۱۰ ایده جذاب برای طراحی استخر ویلا ی مدرن

اختصاصی استودیو ایوان: سال ۲۰۲۰ چالش‌های غیر‌ قابل پیش‌بینی زیادی را به همراه داشت. همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا، بخش عظیمی از وقت‌مان حین کار، استراحت، ورزش، تفریح و … در خانه رقم می‌خورد. این روند جدید نیازِ تازه‌ای برای دور شدن از زندگی روتینِ شهری را برایمان یادآور شده است. به این ترتیب، طبیعت و معماری سبز بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه مردم قرار گرفته است. امروز قصد داریم تعدادی از ایده‌های طراحی استخر ویلا را بررسی نمائیم.

۱. استخر سنگی:

استخر ویلایی سنگی

در این طرح که از هیچ مصالح مصنوعی استفاده نشده، سنگ‌ها برای ساختن منظره‌ای زیبا به کمک طراحان آمده‌اند. آبشار‌ها و فضا‌های کوچکِ شبیه به جزیره و درختان، محیطی جذاب بوجود آورده‌اند.

استخر مدرن:

استخری با طراحی بسیار ساده و دلربا که با طرح آبنما و نورپردازی منحصر به فرد خود جلوه زیبایی به ویلا داده است. همچنین اشرافیت فضای داخلی ویلا به استخر نیز یکی از خصوصیات ویژه این طرح است.

۳. طرح بی‌نهایت استرالیایی:

ترکیب آلاچیق کوچک با استخر و لبه هایی که با پر شدن آن آب از آن سرازیر می‌شود. سطوح آن با سنگ گچ استخر پوشانده شده است.

۴. استخر داخلی با منظره ای رو به طبیعت:

پروژه ای در فیلادلفیا که در طراحی استخر آن تلاش شده تا بدون محدودیت سرمای هوا، در هر فصلی از آن استفاده کرد. علیرغم اینکه استخر داخلی است اما منظره ای رو به طبیعت برای آن تصور شده است.

۵. استخر ورودی ساحل:

طرحی که هندسی بودن استخر ها را به چالش می‌کشد! استخری با طرحی کاملا منحنی که برای خنک شدن، ورزش و رفع خستگی و ماساژ با حباب های داخل جکوزی.

۶. استخر کم‌پهنا:

استخر بلندی که اصطلاحاlap pool نامیده می‌شوند و فضایی جذاب برای شنای یکنفره فراهم آورده است. این پروژه در سیدنی استرالیا و توسط چوب سخت و بتن ساخته شده است که توسط نوعی گیاه ژاپنی معروف به ریش اژدها پوشش داده شده است.

۷. استخر بدون فرم:

طرحی برگرفته از دریای مدیترانه که توسط Lewis Aquatech در ویرجینیا به اجرا در آمده است. استفاده از سنگ فرش، رنگ کف استخر و نور پردازی ویژه، فضای برای سرو غذا و الاچیقی کوچک در کنار استخر آنرا به طرحی منحصر به فرد مبدل کرده است.

۸. استخر بدون مرز:

طرحی بسیار مدرن که به استخر های بی‌نهایت نیز معروف هستند! بدون لبه و به شکلی که آب از آن گویی به ساحل سرریز می‌کند یا با آسمان ادغام می‌شود.

۹. استخر سنتی:

​​

​حیاط سن آنتونیو در تگزاس که با سنگ‌لوح‌هایی که از پاسیو شروع در لبه های استخر و گرداگرد آن جریان یافته است. رنگ استخر و سبک به کار برده شده در این طرح، فضایی دنج و آرام را به ارمغان آورده است.

۱۰. استخر سر پوشیده داخلی:

این استخر در نیوجرسی و توسط Katz Novoa Architects طراحی شده است. هدف، ضمن ارتباط بصری با طبیعت از طریق پنجره های بزرگ، استفاده از استخر در هوای سرد نیز مورد توجه معماران قرار گرفته است.

 

مطالب پیشنهادی:

ویلای هنری ؛ ویلایی بتنی میان جنگل‌های کاستاریکا!

خانه تعطیلات خانوادگی، هندسه ای محصور در طبیعت!


منبع:

thespruce.com

تحریریه کانون معماران و شهرسازان


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل