ویلاهای Taman Tamora ؛ مجموعه ویلاهای منحصر به فرد در جزیره بالی

ویلاهای Taman Tamora ؛ مجموعه ویلاهای منحصر به فرد در جزیره بالی

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: گروه معماری Caceres + Tous در سال ۲۰۱۹ میلادی ، مجموعه ویلاهای منحصر به فرد و متفاوتی را در جزیره ی بالی واقع در کشور اندونزی به گونه ای هنرمندانه طراحی کرده است!

ویلاهای Taman Tamora

استودیوی طراحی معماری اندونزایی CACERES + TOUS توسط دو معمار به نام های Nico Caceres  و Kiko Tous در سال ۲۰۱۶ میلادی پای گذاری شده است. این همکاری منجر به اجرای پروژه های بسیاری در مقیاس های بزرگ و عمومی تا پروژه های کوچک مقیاس شده است!

معماران این استودیوی معماری بر این باورند که معماری و طراحی معماری بایستی بدون اشکالِ از پیش تعیین شده و به دنبال راه حل های خلاقانه و متناسب با اصول زیبایی شناختی برای حل نیازها و یا مشکلات می باشد. این طرز تفکر حاکم بر Caceres + Tous در طراحی پروژه های گوناگون آن ها، قابل فهم و درک است و طیف گسترده ای از اشکال، مواد و متریال ها، فضاها و کاربردها را به نمایش می گذارد.

ویلاهای Taman Tamora

همچنین آن ها در طراحی پروژه های خود از اصول خاصی پیروی می کنند؛ از جمله اعتقاد به کار تیمی ، توجه به محیط زیست، پیروی از شهود، به کار بردن ایده های خلاقانه و چالش برانگیز و…

پروژه ی ۲۷۰۰ متر مربعی Taman Tamora شامل ۱۷ ویلای مسکونی در پیرامون یک باغ سرسبز می باشد. طراحی این ویلاها به گونه ای است که در عین چند مجموعه بودن، یک فضای واحد و مستقل را با هویت مشخص ایجاد کرده است. هر ویلای مسکونی دارای حریم شخصی مخصوص به خود از جمله فضای بازی برای استفاده کودکان می باشد.

نکته ی جالب توجه در طراحی ویلاهای این مجموعه، پیروی از سبک خانه های شهری برای حفظ هر چه بیشتر فضای سبز و منابع طبیعی می باشد! مصالح به کار برده شده در ساخت این ویلاها عمدتا از مصالح سنگی، کاشی های چوبی، چوب درخت ساج و متریال آلومینیم می باشد تا جلوه ی طبیعی تر و هماهنگ تری با طبیعت بالی ایجاد نماید. همچنین هر یک از سقف های این ویلاها، شکل مخصوص به خود را دارا می باشد و ویلاهای این مجموعه را از یکدیگر متمایز می سازد!

نسترن دواتگران

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *