ساختمان شرکت HANKOOK ؛ ایجاد فضایی برای خلق فرهنگ کار متعامل

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: ساختمان Hankook Technoplex در سال ۲۰۲۰ میلادی در حومه شهر سئو، پایتخت کشور کره جنوبی با ایده ای متفاوت ساخته شده است.

ساختمان شرکت HANKOOK

این بنای ۱۰ طبقه با کاربری اداری و به مساحت ۴۸ هزار مترمربع، توسط استودیو معماری نورمن فاستر و شرکا طراحی شده است. جالب است بدانید ساختمان Hankook Technoplex نمادی است از تمایل کمپانی Hankook برای ایجاد محیط کاری پویا و انعطاف پذیر؛ چرا که این شرکت نگاهی آینده گرا دارد و در پی خلق فرهنگ کاری جدیدی می باشد!

ساختمان شرکت HANKOOK

طراحی فضای داخلی این ساختمان به گونه ای است که مدیران ارشد درکنار تیم های خود در سطوح مختلف کاری فعالیت داشته باشند؛ این امر موجب ارتقا تعامل بین اعضا و ایجاد یک جریان سیال اطلاعات در شرکت خواهد بود.

محیط کاری با پلان آزاد به صورت طبیعی شکل گرفته است تا همکاری بین تیم ها به راحتی اتفاق افتد! در عین حال امکان ایجاد فضاهای کاری کوچک تر نیز فراهم شده است. تمامی این موارد به پروژه این اجازه را می ­دهد تا با تغییر نیازها در طول زمان سازگار بوده و جوابگوی آن ها باشد.

ساختمان Hankook شامل دفاتر کاری مربوط به شرکت ­های تابعه ی خود، فضای کار جمعی، فضای ملاقات غیررسمی، رستوران، سالن ورزشی در زیرزمین اول، تراس، فضای استراحت کارمندان در پشت بام و همچنین سالن اجتماعات با ظرفیت ۱۷۵ نفر می­ باشد.

صفحات حلزونی تعبیه شده بر سقف این پروژه، هر طبقه را در ارتفاع متفاوت شکل داده است و دور دهلیز مرکزی (void) چرخیده است. این حرکت حلزونی، ارتباط بصری پویا را در سطوح مختلف شکل می دهد! و کارکنان را به تعامل تشویق می ­کند؛ همچنین این ایده، نور را به عمق ساختمان هدایت می کند.

یک المان هنری بزرگ با القای شاخ و برگ درختان، دهلیز مرکزی (void) را پوشش داده است؛ و هنگام حرکت مراجعین به سمت بالا توسط پله های برقی، از بین این المان های معلق در فضا عبور کرده و تجربه جدیدی از ترکیب نور ، سایه و رنگ را ایجاد می نماید.

نمای ساختمان Hankook Technoplex با دقت تمام برای بهره ­مندی از نور طبیعی طراحی شده است؛ به گونه ای که صفحات شیشه ای، با چگالی متفاوت میزان نور داخلی را تعدیل می­ کنند.

سیما حسن زاده

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل