رستوران La Sastrería ؛ فضایی متفاوت برای تجربه غذاها دریایی

رستوران La Sastrería ؛ فضایی متفاوت برای تجربه غذاها دریایی

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیو طراحان داخلی Masquespacio در جدیدترین پروژه ی خود، رستوران La Sastrería را در شهر والنسیای کشور اسپانیا به مساحت ۲۰۰ متر مربع طراحی کرده است. هدف اصلی از طراحی و ساخت این پروژه مانند بسیاری دیگر از پروژه های استودیو Masquespacio تحقق تخیلات گروهی از جوانان کارآفرین در حیطه ی تجربیات آشپزی بوده است!

رستوران La Sastrería

رستوران La Sastrería که واقع در محله ی دریایی Canyamelar – Cabanyal شهر والنسیا می باشد، از سه بخش عمده تشکیل شده است که اصلی ترین بخش آن به غذای سرآشپز سرشناس ، Sergio Giraldo اختصاص دارد.

 

بخش اول با توجه به یکی از آداب و رسوم شهر والنسیا با نام Tomar la fresca ساخته شده است. Tomar la fresca گرم ترین روزهای سال است که در آن ساکنان محلات مختلف، صندلی های خود را برداشته و در خیابان ها با همسایگان خود نشسته و معاشرت می کنند! الگوهای ساخته شده در این بخش نشانگر یک محله ی کوچک صمیمی می باشد؛ در عین حال تزئینات و شکل های منحصر به فرد به کار گرفته شده و صندلی های پلاستیکی، همه و همه تداعی گر نمای یک خانه ی والنسیایی می باشند. همچنین در این بخش از رستوران، توجه ویژه ای به جانمایی نوشیدنی ها شده است. در این بخش از کاشی های سفارشی شطرنجی شکلی استفاده شده است که اشاره به سنت محلی دارند!

لازم به ذکر است که در آشپزخانه ی Sergio Giraldo ، غذاهای محلی و دریایی منطقه به شیوه ی سنتی ومنحصر به فرد خود سرو می شوند.

از طرف دیگر، طراحی بخش دوم رستوران با توجه به سرو شدن غذاهای دریایی به گونه ای انجام شده است که گویی یک موج بزرگ به سمت آشپزخانه در حال حرکت می باشد و به یک مجسمه ی ساخته شده از قطعات سرامیکی منتهی می شود! کاشی های استفاده شده در این بخش، طیفی از رنگ های سفید و آبی می باشند که مرز میان ساحل شنی و دریای آبی خروشان را نشان می دهند. صندلی های این بخش نیز با الهام گرفتن از قایق های ماهیگیران طراحی و ساخته شده است.

Ana Hernández مدیر خلاق Masquespacio درباره این پروژه می گوید:

هدف ما از این پروژه خلق، یک سناریوی متمرکز بر آشپزخانه ی Sergio Giraldo و خیال غذای ناب او با غوطه ور شدن رستوران La Sastrería در دریا بود!

در نهایت، بخش سوم این پروژه به انتهای آشپزخانه می رسد که در آن ماهی ها به روش های رایج در یک بازار دریایی ماهی، نگهداری می شوند.

شیوا غزنوی

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *