خانه Jalousie ؛ راه حلی برای بارندگی شدید کشور ویتنام

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیوی معماری Limdim House در جدیدترین پروژه خود در سال ۲۰۲۰ میلادی، خانه ی سبز و پایداری را به متراژ ۳۰۰ متر مربع طراحی کرده است.

خانه Jalousie

خانه Jalousie در زمینی با ابعاد ۷×۱۴ و در جهت غربی – جنوبی در شهر Hue در کشور ویتنام واقع شده است. از ویژگی های جالب توجه کشور ویتنام، خانه های باریک شکل آن می باشد که به صورت متراکم در کنار یکدیگر ساخته شده اند! این نوع خانه ها با کمبود هوا و نور روبرو هستند؛ زیرا طرفین خانه در مجاورت خانه های دیگر قرار دارد.

خانه Jalousie

علاوه بر این، شهر Hue یکی از مکان هایی است که بیشترین میزان بارندگی را در کشور ویتنام دارد؛ به همین دلیل از روش لایه گذاری برای ایجاد پوششی ضد آب و همچنین فراهم کننده ی تهویه ی مناسب با استفاده از کرکره های شیشه ای و  بلوک های متخلخل بهره گرفته اند.

جالب است بدانید قرارگیری این کرکره های شیشه ای در نمای پروژه مانع از تابش زیاد نور خورشید به داخل ساختمان می شود و گردش هوای مناسبی را نیز در محیط خانه به هنگام بارندگی های شدید در فصل زمستان ایجاد می کند. در نتیجه، این ویژگی ها باعث برجسته سازی نمای ساختمان در عین سادگی آن شده است.

به کارگیری دیوار متخلخل در دیواره پشتی ساختمان باعث جریان هوا و همچنین تغذیه ی خانه از نور طبیعی شده است و از ورود گرما در تابستان و سرما در زمستان جلوگیری می کند.

نکته ی جالب توجه دیگر در طراحی خانه Jalousie ، استفاده از فضای سبز می باشد! فضای سبز به عنوان یک تهویه طبیعی عمل می کند و باعث خنک و تمیزتر شدن فضای داخل خانه از گرمای ناشی از تابش خورشید می شود. این باغ همچنین فضای سبز پیرامون اتاق خواب ها و حمام را نیز فراهم می کند و احساس آرامشی ایده آل را برای صاحبان خانه در پی دارد. علاوه بر این، در بالکن طبقه دوم این پروژه، با استفاده از یک کف پوش طبیعی (چمن)، فضای دلچسبی برای بازی کودکان ایجاد شده است.

نسترن دواتگران

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل