دهکده آپارتمان Amarin

دهکده آپارتمان Amarin

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: دهکده آپارتمان Amarin در شمال شهر رووینج در کشور کرواسی قرار دارد. این دهکده آپارتمان با پوشش گیاهی احاطه شده که برای اهالی این منطقه فضای دلنشینی را به وجود آورده است. در کنار ۲۷۲ آپارتمان موجود، آپارتمان‌های نامرغوب قدیمی از سایت حذف و ۱۹۰ آپارتمان جدید به جای آن‌ها ساخته شده‌است.

دهکده آپارتمان Amarin

مکان ساختمان‌های جدید تا حدودی توسط مسیرهای موجود برای عابرین پیاده که تا پروژه جدید ادامه دارد مشخص شده است. این مسیر‌ها دارای شیب ملایمی از سمت شمال به جنوب می‌باشد. همچنین فضای بیرونی دهکده، صمیمیت و کیفیت را هدف خود قرار داده و در فضای داخلی، راحتی ساکنین مورد توجه قرار گرفته است.

در این پروژه بخاطر طراحی متفاوت راهروهای ارتباطی، فضاهای بی‌قاعده‌ای سبزی را می‌بینیم که واحدهای آپارتمانی در آن جاگذاری شده‌اند.

دهکده آپارتمان Amarin

دهکده آپارتمان Amarin

نمای بیرونی بلوک‌ها که از نظر رنگ‌آمیزی نمای ساختمان با یکدیگر متفاوت هستند فضای شاد و متنوعی را ایجاد کرده‌‌است. واحدهای آپارتمانی با تشکیل حفره‌ها و دهلیزهای بین آن‌ها یک همبستگی مکانی ایجاد کرده‌اند. به این ترتیب، مناظر کوچک و فضای زندگی صمیمی برای خانوارها تشکیل شده است. علاوه‌بر این فضاهای بیرونی دهکده به صورت خصوصی، نیمه خصوصی و عمومی درجه بندی می‌شوند.

دهکده آپارتمان Amarin

موضوع طراحی این دهکده، توسعه یک زبان معماری متمایز است که از طریق آن اشیاء به یک بلوک مرتبط می‌شوند و وابستگی آن‌ها به یک بلوک تعیین می‌شود. پس در نتیجه، مفهوم «حریم خصوصی» با ایجاد خطوطی کوچک‌تر یا بزرگ‌تر بوجود آمد. در همین راستا ابزار توسعه این مفهوم عبارت بود از: طراحی حجم (گلدان، دهلیز، باغ و تراس) و انتخاب مواد (گچ، سرامیک، چوب، آلاچیق و پوشش گیاهی)

دهکده آپارتمان Amarin صرفا برای عابرین پیاده طراحی شده و خودرو‌ها در بیرون از سایت و پارکینگ اختصاصی‌شان پارک می‌کنند. مسیرهای اصلی در این دهکده بین بلوک‌ها و از طریق آنها به ورودی آپارتمان‌ها منتهی می‌شوند. تراس‌های هر واحد از چوب ساخته شده‌اند، آلاچیق‌ها و حریم خصوصی توسط یک دیوار سبز از گیاهان حمایت می‌شود.

دهکده آپارتمان Amarin

هویت بصری آپارتمان‌ها و تابلو‌ها و گرافیک محیطی آن توسط لاناکاور و لوکا پرادراگوویچ طراحی و ساخته شده است. تصویرگر کرواتی OKO تصاویر به کار رفته در فضاهای داخلی آپارتمان‌ها و روی تابلوها را تهیه کرده است که الهام‌بخش این هویت و تصاویر، مربوط به لباس‌های سنتی خاص آنجا است.

دهکده آپارتمان Amarin

تحلیل دو پلان از واحد‌ها برای شناخت طراحی داخلی پروژه

واحدهای آپارتمانی در دو حالت ساخته شده‌اند:

آپارتمان‌های دو طبقه، با یک اتاق نشیمن، آشپزخانه، توالت، تراس و باغ کوچکی در طبقه همکف و دو اتاق خواب و یک حمام در طبقه اول ساخته شده‌اند.

آپارتمان‌های یک طبقه با یک اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و حمام و توالت و تراس هستند.

دهکده آپارتمان Amarin

دهکده آپارتمان Amarin

منبع:

archdaily.com

سودابه آقابالازاده

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *