سالن VIP بنای Hana Bank ؛ زیبایی در عین سادگی سنت کره ای

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: سالن VIP بنای Hana Bank توسط آتلیه ی معماری Archi@Mosphere در سال ۲۰۲۰ میلادی در شهر سئول واقع در کشور کره جنوبی طراحی شده است.  معماران این بنا نقل می کنند آن زمان که صحبت از معماری می شود، یاد سخن آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب ” هنر سیر و سفر ” او می افتند که در آن از ” احساس تعلق ” سخن به میان می آورد.

سالن VIP بنای Hana Bank

آنها معتقدند در فضایی متشکل از تعامل و یکرنگی، مردم می توانند احساس خوشبختی نمایند و از اتمسفر موجود لذت ببرند؛ چنین فضایی می تواند خاطرات خوشی را از گذشته به یادگار بگذارد و همچنین یک تجربه ی تازه را عرضه نماید. آن ها هدف خود از طراحی این پروژه را ارتباط با مشتری برای ایجاد چنین فضایی بیان می کنند. همچنین روند طراحی برای آن ها، با درک کامل ویژگی ها و ماهیت محیط طراحی، همراه با الزامات ونیازهای مشتری آغاز می شود.

در طراحی سالن VIP ساختمان Hana Bank ، تلاش معماران آتلیه ی Archi@Mosphere، برای ایجاد فضایی جهت کمک به مهمانان در فراهم آوردن تجربه ای جدید، خاطره سازی و همچنین ایجاد حس تعلق به عنوان رسالت این گروه معماری، به شدت هر چه تمام مشهود است.

سالن VIP بنای Hana Bank

این سالن برای مهمانان VIP این بانک کُره ای طراحی شده است تا زیبایی و هویت (احساس تعلق) را تجربه نمایند. احساس زیبایی کُره ای را می توان در اصطلاح ” Gumleebullu Hwaleebulchi ” بیان کرد. این اصطلاح، بیانگر سادگی، زیبایی و روح منحصر به فرد کره ای است! برای تجسم این مفهوم، از عناصری مانند اشکال نامتقارن و لبه دار سنتیِ کره ای، دیوارهای سنگ طبیعی و موادی همچون هانجی (Hanji ؛ کاغذ سنتی کره ای) استفاده شده است.

این طرح به واسطه ی برقراری ارتباط بین محیط داخل و خارج، مهمانان را تشویق می کند تا از زیبایی های موجود در اتمسفر یک دهکده ی بومیِ کره ای، با استفاده از محیط سنتی آن استقبال کنند. مضاف بر این، این بنا نمایانگر چشم انداز و تاریخچه ی Hana Bank نیز می باشد!

پلان

استقبال از مهمانان در این پروژه، به سادگی هرچه تمام از یک دستگیره ی درب اکریلیک با رنگ خاص خود آغاز می شود! تصویر کلی پروژه، مهمانان را به یاد یک خانه ی کاهگلیِ کره ای می اندازد که به علت مصالح به کار رفته در آن، سرشار از احساس ایده آل یک خانه و گرمای منحصر به فرد آن است. در این پروژه، سادگی و صمیمیت به جای تجمل گرایی، تجربه ی کاملی از سنت رایج در میان مردم کره را به روشی متواضعانه و ساده در اختیار مهمانانی قرار می دهد که در بدو ورود، آن ها را VIP(Very Important Person) خطاب کرده اند!

فائزه پناهنده

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل