ویلا هایی در جنگل شمال شرقی آسیا، تجربه زندگی در دل طبیعت

ویلا هایی در جنگل شمال شرقی آسیا، تجربه زندگی در دل طبیعت

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: معماران origin پروژه حاضر را در سال ۲۰۱۷ به مساحت ۲۴۵۰ متر مربع در دامنه بلند‌ترین رشته‌کوه اوراسیا طراحی کرده‌اند.

خانه ویلایی

این پروژه در شهرک رودخانه اردوبای (Erdaobai)، در دامنه رشته کوه شرق اوراسیا، کنار کوه‌های چانگبای (Changbai) واقع شده‌است. این پروژه نه‌تنها دروازه ورود به دامنه شمالی کوه چانگبای است، بلکه مرز بین توسعه‌شهری و طبیعت نیز، محسوب می‌شود.

 

خانه ویلایی

این سایت با یک خط مرزی، محدوده را به دو نیمه تقسیم می‌کند، که نشانگر تقابل طبیعت و شهر است. یک طرف آن، جنگلی بکر است. و طرف دیگر آن، شکافی بزرگ از توسعه‌شهری وجود دارد که درواقع یک شهربازی متروکه‌ است. در آن‌جا زمین‌های متروکه با زباله‌های ساختمانی انباشته شده‌است.

خانه ویلایی

معماران origin به دنبال کشف راه‌هایی برای رسیدن به هماهنگی  و همزیستی بین طبیعت و فعالیت‌های انسانی و امکان دستیابی به مرزی بین طبیعت و شهر‌ها هستند.

خانه ویلایی

تیم طراحی به دقت سیستم زیست‌محیطی محدوده را مورد برسی و ارزیابی قرار داده‌اند. همچنین مناطق آسیب دیده پارک تفریحی، از نظر زیست محیطی مرمت شده‌است. زباله‌های ساختمانی را از محدوده پاک‌سازی و کانال‌های آب را ترمیم کرده‌اند و رودخانه‌های گرفته شده، لایروبی شده‌اند.

خانه ویلایی

ساختمان‌ها با نور‌گیری بالا و منظر زیبا در دامنه کوه هستند. ساختمان‌ها اشکال از پیش تهیه شده‌ای ندارند و با دقت از کنار درختان عبور داده شده‌اند و آزادانه به سمت خورشید و مناظر طبیعی پیش می‌روند. اتاق‌های نشیمن رو به کوه هستند. اتاق‌های نهار‌خوری رو به جنگل هستند. اتاق‌های خواب مشرف به رود‌ها هستند. پنجره‌هایی که روبه جنگل هستند باعث می‌شوند که انسان طبیعت را بهتر حس کند. طراحی داخلی، مسیری را ایجاد می‌کند که زندگی روزمره را به سمت مناظر طبیعی هدایت کند. وقتی به اطرافتان نگاه می‌کنید، جنگل، رودخانه، کوه و آفتاب همگی در مقابل شما در هم تنیده شده‌اند. فصل‌ها یکی بعد از دیگری از کنار هم می‌گذرند و منظره‌ها تغییر می‌کنند.

خانه ویلایی

در فضای زیر ساختمان برای عبور باد و آب‌باران و نور، هیچ مانعی وجود ندارد و گیاهان زیبایی رشد می‌کنند. حیوانات وحشی کوچکی  هم آزادانه در آنجا حرکت می‌کنند.

منبع:

archdaily.com

علیرضا نجار

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *