طراحی فروشگاه شیرینی و دسر SWEET & TASTE ؛ طعم شیرین و لذیذ دسر را در فضایی معمارانه بچشید!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: معماران Y SPACE در سال ۲۰۱۸ میلادی، فروشگاه شیرینی و دسر SWEET & TASTE را که در Aranya Gold Coast واقع شده است، با مساحت ۴۶ مترمربع طراحی و اجرا کرده اند.

فروشگاه شیرینی و دسر SWEET & TASTE

به پلان فروشگاه دقت کنید؛ آیا آن را شبیه به جعبه ی فرشته (Angel’s Box) نمی بینید؟ اگر متوجه این شباهت شدید، جالب است بدانید که در طراحی این فروشگاه از فونتانل (Fontanelle) نوزاد ایده گرفته شده است! فونتانل (Fontanelle) به بخش هایی از جمجمه ی یک نوزاد گفته می شود که هنوز استخوان آن تشکیل نشده است و نرم می باشد!

فروشگاه شیرینی و دسر SWEET & TASTE

نمای سفید و خالص این فروشگاه که در آن از خطوط صاف و مستقیم استفاده شده است، بافتی مرتب و یکدست در وجه های مختلف بنا ایجاد کرده است. فضای در و ورودی فروشگاه و بازشوها کمی عمیق تر در دیواره ی نما جانمایی شده اند و نمای متفاوتی را به وجود آورده اند. نوری که از پنجره ها عبور کرده و وارد فضای داخلی می شود، گویی روح شاعرانه ی هنر را در اتمسفر داخلی فروشگاه زنده می کند. با این نور است که فضای خالص و سفید فروشگاه جان می گیرد!

فروشگاه شیرینی و دسر SWEET & TASTE

همان طور که می دانید متریال های سفید رنگِ مختلفی بسیاری وجود دارد؛ در این فروشگاه شیرینی و دسر سعی در انتخاب گونه ای متریال سفید رنگ بوده است که فضایی به سبک ناب مدرنیسم خلق شود! میز مرمری سفید رنگ در فضای ورودی به رابطه ی فضایی شکل می دهد؛ رنگ روشن استفاده شده در کف مرمرین این پروژه، صندلی های به شکل پایه ی شمعدان سفید و همچنین چراغ های با نور سفید همه و همه فضای منحصربه فردی را ایجاد کرده اند؛ گویی که جشنی بزرگ برپا خواهد شد! لازم به ذکر است با توجه به شرایط آب و هوای ساحلی، مواد GRG با تراکم بالا و غیرقابل تغییر که آسیب نمی بینند و ضد لک هستند، برای طراحی فضای داخلی انتخاب شده اند.

پلان
فضای داخلی

شاید به نظر کودکانه باشد که هدف اصلی در خلق فضای این فروشگاه شیرینی و دسر SWEET & TASTE، دسرها بودند. بله درست است دسرها! دیده شدن و چشمگیر بودن دسرها از فضای خارج از این دسرفروشی و درون فروشگاه به عنوان اصلی ترین محصول فروشگاه، از عوامل تعیین کننده در طراحی بوده است. چراغ های آبنباتی شکلی که در بیرون فروشگاه نصب شده اند، حس گرمی و لذتِ خاصی را در مسیر بازگشت به خانه در مشتریان ایجاد می کنند. یک ایده ی ساده توام با هوشیاری طراح برای یک خداحافظی دلنشین!

لئوناردو داوینچی می گوید:

” سادگی، نهایت پیچدگی است. “

به بیان معمارانه می توان گفت اجازه دهیم با طرحی خالصانه، احساسات به سادگی شکل گیرد و طعم شیرین دسر با ادغام در فضایی معمارانه با لذت چشیده شود.

تینا غزنوی

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل