تالار شهر جدید Cheongju ؛ فضایی تعاملی برای خلق شهری یکپارچه

تالار شهر جدید Cheongju ؛ فضایی تعاملی برای خلق شهری یکپارچه

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: Snøhetta در همکاری با معماران و مهندسان مجرب Tomoon ، برنده ی مسابقه ی بین المللی طراحی تالار شهر جدید Cheongju شده است. آن ها طی این طراحی، ایده ی جدیدی را برای بالا بردن حس تعلق شهروندان و بازدیدکنندگان به شهر ارائه کرده اند.

پیشنهاد سالن شهرداری باز و فراگیر با حس دعوت کنندگی قابل توجه به عنوان نمادی از همکاری و مشارکت مدنی شهر Cheongju، پاسخ مناسبی برای خواسته های طرح می توانست باشد.

تالار شهر جدید Cheongju با هدف ایجاد زمینه ای برای مدیریت موثر دولت طراحی شده است. این پروژه در ۱۲۸ کیلومتری شهر سئول واقع در شهر Cheongju که مرکز استان Chungcheong شمالی در کره ی جنوبی است، قرار دارد. این شهر به عنوان چهاردهمین شهر بزرگ کره با ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، قطب اقتصادی منطقه به حساب می آید.

شهرداری کره طی برگزاری یک همه پرسی، چندین منطقه را با هم ادغام کرده است؛ بنابراین تالار شهر Cheongju با ایجاد چشم اندازی نو، نقطه ی عطفی است برای یکپارچه سازی حکومت که از طریق خلق جوی تعاملی با شهروندان، موجب کاهش فاصله ی بین حکومت و مردم شهر خواهد شد.

مجموعه ای از دفاتر دولتی در این تالار شهری گردهم خواهند آید و در زیر یک سقف، از طریق ارتباط باز بین بخش های مختلف فضای اداری به فعالیت مشترک برای ایجاد شهری با مشارکت فعال شهروندان خواهند پرداخت. با وجود این که سازه ی ساختمان جدید تالار شهر، ساختمان قدیمی را در برگرفته است، اما ساختمان قدیمی به عنوان یک دروازه و درگاه برای بنای جدید شناخته خواهد شد!

سقف تالار شهر جدید Cheongju از صفحات منحنی که یادآور سقف های سنتی کره می باشد، تشکیل شده است. پوشش خارجی ساختمان از پانل های مات و شفاف است که در عین سادگی، ریتم خاص و جالبی را در طول نما ایجاد کرده است.

تالار شهر Cheongju به عنوان طرح توسعه ی ساختمان قدیمی، دسترسی به فضای فرهنگی و نمایشگاهی، کتابخانه و سالن اجتماعات به صورت ویژه ای در نظر گرفته شده است. هم چنین تسهیلاتی نظیر رستوران ها، کافه ها، فضای نگهداری از کودکان و دفتر پست جهت ارائه ی خدمات بیشتر برای کارمندان و شهروندان در طرح پیشنهاد شده است.

مشارکت فعال شهروندان و دولت در فضایی معمارانه، حس مسئولیت پذیری شهروندان در برابر حقوق شهروندیشان را ارتقاء می دهد و موجب ساخت شهری توسعه یافته می شود. این ساختمان در سال ۲۰۲۵ میلادی به اتمام خواهد رسید.

تینا غزنوی

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *