ویلای MG ؛ انعکاس پویایی و مدرنیته

ویلای MG ؛ انعکاس پویایی و مدرنیته

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: در مرکز شهر تاریخی Schiedam کشور هلند ، ویلایی با طراحی متفاوت به چشم می خورد! این ویلا توسط استودیوی معماری stats در سال ۲۰۱۹ میلادی و در یکی از زیباترین و پرتردیدترین نقاط تاریخی شهر Schiedam و مجاور در پارک سنتی Plantage (قدیمی ترین پارک کشور هلند) طراحی شده است. ویلایی که با نمای تمام شیشه ای خود، فضای منحصر به فردی را برای ساکنان فراهم کرده است.

ویلای MG

ویلای MG با متراژ ۲۸۰ متر مربع، با هدف بیان زندگی مدرنِ آمیخته با فضایی درام و پویا، برای خانواده ای که در محیطی متمایز و سبز زندگی میک نند، طراحی شده است.

ویژگی جالب توجه در طراحی این خانه، نحوه ی قرار گیری طبقات آن می باشد! پلان های طبقات با چرخش زاویه ای خود منظره های گوناگونی از فضای اطراف را برای ساکنان خانه فراهم کرده اند.

ویلای MG

گوشه های تیز به کار برده شده در طراحی این خانه، فضای پویایی را به خانه بخشیده است و منعکس کننده ی فضای داخلی به محیط بیرون می باشد. نکته ی جالب توجه دیگر در طراحی این پروژه، به کارگیری عمده از متریال های چوب، فلز و شیشه در نمای خانه می باشد که تداعی گر سوله های صنعتی است.

از فضاهای دیگر در این خانه می توان به بالکن نیمه باز و سالن ناهار خوری اشاره کرد که توسط دیوار شیشه ای از قسمت های دیگر خانه برای گفت و گوی راحت تر افراد متمایز شده است. در فضای ورودی خانه از یک دیوار سرتاسری برای قرارگیری مجموعه ی گسترده ای از کتاب ها استفاده شده است! همچنین در داخل این کتابخانه، کمدهایی برای جعبه ی فیوز و رختکن جانمایی شده است.

معماران این پروژه با طراحی فضای پله در کنار کتابخانه، مسیر هیجان انگیزی را برای عبور افراد ایجاد کرده اند! همچنین این پله ها چشم اندازی از محیط بیرون و فضای داخل خانه را به افراد نشان می دهد.

نسترن دواتگران

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *