کافه کیک Gusto ؛ پلی میان دنیای واقعیت و خیال!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیوی معماری Inco Group با طراحی کافه ی متفاوتی در سال ۲۰۱۹ میلادی، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است! کافه کیک Gusto در شهر PRISTINA در کشور کوزوو (KOSOVO) واقع شده است و فضایی مهیج و دنج را برای تعامل افراد با یکدیگر و نوشیدن قهوه ایجاد کرده است.

در ابتدا جالب است بدانید ایده ی اصلی معماران برای طراحی کانسپت این پروژه، شامل طراحی فضایی برگرفته از تخیلات و واقعیت ها در جهان معاصر می باشد! در واقع آن ها تصمیم داشتند فضایی را ایجاد کنند که مردم ساعاتی را از واقعیت های زندگی فاصله بگیرند و لحظات جادویی را با صرف یک فنجان قهوه چه در کنار دیگران و چه به تنهایی تجربه نمایند.

در طراحی فضای داخلی این پروژه از تلفیق سبک های ART DECO  و RETRO (سبک های قدیمی متعلق به دهه ی ۱۹۶۰ میلادی) و رایحه ی آدامس های حبابیِ صورتی رنگ استفاده شده است! همچنین با استفاده از رنگ های شاد پاستلی سبز ، صورتی و آبی دیوار های گلدار و گیاهان، فضای پر انرژی و در عین حال دلنشینی ایجاد شده است.

نکته ی جالب توجه دیگر در طراحی فضای داخلی این پروژه ی ۲۳۰ متر مربعی، استفاده از کلماتی با مفهوم متفاوت برای فضاسازی کافه کیک Gusto می باشد. در یکی از دیوارهای این کافه، کلمه ی Wanderlust با مفهوم تمایل انسان ها برای سفر در جهان و در دیوار دیگر، کلمه ی Dream Big با مفهوم رویا پردازی، زنده نگه داشتن رویاها و مثبت ماندن انسان ها به چشم می خورد!

اگرچه ممکن است این کلمات کلیشه ای به نظر برسند، ولی با توجه به شرایط سیاسی حاکم بر کشور کوزوو (KOSOVO) که هیچ راهی برای فرار از سنت، فقر و حتی سفر کردن در آن وجود ندارد، طراحی این کافه بیانگر آن است که ایجاد محیطی مثبت و فرار از وضعیت موجود یک باور ذهنی است و می توان آن را تغییر داد.

نسترن دواتگران

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل