین عنصر آن یک اتاق استراحت بسیار دلنشین است. و در نهایت، نیم‌طبقه‌ای که بدون افزودن حتی ذره‌ای به حجم ساختمان، توانسته محیطی دلچسب با منظره‌ا‌ی بی‌نظیر به سمت اقیانوس فراهم نماید.

 

منبع:

archdaily.com

نادیا کریمی

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل