پروژه Aamchit Courtowers ؛ چشم انداز متفاوتی از خانه های روستایی

پروژه Aamchit Courtowers ؛ چشم انداز متفاوتی از خانه های روستایی

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیوی معماری Hashim Sarkis در یکی از پروژه های خود در سال ۲۰۱۶ میلادی، چشم انداز متفاوتی از خانه های روستایی را در ساحل زیبای آمچی (Aamchit) واقع در کشور لبنان طراحی و احداث کرده است! در ادامه با بررسی طراحی پروژه Aamchit Courtowers همراه ما باشید.

پروژه Aamchit Courtowers

این پروژه به مساحت ۱۳۹۲ متر مربع، شامل چهار خانه ی مجزا برای سکونت می باشد! جالب است بدانید خانه های این مجموعه با توجه به شیب زمین در جهت غرب طراحی شده اند تا از نسیم دریای مدیترانه بهره بگیرند. هر خانه از یک دیوار دو جداره تشکیل شده است تا حفاظی را در مجاورت با زمین ایجاد نماید. این دیوارها  به عنوان عایقی در برابر رطوبت خاک عمل می نمایند و همچنین هوای خنک را به فضای داخل خانه انتقال می دهند.

در داخل خانه، یک حیاط کوچک تعبیه شده است تا جریان هوای متعادلی را در فصول گرم و سرد سال ایجاد کند. لازم به بیان است برجی که اتاق های خواب را در خود جای داده است، در قسمت جنوب شرقی پروژه تعبیه شده است تا سایه ملایمی را در هنگام روز ایجاد نماید! این برج عملکردی همانند دودکش دارد تا گرمای حیاط و اتاق خواب را به فضای بیرون انتقال دهد.

پروژه Aamchit Courtowers

پله ها و حمام ها در ضلع شرقی و جنوبی پروژه قرار دارند تا عایقی را در برابر گرمای تابستان ایجاد کنند. قسمت شمال غربی مجموعه، چشم انداز زیبایی از فضای اطراف را در مقابل اتاق خواب ها ایجاد کرده است و هوای مطبوعی از نسیم دریا را به هنگام باز کردن پنجره ها به فضای داخل خانه می آورد.

در سایت پلان این مجموعه از استراتژی طراحی Xeriscape (فرآیند محوطه سازی یا باغبانی که آبیاری اضافی را کاهش می دهد و یا از بین می برد) استفاده شده است! این امر به طور عمده توسط پوشش گیاهی زمین و درختان دیگری در گونه های مختلفی همچون سرخس، گل و زیتون انجام شده است. این گیاهان به گونه ای کاشته شده اند که نقشه ی عبور و مرور را به افراد نشان می دهد.

نسترن دواتگران

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *