مرکز چند رسانه ای Hñähñu ؛ تکنولوژی را در دره ای خوش آب و هوا تجربه کنید!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: گروه معماری Aldana + Sánchez ، مرکز چند رسانه ای Hñähñu را در سال ۲۰۱۹ میلادی در کشور مکزیک به مساحت ۹۲ مترمربع طراحی کرده است. این مرکز چند رسانه ای در محله ای به نام Ex Hacienda Ocotzá  واقع در شهر Ixmiquilpan ایالت Hidalgo واقع شده است.

هدف اصلی از طراحی پروژه ی مرکز چند رسانه ای Hñähñu، ارائه ی یک فضای مناسب و چند منظوره برای فراهم آوری خدمات فناوری و ارتباطات رایانه ای می باشد.

مکان مناسب برای پیاده کردن این هدف، طبقه ی فوقانی یکی از خانه های بومی منطقه (خانه ای روستایی) در نظر گرفته شده است! این سکونتگاه در دره ی Mezquital واقع شده است که جمعیتی در حدود ۱۰۰۰ نفر در آن ساکن می باشند. دلیل کم بودن جمعیت این منطقه، مهاجرت اکثر ساکنان آن به ایالت متحده آمریکا است.

مرکز چند رسانه ای Hñähñu به دنبال ایجاد یک مکان عمومی متعلق به تمامی سنین می باشد، تا افراد بتوانند پیرامون فعالیت های مختلف رسانه ای از آن استفاده نمایند. از کاربری های موجود در این پروژه می توان به کافی نت، گیم نت و فضایی برای ارائه ی خدمات تلفن همراه اشاره کرد. همچنین این بنا شامل یک آپارتمان با دسترسی مستقل می باشد که در طبقه ی همکف آن قرار گرفته است.

فرم بنا مانند یک آلاچیق تراس دار با دیوارهای پرده ای شکل طراحی شده است که با قرار گیری در تراس و در پس دیوارهای مشبک می توان از مناظر و آب و هوای دره ی مجاور خود بهره مند شد. سقف این بنا با طاق های نیم دایره ای پوشیده شده است که یادآور دوره ی استعمار در این منطقه می باشند!

پلان
مقطع
مقطع

جالب است بدانید برای ساخت طاق های کاتالان، دیوارها، شبکه های آجری و همچنین گره های بتنی موجود در بافت های آجری این پروژه از ترفند های تجربی و سنتی ساختمان سازی استفاده شده است! ترکیب سازه های فلزی با مصالح بومی به منزله ی ادغام مضامین فرهنگی در زندگی انسان های معاصر است. این ابتکار، تلاشی ستودنی در رسیدن به مقصدی متواضعانه می باشد. و سرانجام نهایی، نجات آیین های قدیمی ثبت نشده از پیشرفت سریع تکنولوژی و تأثیرات منفی آن در زندگی ما است.

شیوا غزنوی

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل