ویلای مدرن میامی؛ چارچوبی برای زندگی

ویلای مدرن میامی؛ چارچوبی برای زندگی

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: ویلای مدرن میامی، اولین پروژه ی ساخته شده‌ی الکساندرو لاندس (Alejandro Landes)، فیلمساز کلمبیایی- اکوادوری در سال ۲۰۱۵ است. این عمارت مدرن گرمسیری، جزء گران‌ترین املاک مسکونی میامی محسوب می‌شود. ملک مذکور در سال ۲۰۱۶ به قیمتی معادل ۵۰ میلیون دلار در بازار موجود بوده‌است. لاندس (Landes) این معماری را در فیلم‌های خود با عنوان ” چارچوبی برای زندگی” معرفی کرده‌است.

ویلای مدرن میامی

او در توضیح کانسپت کار خود توضیح داد که سعی کردم کاری را که به عنوان فیلمساز برعهده دارم، انجام دهم: زندگی و زمان را به‌گونه‌ای قاب کنم که بیرون را با آنچه در داخل است پیوند دهد.” ساختار بتنی مینیمالیستی فضا برای تحقق چنین هدفی به کمک او آمده‌است و سبب می‌شود که فضای داخل کاملاً به بیرون باز شود.

ویلای مدرن میامی

طبق قوانین ساخت ‌و ساز میامی، برای جلوگیری از وقوع سیل می‌بایست ملحقات کنار آب‌های جاری افزایش پیدا کند. لاندس (Landes) از این فرصت برای ایجاد فضای بزرگ سایه‌داری در طبقه‌ی همکف استفاده کرد. این فضا شامل استخرهای بازتابنده، به‌وسیله‌ی پله‌هایی به سمت محل زندگی اصلی خانه، شیب پیدا می‌کند. محل اصلی زندگی واقع در ویلا با ارتفاعی دوبرابر سایر فضاهای موجود در طبقه‌ی همکف است.

ویلای مدرن میامی

ویلای مدرن میامی

این طبقه دسترسی مستقیمی به عرشه‌ای دارد که فضای داخل را به فضای خارج می‌پیوندد. همه چیز این طبقه از پیش طراحی شده‌است. این موضوع به‌گونه‌ای است که لاندس (Landes) در مورد آن نقل کرد: ” روایتی از طریق کازا باهیا[۱] بافته شده‌است كه براساس آن، هر سنگ کارگذاشته شده، هر پارچه به‌صورت صنایع دستی دوخته شده و هر قطعه چوب حکاکی شده‌است.”  شعار کازا باهیا (Casa Bahia) این است که: فقط چیزهایی که خوب ساخته شده‌اند می‌توانند عریان شوند تا ماهیت آن‌ها آشکار شود.

ویلای مدرن میامی

فضای داخلی این ویلای مدرن با طرح مادر لاندس (Landes)، کاتالینا آچواریا (Catalina Echavarría) ساخته شده‌است. وی از کودکی به عنوان یک طراح روی لاندس (Landes) تأثیرگذار بوده‌است. لاندس (Landes) بیان کرده‌است که مصالح و متریال‌ها در حالت اصیل خودشان برایش جذاب‌اند؛ آن هم به این علت خاص که خصوصیات خود را آشکارا به نمایش می‌گذارند. بنابراین به‌عبارتی در آن‌ها احساس وجود دارد. او با استفاده از بتن به عنوان متریال اصلی بنا، چنین هدفی را دنبال می‌کرده‌است.

ویلای مدرن میامی

ویلای مدرن میامی

پانوشت‌ها:

[۱]

Casa Bahia: یک زنجیره‌ی خرده‌فروشی در برزیل متخصص در مبلمان و لوازم خانگی

منبع:

dezeen.com

فائزه پناهنده

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *