فروشگاه جدید T-HOUSE ؛ انعکاس هنر و صنعت ژاپن در قالب معماری

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیوی معماری Schemata در همکاری با معماران ondesign در جدیدترین پروژه ی خود در سال ۲۰۲۰ میلادی، فروشگاه متفاوتی را در شهرکاواگو (Kawagoe) واقع در کشور ژاپن، طراحی و به بهره برداری رساند. در ادامه با بررسی طراحی فروشگاه جدید T-HOUSE همراه شما خواهیم بود.

فروشگاه جدید T-HOUSE

هدف از طراحی این پروژه، برچیدن کورا (kura)، انبار سنتی ژاپنی با استفاده از انتقال اجزای سازنده بنا به فضای داخل و سرهم بندی مجدد آنها برای ایجاد یک فضای جدید بود!

فروشگاه جدید T-HOUSE

T-HOUSE با فضای متفاوت و منحصر به فرد خود، به عنوان بخشی از پروژه برند New Balance تأسیس شده است و ابتکار عمل ویژه ای در پیشبرد نام تجاری این برند دارد. کشور ژاپن نه تنها به دلیل تفکرات و شیوه های ایده آل خود در احداث سازه های گوناگون زبانزد خاص و عام است، بلکه به عنوان یکی از قطب های استراتژیک آسیا در میان بسیاری از کشورهای جهان نیز انتخاب شده است. به همین دلیل نیز انتظار می رود پروژه ی T-House به عنوان شخصیتی خاص به نمایندگی از این برند، خصوصیات منحصر به فرد ژاپن را بیان نماید.

فروشگاه جدید T-HOUSE

معماران پروژه بر این باورند که با طراحی این پروژه بر ژاپنی بودن آن تاکید خاصی داشته ایم! این امر همچون پوشیدن کیمونو (نوعی لباس سنتی ژاپن که در مراسم عروسی و چای خوری استفاده می شود) در مراسم اهدای جایزه و… در خارج از کشور است، حتی اگر در زندگی روزمره هرگز استفاده نشود!

فروشگاه جدید T-HOUSE

همچنین آن ها بیان کرده اند که ما به طور تصادفی با نجاری که کار مونتاژ چوب های سازه ای کورا را در این پروژه به عهده گرفت، روبرو شده ایم! او با استفاده از سوراخ های موجود در ابزار نازک کاری نوکی (nuki)، مشابه ابزار نازک کاری mortise و  tenon، سوراخ  هایی را در ستون های کورا ایجاد کرد و ترکیب بندی خاصی را به وجود آورد! در نهایت با رنگ آمیزی سفید بنا و با استفاده از چوب های MDF، فضایی متناسب با خانه های ژاپن برای نمایش این برند طراحی و ارائه شد که از ویژگی های خانه های قدیمی که به شکل موزه در می آیند، به دور است.

نسترن دواتگران

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل