ویلا B2، فضای زندگی آمیخته با طبیعت!

ویلا B2، فضای زندگی آمیخته با طبیعت!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان جالب‌است بدانید در این سایت زیبا، دو ساختمان مجزا با مساحت ۴۶۰ متر مربع، برای ۳ نسل متفاوت ساخته شده‌است! ویلا B2 به عنوان ساختمان کوچکی واقع در بالای دامنه‌ی این تپه و یک دفتر کار، برای مادربزرگ و پدربزرگ خانواده ساخته شده است. ساختمان بزرگتر واقع در پایین دامنه، فضای ایده‌آلی را برای والدین و فرزندان ایجاد کرده است.

VILLAS_2B_TAMARA_FRISCH-2

ویلا 2B

ویژگی مورد توجه ویلا B2 ، طراحی خاص آن می‌باشد که برای مشاهده‌ی مناظر اطراف، به صورت قاب‌هایی ساده درنظر گرفته شده و حس پویایی و در عین حال سکون را برای ساکنین خود فراهم کرده است. در نقطه‌ی مرتفع این خانه، اتاقی با سقف جناغی، برگرفته از ویژگی‌های سبک سنتی و روستایی، طراحی شده‌است.

VILLAS_2B_TAMARA_FRISCH-2

فضای داخلی این خانه به صورت اتاق‌هایی فراخ و بزرگ به همراه تراس‌هایی وسیع طراحی شده است. این تراس‌ها توسط درهایی کشویی از فضاهای داخلی جدا می‌شوند. در واقع معماران این پروژه با طراحی این خانه و با استفاده از متریال‌های آجر، بتن و شیشه‌های سه جداره، فضای داخلی و خارجی را با استفاده از پنجره‌هایی سراسری با هم ادغام و یک فضای زندگی کاملِ آمیخته با طبیعت، مطابق با استاندارد‌های کم‌انرژی ایجاد کرده‌اند.

ویلا 2B

 

VILLAS_2B_TAMARA_FRISCH-2

منبع:

archdaily.com

نسترن دواتگران

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *