هندسه متفاوت فروشگاه step ؛ فضایی استثنایی برای خرید

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیوی معماری Animal در جدیدترین پروژه ی خود در سال ۲۰۲۰ میلادی، فروشگاهی را با دکوراسیون متفاوت در شهر MÁLAGA در کشور اسپانیا طراحی کرده است! فروشگاهی که با هندسه و رنگ خاص آن خود، یک فضای استثنایی را برای بازدید کنندگان رقم زده است!

فروشگاه step

در ابتدا بد نیست بدانید Animal یک استودیوی طراحی مستقر در شهر بارسلونا و مادرید است که توسط Javier Jiménez Iniesta پایه گذاری شده است و طراحی پروژه های داخلی کوتاه بازده را بر عهده دارد. استودیوی معماری Animal به تحقیق و پژوهش پیرامون توسعه ی تفکرات معماری معاصر و همچنین ارتباط آن با محیطی که در آن زندگی می کنیم، می پردازد.

فروشگاه step

گروه معماران در طی فرآیند طراحی این فروشگاه به دنبال استراتژی هایی برای تجربه ی یک خرید به یادماندنی با استفاده از هندسه و رنگ بودند! به همین دلیل ایده ی استفاده از یک رنگ واحد و حرکت آن در فضا را برای این پروژه عملی ساختند. چیزی که این فروشگاه را نسبت به دیگر فروشگاه ها متمایز ساخته است این است که در طراحی این فروشگاه، ابعاد اقلیدسی حاکم نیست و از سطوح مورب در ساخت آن استفاده شده است.

فروشگاه step

در بدو ورود به این فروشگاه دو دیوار مورب در مقابل هم به چشم می خورد که برای نمایش کالاها به روشی طبیعی استفاده شده است؛ به این صورت که سطوح تعبیه شده بر روی یکی از این دیوارها، محل قرارگیری کفش ها و در طرف دیگر کوله ها با استفاده از قلاب هایی که بر دیوار نصب شده اند، به نمایش گذاشته شده است. طراحی فروشگاه به این سبک امکان استفاده ی حداکثری از فضا را برای نمایش و انبار کالاها فراهم آورده است.

پلان
مقطع

ویژگی جالب توجه دیگر در طراحی این فروشگاه، سقف آینه ای آن می باشد که فضای داخلی به صورت باریک و کشیده به ذهن بیننده ی  خود القا می کند! همچنین این ویژگی، لوگوی برند یعنی x  را در ناخودآگاه بازدید کننده تا مدت ها باقی نگه می دارد!

نسترن دواتگران

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل