طراحی متفاوت فروشگاه کفش کودک ؛ یادآور کودکی و بازی های آن!

طراحی متفاوت فروشگاه کفش کودک ؛ یادآور کودکی و بازی های آن!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: فروشگاه کفش کودک Flagship ، فروشگاهی به مساحت ۱۲۰ متر مربع است که توسط استودیو طراحی معماری Nábito در شهر بارسلون (در نزدیکی خیابان Paseo De Gracia ، یکی از خیابان های مهم این شهر) واقع در کشور اسپانیا طراحی شده است.

فضای داخلی این فروشگاه تماما با کاشی های تولیدی توسط برند بین المللی Ceramica Vogue پوشیده شده است! جالب است بدانید این شرکت از سال ۱۹۷۸ میلادی آغاز به کار کرده است و نمونه ای از صنعت سنتی ایتالیا به شمار می آید. برند بین المللی Ceramica Vogue با ارائه ی راه حل های نوآورانه و تولید محصولات متنوع برای پوشش فضاهای داخلی و خارجی، عمومی و خصوصی از جمله تولید کاشی های زیست محیطی مشغول به فعالیت است.

اما درباره این فروشگاه کفش کودک بد نیست بدانید در طراحی داخلیِ منحصر به فرد آن از کاشی های سرامیکی ۳۶۰ درجه با ابعاد مختلف ۵ در ۵، ۱۰ در ۱۰ و ۲۰ در ۲۰ استفاده شده است؛ طرحی که شبکه ای از خطوط هماهنگ و در تعامل با یکدیگر را خلق کرده است!

جالب است بدانید این شبکه بندی، استعاره ای از دفترچه یادداشت کودکان می باشد، با این تفاوت که در دفترچه یادداشت، شبکه خطوط راهنما کننده برای ترسیم نقاشی و نوشتن اعداد و حروف است، در حالی که شبکه موجود در این فضا راهنمایی برای سفارش و خرید محصول خواهد بود!

استفاده از المان های خطی شامل اعداد، حروف و تصاویر در طراحی داخلی این فروشگاه، ما را به دنیای استثنایی دفترچه های نقاشی کودکان می برد! گویی با ورود به این فروشگاه و قدم زدن در آن، پا به دنیای کودکان گذاشته ایم و در آن سیر می کنیم. همچنین رنگ سبز پاستلی موجود در بخشی از فضا و پرده ها با بافتِ نرم مخصوص به خود، گرمای خاصی را در وجود کودکان برمی انگیزد و جلوه گر فضایی زنده است.

در این فروشگاه، در عین حال که از لحاظ بصری فضایی کاملا مناسب برای کودک طراحی شده است، سکوهای مکعبی در ابعاد متفاوت نیز برای سهولت استفاده کودکان و بزرگسالان نیز در فضا تعریف شده است.

اتمسفر ایجاد شده در این فروشگاه یادآور محیط یک فضای پیش دبستانی است که انرژی حاکم بر آن، به کمک دکوراسیون داخلی آن، تنظیم و ترکیب شده است.

سیما حسن زاده

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *