خانه Okada Marshall، میکرو اقلیمی سازگار با رطوبت!

خانه Okada Marshall، میکرو اقلیمی سازگار با رطوبت!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیوی معماری D’Arcy Jones در سال ۲۰۱۶ میلادی، پروژه‌ی ویلایی منحصر‌به‌فرد خانه Okada Marshall، را در شهر سوکه (Sooke) کانادا طراحی کرده‌است!

خانه Okada Marshall

خانه Okada Marshall با بهره‌گیری از کانسپت حرف H طراحی شده تا ۲ حیاط مرکزی را در خود جای‌دهد. این الگو به ‌منظور جلوگیری از انسداد مناطق اطراف و بهره‌‌گیری از تابش نور خورشید به فضای داخل، ایجاد شده‌است.

خانه Okada Marshall

چیزی که در طراحی این خانه به چشم می‌خورد، استفاده از سنگ‌های باستانی و خزه‌دار اقیانوس آرام می‌باشد! این خانه با بهره‌گیری از عناصر ساختاری ملایم و ارتفاعی ثابت در نمای خارجی خود، بر سادگی بصری تاکید می‌کند.

خانه Okada Marshall

از روکش‌های تخته‌ای چوبی به‌دلیل ساختار منعطف، زیبا و کارآمدی که دارند، در جای‌جای این خانه ‌ی ویلایی استفاده شده‌است. قاب‌های چوبی دیوار به ابعاد ۲×۶ متر طراحی شده تا پنجره‌ها و در‌ها به‌راحتی در این فضا جای گیرند. این خانه یک نمونه آزمایشی برای شرکت تهیه چوب Shou-Sugi است که نیازی به تعمیر ندارد و هرگز پوسیده نمی‌شود. این ویژگی چوب‌ها برای مرطوب‌ترین مناطق بریتیش کلمبیا که شبیه آب‌و‌هوای مرطوب کشور ژاپن است، بسیار کارآمد می‌باشد.

خانه Okada Marshall

صاحب‌های این خانه خواستار خانه‌ای بدون پله با بهره‌گیری از ویژگی‌های خانه‌ ی چند‌طبقه‌ی قبلی خود بودند تا  فضای کارآمد‌تری ایجاد ‌کنند. معماران این پروژه با جدا‌ کردن فضاهای روزمره با ‌استفاده از راهرو‌های کشیده، فضای مناسبی را برای دفتر کار در خانه ایجاد‌کردند. علاوه بر آن، راهرو‌های کشیده بر حس گسترده بودن خانه در یک فضای محدود تاکید دارند.  فضای داخلی سفید خانه به عنوان بازتابنده‌ی نور در مقابل نمای خارجی قهوه ای و سیاه آن عمل می کند.

خانه Okada Marshall

وزش باد در اقیانوس آرام در ساحل غربی جزیره ونکوور در هر روز از هر فصلی از سال ثابت است. به همین دلیل این خانه با بهره‌گیری از فرم حیاط مرکزی، یک میکرو‌اقلیم مطبوع داخلی برای ساکنین خانه فراهم کرده‌است.

خانه Okada Marshall

خانه Okada Marshall

منبع:

architizer.com

نسترن دواتگران

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *