طراحی منحصر به فرد یک استودیو گرافیک در آمستردام ؛ گرافیکی بودن ، گرافیکی شدن!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیوی معماری Thonik اولین اثر معماری خود را در سال ۲۰۲۰ میلادی با همکاری شرکت معماری MMX در شهرآمستردام ارائه کرد!

طراحی استودیو گرافیک

این استودیوی تازه ساخت در امتداد محله ی wibautstraat  ساخته شده است؛ استودیویی که اولین کاوش را در طراحی سه بعدی به نام خود ثبت کرده است! بنیانگذار این استودیو ، Thomas Widdershoven، در جهت ایجاد پدیده ی فضایی براساس فلسفه ی طراحی Thonik تلاش کرده است که با تعهد اجتماعی و بازی با میراث مدرنیسم کاراکتر خود را بشناساند.

Thomas Widdershoven در مورد استودیو آمستردام می گوید: طراحی و ساخت محل کار شخصی، مسئله ی قابل توجهی در دنیای اقتصاد امروز است.

از نظر وی فعالیت در محدوده ی ضوابط و قوانین و به دنبال آن کسب حمایت مؤسسات و متخصصان بسیار اهمیت دارد؛ که این موضوع درمورد استودیو آمستردام ۱۲ سال به طول انجامید.

طراحی استودیو گرافیک

خطوط موجود روی نمای این بنا یادآور طرح تایپوگرافی المپیک ۱۹۶۸ میلادی در کشور مکزیک می باشد. این نما متشکل از خطوط عمودی، افقی و مورب سیاه و سفید است که حاکی از یک الگوی ساده می باشند. جنس نمای گرافیکی استودیو از پانل روکش های trespa® و ®meteon ساخته شده است که مستقیما بر روی لایه ی عایق کاری نصب می گردند. این پانل ها هماهنگ با استانداردهای روز ، خلاقانه و همچنین ماندگار هستند.

دو طبقه از این ساختمان به بخش اداری Thonik اختصاص یافته است؛ طبقه ی اول یک رستوران ژاپنی به نام Omakase و طبقه ی همکف نیز متشکل از فضای بار می باشد. طبقه آخر فضای رویدادی است که برای عموم آزاد بوده و یک دید ۳۶۰ درجه ی پانوراما را نسبت به شهر و مناطق پیرامون ارائه می دهد. هدف اصلی این بنای گرافیکی نیز همین است! یعنی تبدیل شدن به یک کانون برای جامعه ی خلاق منطقه.

طراحی استودیو گرافیک

پنجره های بزرگ استودیو این امکان را فراهم کرده است که عابران کنجکاو، درنگی در جلوی ساختمان داشته باشند و نگاهی به فعالیت های داخل ساختمان بیاندازند. بالکن ها و راه پله ی روی بدنه ی ساختمان مانند لوگویی، داخل و خارج ساختمان را به یکدیگر متصل می کند! استودیو Thonik یک ساختمان دوستدار محیط زیست و انرژی صفر است که تمام ویژگی های یک ساختمان Zero را دارا می باشد.

در پایان سخن بد نیست تا گردشی در داخل ساختمان داشته باشیم: ویژگی گرافیکی بودن فقط با رنگ و الگو حاصل نمی شود­!­ بلکه تمامی موکت های موجود در داخل بنا بیانگر این ویژگی هستند. طرح حفاظ پله ها نیز نشانگر این امر است. قفسه های کتاب نیز به عنوان پارتیشن ،  پویایی خاصی را در فضای داخل ساختمان ایجاد کرده است.

منابع:

dezeen.com

trespa.com

شیوا غزنوی

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل