مجموعه مسکونی El Mangaleta؛ تلفیق طبیعت و معماری

مجموعه مسکونی El Mangaleta؛ تلفیق طبیعت و معماری

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: در شهر Villa Icho cruz و بر دامنه‌ی کوهستان‌های کوردوبای (Cordoba) کشور آرژانتین یک مجموعه مسکونی حیرت‌آور و دلفریب به‌چشم می‌خورد. این مجموعه مسکونی ۲۴۰ متر مربعی که El Mangaleta نام دارد، در سال ۲۰۱۳ میلادی و توسط Marco Rampulla طراحی شده‌است.

مجموعه مسکونی El Mangaleta

مجموعه مسکونی El Mangaleta شامل سه خانه و ‌یک استخر چشم نواز می‌باشد! نمای خارجی این خانه‌ها به‌قدری منحصر‌به‌فرد اجرا شده که به آن‌ها امکان تطابق با محیط اطراف خود را عرضه نموده‌است.

مجموعه مسکونی El Mangaleta

از آنجایی که این مجتمع بر دامنه ‌یک کوه قرار دارد، متریال و مصالح به کار رفته در جریان ساخت آن هم تابعی از وضعیت توپوگرافی منطقه به شمار می‌آیند.

مجموعه مسکونی El Mangaleta

مجموعه مسکونی El Mangaleta

 اصلی‌ترین متریال ساخت خانه‌های مجتمع مسکونی El Mangaleta آجر است. ماده‌ای که هم فراگیری زیادی در سطح جهان دارد و هم از ماندگاری بالایی برخوردار است. این ‌یک انتخاب هوشمندانه از طرف Marco Rampulla و تیم همکاران او به حساب می‌آید؛ چرا که نتیجه‌ی کار، تلفیق بسیار خوب مجموعه با طبیعت بکر و چشم نواز Cordoba است!

مجموعه مسکونی El Mangaletaمجموعه مسکونی El Mangaletaمجموعه مسکونی El Mangaletaمجموعه مسکونی El Mangaletaمجموعه مسکونی El Mangaletaمجموعه مسکونی El Mangaleta

منبع:

archdaily.com

نادیا کریمی

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *