خانه Dos Aguas ؛ ریشه در شوق و آرامش چکامه های ژاپنی، رو به آسمان کلمبیا

خانه Dos Aguas ؛ ریشه در شوق و آرامش چکامه های ژاپنی، رو به آسمان کلمبیا

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: سفر به کشور ژاپن (Japan) بهانه ای بود تا مالک خانه Dos Aguas تصمیم بگیرد تا خانه ی خود را بازسازی نماید؛ ساخت یک فضای امن و آرام! چیزی که بیشتر از یک خانه، به یک پناهگاه مطمئن شباهت داشته باشد؛ و اینگونه بود که تیم معماری Cinco Solidos دست به طراحی این منزل مسکونی ۳۰۰۰ متر مربعی در شهر Rionegro واقع در کشور کلمبیا (Colombia) زد.

خانه Dos Aguas

لازم به بیان است در طی فرآیند بازطراحی و بازسازی این خانه، می بایست طرح اصلی خانه نیز حفظ می شد! اما با پیشرفت پروسه، جاه طلبی های مالک و تیم طراحی نیز افزایش پیدا کرد؛ مرحله دوم ساخت و ساز آغاز شد و کار حتی به طراحی یک نمای بیرونی برای خانه نیز کشید!

خانه Dos Aguas در اصل از دو حجم قائم تشکیل شده است؛ این دو حجم را یک راهروی بلند، چوبی و نورگیر به هم متصل می کند. در کنار این ها، سقف شیروانی خانه چیزی است که بیشتر از هر عنصر دیگری خودنمایی می کند!

خانه Dos Aguas

مضمون نهفته در پس زمینه طراحی این خانه، تلفیقی از زیبایی های دو سوی مختلف جهان است. خانه Dos Aguas از یک سو ریشه در چکامه های ژاپنی دارد و از سوی دیگر، ظرافت ها و زیبایی های معماری منطقه ی اسکاندیناوی را در کالبد خود حمل می کند.

نور و ماده ، دو مضمون اساسی در طراحی این خانه هستند. هم نشینی خلاقانه و در عین حال هوشمندانه ی این دو عنصر، تعادل و وقار خاصی به خانه ی Dos Aguas بخشیده است. طراحی مبلمان خانه هم دست کمی از نمای بیرونی آن ندارد! در این منزل مسکونی همه ایده ها در نهایت سادگی اجرا شده اند و همین امر، زیبایی خاصی به کل مجموعه بخشیده است. گویی تمامی عناصر تشکیل دهنده فضا با هم در تعادل و انسجام هستند؛ تعادل و انسجامی که در یکایک جزئیات خانه هم به وضوح هر چه تمام به چشم می خورد.

خانه Dos Aguas

در پایان بد نیست چندجمله ای نیز پیرامون معماران این پروژه ی مسکونی بخوانیم. Cinco Solidos یک استودیوی خلاق در زمینه طراحی داخلی و معماری به حساب می آید؛ حوزه های تخصصی آن ها را می توان در پنج رشته طراحی داخلی، معماری، برندهای تجاری، مدیریت پروژه و همچنین طراحی مبلمان تقسیم بندی کرد. هر کدام از کارهای این تیم معماریِ کلمبیایی یک شخصیت خاص و کاملا منحصر به فرد را دارا است و همین امر باعث شده است که علاقمندان بتوانند در نهایت اعتماد و اطمینان رویاهای خود را برای به ظهور رسیدن به دست های این تیم جوان بسپارند.​

نادیا کریمی

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *