خانه Golf ؛ برگرفته از ویژگی های ذاتی سایت پلان

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیوی معماری اسپانیایی eneseis در جدیدترین پروژه ی خود در سال ۲۰۲۰ میلادی در شهر آلیکانته (Alicante) واقع در کشور اسپانیا، ویلایی را با نام Golf House یا خانه Golf طراحی کرده است!

خانه Golf

استودیوی معماری eneseis با سابقه ی ۲۰ ساله، در زمینه های مختلف معماری و طراحی داخلی فعالیت داشته است؛ از جمله پروژه های مسکونی، پروژه های هتل، پروژه های تجاری، پروژه های اداری، پروژهای عمومی، برنامه ریزی و…

هدف از بنیان گذاری این استودیوی معماری، شناسایی تمام عناصری است که به یک پروژه ارزش می بخشد. آن ها بیان کرده اند که هر پروژه یک چالش جدید است و شور و شوق یادگیری را در آن ها افزایش می دهد!

خانه Golf

استودیوی معماریeneseis با درک خود از محیط طبیعی پیرامون، شرایط اجتماعی، شرایط اقتصادی، شرایط سیاسی و و همچنین شرایط طبیعی، کارفرما را در فرآیند طراحی و تصمیم گیری، مشارکت می نماید و ایده های متمایز و راه حل های فنی جامعی را برای تکمیل موفقیت آمیز هر پروژه ارائه می دهد.

در ادامه به بررسی پروژه ی Golf House خواهیم پرداخت!

در ابتدا جالب است بدانید این خانه، در منطقه ی توسعه یافته ی ساحل San Juan با مساحت ۵۱۴۵ متر مربع واقع شده است و دارای چشم انداز زیبایی با توجه به زمین های سبز اطراف خود است.

طراحی این خانه به فرم U شکل به جهت جداسازی این ساختمان از دیگر ساختمان های همسایه و همچنین ایجاد فضایی برای معاشرت ساکنان بود! همچنین در فضای حیاط این خانه، استخری برای استفاده ی ساکنان تعبیه شده است و هوای مطبوعی را ایجاد کرده است.

نکته ی جالب توجه در این مجموعه، ارتفاع طبقات می باشد؛ به این صورت که قسمتی از خانه با الهام از ویژگی های ذاتی سایت پروژه ارتفاع گرفته است و به طبقه ی دوم، محل قرارگیری اتاق ها دسترسی پیدا کرده است.

مصالح عمده ی به کار گرفته شده در ساخت این خانه، بتن و سنگ می باشد؛ به همین دلیل ظاهری سخت و مات در نمای بیرونی خانه ایجاد کرده است.

نسترن دواتگران

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل