هم نوایی صنعت و طبیعت در کافه و رستوران Om Nom Nom

هم نوایی صنعت و طبیعت در کافه و رستوران Om Nom Nom

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: به تازگی کافه و رستورانی اختصاص یافته به گیاه‌ خوارها با نام Om Nom Nom در شهر لویو (L`viv) کشور اوکراین (Ukraine) افتتاح شده است. این کافه و رستوران که توسط تیم  Replus Design Bureau طراحی شده است، فضایی دوستانه دارد و در هر وعده انواع مختلفی از غذاهای ارگانیک و سالم را در اختیار مشتریان خود قرار می‌ دهد!

آن چنان که مدیران رستوران می گویند هدف آن ها توسعه دادن و بهبود بخشیدن به فلسفه زندگی و کمیت آن بوده است. به بیان ساده تر، صاحبان این ایده تصمیم گرفته بودند در فضای ۳۸۰ متر مربعی این کافه و رستوران به تبلیغ برای استفاده  ی عقلانی و منطقی از منابع طبیعی و ترویج سبک زندگی سالم بپردازند.

می توان با قاطعیت گفت که تیم طراحی Replus نیز با توسل به این هدف توانسته است با موفقیت هر چه تمام یک تصویر کلی از فضاهای باز، ساده، طبیعی و مقرون‌ به صرفه را به کاربران کافه و رستوران Om Nom Nom ارائه دهد؛ همچنین پروژه در در این مسیر، با مهارت هر چه تمام تر از مبلمان ایده آل نیز بهره گرفته است.

این کافه و رستوران در دو طبقه به مشتریان خود خدمات ارائه می دهد! مشخصه طبقه اول یک جزیره بزرگ بتونی است که در مرکز سالن قرار گرفته است و طبقه دوم نیز با عرضه انواع مختلفی از فضاهای دنج برای معاشرت و گفتگو، خود را در ذهن و بر روح مشتریان ماندگار می کند!

یکی از نکات جالب توجه در طراحی کافه و رستوران OM Nom Nom این است که فضای داخلی را به سبک صنعتی و با استفاده از مصالح صنعتی آراسته اند. در کنار این ماجرا، طراحان تیم Replus تصمیم گرفته اند که در فضای رستوران به جای استفاده از میزهای معمول سرامیکی، از میزهایی با روکش چوبی بهره گیرند. همین تصمیم ساده اما عمیق باعث شده است که مجاورت کف و دیوارهای بتنی با اثاثیه‌ چوبی، فضای داخلی بسیار دلپذیر و خوشایندی را بسازد.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این کافه و رستوران استفاده از درختان جوان در گوشه و کنار فضای داخلی است! به این مشخصه نشاط آور، تزیین دیوارها با نقاشی های مدرنی از حیوانات و پرندگان مختلف را اضافه کنید. می توانید تصور کنید که فضای داخلی کافه رستوران Om Nom Nom چقدر با ریتم و فضای شهری هماهنگ شده است؟

احتمالا تا این لحظه و براساس توضیحاتی که در مورد این کافه و رستوران موفق خواندید مشتاق شده اید که در مورد گروه طراحان این مجموعه دوست داشتنی هم بیشتر بدانید! تیم طراحی Replus Design Bureau در بهار سال ۲۰۱۴ میلادی و توسط دو معمار اوکراینی به نام های Christina Badzyan و Dmytro Sorokevych پایه گذاری شد.

براساس آن چه از وب سایت این تیم بر می آید می توان استنباط کرد که تمرکز اصلی آن ها بر بازطراحی و بازسازی فضاهای مختلف است. نکته مهم دیگر این که تیم Replus Design از سال ۲۰۱۷ میلادی به عضویت SBID یا همان انجمن طراحان داخلی انگلیس درآمده است و در سپتامبر همان سال با پروژه ۳۹-INS به فینال مسابقات طراحی بین المللی این انجمن در بخش طراحی دفاتر کار رسید! از میان دیگر افتخارات کسب شده توسط تیم Replus Design می‌ توان به کسب جایزه (Artspace Prize (Kiev, Ukraine برای ارائه بهترین راه حل طراحی آپارتمان های تا مساحت ۶۰ متر مربع اشاره کرد!

نادیا کریمی

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *