پانل های نیمه شفاف ؛ مهم ترین عنصر ارتباطی خانه DC 20

پانل های نیمه شفاف ؛ مهم ترین عنصر ارتباطی خانه DC 20

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیوی معماری Wahana در سال ۲۰۱۵ میلادی، خانه ی متفاوتی را برای یک تاجر جوان در شهر جاکارتا واقع در کشور اندونزی طراحی کرده است. در ادامه با طراحی خانه DC 20 بیشتر آشنا خواهیم شد.

خانه DC 20

مالک خانه ی DC 20 در گفت و گو با معمار پروژه، پیرامون نیازها و خواسته های خود بیان کرده بود که خانواده ی ۴ نفره ی آن ها فقط به اتاق هایی که نیازهای روزانه آنها را برآورده سازد، نیاز دارند! در نتیجه در طراحی این خانه بایستی از ایجاد فضاهای اضافی و بیهوده جلوگیری گردد.

با توجه به قرارگیری خانه در بافت متراکم شهری، معماران این پروژه تصمیم به طراحی فضای داخلی خانه با رویکرد یکسان سازی فضاهای خارجی و داخلی گرفتند؛ به این صورت که فضاهای باز در هر طبقه را با استفاده از جانمایی اصولی اتاق ها، به صورت کاربردی طراحی کردند.

خانه DC 20

در طراحی نمای این خانه ی ۶۸۸ متر مربعی، از پانل های نیمه شفاف استفاده شده است؛ ایده ای که به عنوان حائلی در برابر مکان های  شلوغ عمل می کند. بنابراین معماران پروژه با استفاده از این ویژگی، ایده ی یکسان سازی فضاهای داخلی و خارجی را عملی ساختند.

بخش های دیگر این خانه از جمله اتاق نشیمن و سالن غذا خوری با استفاده از اختلاف سطوح از هم جدا شده است و در یک پلان باز قرار گرفته اند. این اتاق ها با استفاده از درهای کشویی از فضاهای دیگر قابل تفکیک می باشند.

تراس ها و باغ های کوچک موجود در هر طبقه از ویژگی های مهم این خانه به شمار می آیند. طراحی فضای سبز خانه DC 20 به گونه ای است که از طبقه ی اول به طبقات بالا کشیده شده است و در هر طبقه از ویژگی های بصری آن بهره مند می شوند.

جالب است بدانید وجود فضای سبز در این خانه، باعث تلطیف هوا شده است و محیط مطلوبی را برای اعضای خانواده ایجاد نموده است. تمامی مواد و متریال بکار رفته در این خانه اعم از کف پوش های سنگ مرمر و پارکت های چوبی به صورت فرآیند محلی تهیه شده اند؛ اتفاقی که این خانه را از دیگر خانه های منطقه ی Kelapa Gading متمایز ساخته است.

نسترن دواتگران

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *