طراحی متفاوت مرکز بهداشت دندان SouSmile در شهر سائوپائولو برزیل

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیوی معماری برزیلی Superlimão در یکی از پروژه های اخیر خود، انباری را در محله ی Pinheiros واقع در شهر سائوپائولو کشور برزیل برای یک مرکز درمان دندان با کاربری اداری و خدماتی بازطراحی کرده است! مرکز بهداشت دندان SouSmile یک استارت آپ بهداشت و درمان دندان است که محصولات مقرون به صرفه ای را مانند انواع سفید کننده ها و قالب های دندانی تولید می کند. در ادامه بیشتر با طراحی مرکز بهداشت دندان SouSmile آشنا می شویم؛

طراحی مرکز بهداشت دندان SouSmile

هدف از بازطراحی این انبار در سال ۲۰۱۹ میلادی، ایجاد فضاهایی برای بخش های اداری و همچنین خدمات دندان پزشکی و تولید قالب های دندان است.

چیزی که در قسمت ورودی این پروژه ۵۰۰ مترمربعی به چشم می خورد استفاده از یک درب کرکره ای بزرگ است! همچنین برای ایجاد توازن با فضای داخلی این مرکز، برخی از آجرهای نمای بنا، رنگ شده اند. در واقع فضای بیرونی و ورودی پروژه، به گونه ای طراحی شده است که بیانگر حس دعوت کنندگی خاص و ایده آل به داخل ساختمان می باشد.

طراحی فضای برگزاری جلسات، فضای آموزش، فضای انتظار و همچنین فضای دورهمی های دوستانه در این پروژه به نحو احسنت طراحی شده است؛ یک به یک این فضاها، دارای هویتی مستقل و قابل قبول می باشند. دسترسی به اتاق جلسات از طریق یک راه پله صورت می گیرد. با بررسی بیشتر، می توان به نحوه ی قرارگیری مورب میزها اشاره کرد که برای گفت و گوی بهتر افراد تیم و ایجاد حس حرکت، این گونه چیده شده اند. مکالمات خصوصی نیز در یک اتاقک تلفن تعبیه شده در گوشه ی سالن انجام می شود!

طراحی مرکز بهداشت دندان SouSmile

از نکات جالب توجه دیگر می توان به فضای تولید آلیاژهای دندان پزشکی اشاره کرد که در زیر یک نیم طبقه قرار گرفته است و توجه ویژه ای به تهویه درست هوای این بخش شده است!

از دیگر ویژگی های این مرکز می توان به سقف های بلند تعبیه شده برای بهره گیری از نور طبیعی خورشید، ایجاد فضاهای باز و همچنین منعطف برای کاربران اشاره کرد.

ترکیب رنگ های به کار برده شده در طراحی فضای مرکز بهداشت دندان SouSmile،  تداعی گر ویژگی هایی چون کارآیی، شفافیت، شادی و همچنین عزت نفس می باشند.

نسترن دواتگران

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل