خانه Kew ؛ خانه ای در میان درختان اوکالیپتوس

خانه Kew ؛ خانه ای در میان درختان اوکالیپتوس

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: خانه Kew به مساحت ۱۵۰ متر مربع ، توسط معماران استرالیایی Andrew Child در سال ۲۰۱۳ میلادی در حومه کالیفرنیا و در سایتی پوشیده از درختان اکالیپتوس طراحی و ساخته شده است.

بد نیست بدانید استودیوی معماران Andrew Child در طراحی داخلی خانه ، طراحی منظر و همچنین بازطراحی خانه های قدیمی تبحر دارد! کارفرمایان او به طور معمول افرادی هستند که محل زندگی خود را دوست داشته و تاکید بر یک نقطه عطف و ارزش موجود در محل زندگی فعلی خود دارند. آن ها به دنبال طراحی همسو و هماهنگ با سایت پروژه می باشند و طرفدار خانه های مسکونی کاربردی، ساده و در عین حال لذت بخش هستند.

مالکان خانه Kew نیز درخواست تبدیل یک خانه ییلاقی، تاریک و قدیمی را به یک اقامتگاه مدرن و سه خوابه داشتند. نقطه عطف و ارزش مورد تاکید این خانواده، درختان اوکالیپتوس موجود در حیاط پشتی آن بود! موضوعی که تصمیم داشتند بخشی از فرآیند بازطراحی خانه ی آن ها باشد.

فضای پشتی خانه همچون عرشه ای با پنجره های سرتاسری شیشه ای رو به شمال طراحی شده است که با زاویه ای برای تمرکز هر چه بیشتر به درختان محبوب این خانواده اجرا شده است. درختان اوکالیپتوس نه تنها برای زیبایی، بلکه به عنوان سایه انداز در فصل تابستان برای این خانواده کاربرد دارد!

جالب است بدانید یکی از پنجره های موجود در فضای عرشه، با زاویه ای دیگر دور از درختان می باشد و از سایه اندازی آن ها محروم مانده است؛ اما با ایجاد یک سازه ی کارآمد و خلاقانه به شکل یک سایبان زاویه دار بر بالای آن، این مشکل حل شده است.

سقف در قسمت پشتی خانه کاملا مسطح می باشد و در نگاه اول، خبر از خانه ای کاملا مدرن می دهد! این در حالی است که سقف بخش جنوبی، به حالت شیروانی ساخته شده است و نمودی قدیمی دارد. اما با این وجود فضاهایی با کاربری متفاوت و در عین حال یکپارچه را در زیر خود جای داده است.

کف این خانه به تبعیت از شیب موجود در سایت، در ارتفاع های مختلف شکل گرفته است و خود را با سطح زمین، همخوان کرده است. عرشه خانه در حیاط پشتی و بخش شمالی سایت نیز با پله هایی خود را بر روی شیب گسترده است. تمامی این موارد به ایجاد ارتباط بصری با منظره بیرون در حین حرکت در خانه کمک شایانی کرده است.

پنجره های سرتاسری خانه با قاب چوبی و بدنه ای ساخته شده از تنه های الوار، برای ترکیب شدن هر چه بهتر با تنه درختان موجود در حیاط به رنگ خاکستری درآمده است.

در انتها بد نیست بدانید خطوط استفاده شده و همچنین زاویه داخلی خانه ، مسیر دید را به سمت درختان اوکالیپتوس و رقص نور و سایه ی حاصل از آن ها متمرکز می کند!

سیما حسن زاده

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *