کافه و رستوران Sawo ؛ نگین خیابان Braga

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: محلات یا خیابان های قدیمی به دلیل پیشینه و شهرتی که دارند عموما به عنوان مکان مناسبی برای گشت و گذار شناخته می شوند. خیابان jalan braga نیز از این قضیه مستثنی نیست! یک خیابان معروف ساحلی در کشور اندونزی با مغازه و ساختمان های دو طبقه که اکثرشان بازسازی شده اند.

کافه و رستوران Sawo

گروه معماران Oi ، پروژه ی کافه و رستورانی  به نام Sawo Coffee & Roastery طراحی کرده اند که در مرکز شهر Bandung واقع شده است؛ پروژه ای در آن سبک مینیمال به زیبایی هر چه تمام مشهود است!

این پروژه کافه و رستوران نسبت به ساختمان های اطراف خود، کمی عقب نشینی کرده است؛ اتفاقی که خود دلیل خوبی برای دعوت کنندگی می باشد.

کافه و رستوران Sawo

طراحی مینیمال این بنا باعث تمایز میان آن و دیگر ساختمان های اطراف که دارای تزیینات دهه ی ۹۰ میلادی می باشند، شده است. هر چند این بنا دارای تزیینات خاصی نیست، اما از نظر سادگی همچون نگینی در خیابان Braga می درخشد!

استفاده از شیشه های شفاف در نمای ساختمان، برونگرایی و حس دعوت کنندگی این پروژه کافه رستوران را بیش تر کرده است و باعث تماشای منظره ی ماسه ای روبرو می شود.

کافه و رستوران Sawo

جالب است بدانید فرم مبلمان استفاده شده و همچنین رنگ های آن ها خنثی می باشد؛ همچنین وجود درختچه ی نسبتا بلندی که در ورودی این پروژه کافه و رستوران قرار گرفته است، حس دوستی با طبیعت را به خوبی هر چه تمام در ذهن مخاطبان خود القا می کند.

این پروژه از دو طبقه تشکیل یافته است؛ دو طبقه ای که توسط پلکانی واقع شده در کنار ورودی با یکدیگر در ارتباط هستند. طبقه ی بالا فضای بیشتری برای نشستن دارد و نکته ی حائز اهمیت در طراحی این کافه و رستوران، جداسازی سرویس های بهداشتی از فضای عمومی است. در این پروژه، توسط یک کریدور در انتهای سالن به فضای مرکزی هدایت می شوید که پشت آن نیز سرویس های بهداشتی قرار گرفته است.

تاکید و تمرکز این کافه و رستوران بیشتر بر روی رونق تعاملات اجتماعی و گردهمایی های دوستانه است؛ از این رو میزهای طویل با رنگِ طبیعی چوب به همراه دیوارهای روشن برای القای حس امن خانه و همچنین محیطی اجتماعی طراحی شده است. وجود لوسترهای آویزی و نورهای متمرکز، همگی تاکید بر تقویت تعاملات اجتماعی و ترغیب مشتریان برای نشستن و گفتگو دارند.

طراحی این کافه و رستوران به سبک مینیمال نشان می دهد که یک بنا می تواند با حداقل تزیینات ممکن، همچنان حالتی صمیمی و گرم داشته باشد.

تحریریه کانون معماران و شهرسازان

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل