خانه Maison T ؛ رویای چهل متر مربعی!

خانه Maison T ؛ رویای چهل متر مربعی!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: اگر خیابان و زندگی خیابانی را به عنوان یک سمفونی پر جنب و جوش شهری که با ریتم درخشان خود مردم را مسحور می کند در نظر بگیریم، خانه Maison T یک وقفه ی کوتاه، کوچک و روح انگیز در این میان به حساب خواهد آمد!

این خانه کوچک و در عین حال دلربا در یکی از کوچه های شهر Hanoi کشور ویتنام (Vietnam) طراحی و ساخته شده است. مالک این خانه مرد جوانی است که پس از سال ها زندگی در خارج از کشور، حالا به کشور ویتنام بازگشته است و برای داشتن یک سرپناه از تیم معماران Nghia کمک گرفته است.

در ابتدای کار، نیازهای این مرد جوان بسیار گسترده به نظر می رسید. او علاوه بر نیاز به یک فضای خصوصی، به محیطی برای دورهمی های دوستانه نیز نیاز داشت. مفهوم خانه برای این مرد حوان هم در مکانی برای استراحت خلاصه می شد و هم پاتوقی بود برای دور همی های دوستانه ی صمیمی. علاوه بر این، او انتظار داشت که یک باغچه سبز و جمع و جور هم در اختیار داشته باشد.

معماران Naghia براساس نیازهای مشتری جوان و پر انگیزه خود، دست به طراحی خانه Maison T زد! این فضای مسکونی ۴۰ متر مربعی به نحوی طراحی شده است که گویی تمام مرزهای عملکردی در آن محو شده اند. فضای خانه علاوه بر القای حس آرامش، دلباز نیز می باشد! این خانه کوچک است اما تمام امکانات لازم برای زندگی را در خود جای داده است.

در شهر شلوغ و پر از جنب و جوشی همچون Hanoi که مردم از هر متر مربع فضایی که در اختیار دارند، نهایت استفاده را می برند، خانه Maison T و باغچه سرسبز آن با فروتنی هر چه تمام خودنمایی می کند و همچون نگینی در میان بلوک های بلند خانه های اطراف می درخشد!

جبهه جلویی این پروژه با آجر ساخته شده است، اما سبک طراحی آن متفاوت و بسیار دیدنی است! چیدمان خاص و منحصر به فرد آجرهای نمای جلویی خانه بیش از یک دیوار بلند، حس یک حصار زیبا را به بیننده ی خود القا می کند. علاوه بر این، با کمک این چیدمان خاص، فضای سبز باغچه با شهروندان نیز به اشتراک گذاشته شده است.

هر چند که خانه Maison T تنها چهل متر مربع مساحت دارد و در تمامِ فضای داخلی این فضای مسکونی، هیچ دیواری را نمی توان دید اما راحت و خوش ساخت به نظر می آید! نقشه این خانه به گونه ای است که نور طبیعی به تمام زوایای فضای داخلی خواهد رسید و سیستم تهویه هوای مناسبی نیز برای قسمت های مختلف آن طراحی شده است؛ ایده ای که فضایی پاکیزه و با طراوات را برای ساکنان به ارمغان آورده است. معماران Naghia با طراحی این فضای مسکونی به دنبال ارائه ی یک سبک زندگی ساده و در عین حال مدرن و با کیفیت هستند.

نادیا کریمی

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *