طراحی آپارتمان Ygará توسط استودیو معماری BRA با بهره گیری از متریال های ساده

طراحی آپارتمان Ygará توسط استودیو معماری BRA با بهره گیری از متریال های ساده

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیو معماری برزیلی BRA در سال ۲۰۱۹ میلادی به طراحی داخلی آپارتمان Ygará در شهر BROOKLIN واقع در کشور برزیل پرداخت.

طراحی آپارتمان Ygará

همکاران استودیو معماری برزیلی BRA درباره فرآیند طراحی این پروژه، چنین می گوید:

بعد از اولین گفت و گو با ساکنان آینده ی آپارتمان، تصمیم بر این شد که برای تعامل هر چه بیشتر و بهتر فضاها با ساکنین، از پالت متریال ساده استفاده شود! همچنین مبلمان ها به گونه ای انتخاب شدند که به راحتی قابل جابجایی باشند. در اصل، عمده متریال ما بتن، چوب و کاشی های ملامین و چینی به رنگ خاکستری بود!

در فضاهای مشترک دیوارها از جنس چوب می باشد؛ انتخاب متریال چوب به این دلیل است تا افراد بتوانند آن را لمس کنند و در اوقات فراغت و صرف غذا حس گرمی و صمیمیت چوب را دریافت نمایند. در فضاهای خصوصی، متریال چوب در کف استفاده شده است که باعث راحتی راه رفتن با پای برهنه شده است. سرویس بهداشتی، کمدها، درب اتاق خواب ها و قفسه ی کتاب، همگی در پس پانل چوبی قرار گرفته اند؛ اتفاقی که باعث حفظ یکپارچگی چوب گشته است.

فضای آشپزخانه، به عنوان فضایی که قبل از نوسازی بسته و تاریک بود، با حذف عناصری تبدیل به فضایی دلبازتر شده است. درخشندگی آشپزخانه ی فعلی به واسطه ی کفپوش گرانیتی با سنگریزه های سفید و آبی، جزیره ی سنگی و کابینت های چوبی سفید که همگی بافت و خصوصیات خود را حفظ می کنند، فراهم شده است.

براساس نیاز انسان مدرن در زندگی معاصر خود، یک فرد نبایستی در فضای بسته آشپزی کند! بلکه بایستی در تماس با محیط اطراف خود باشد و به فضاهای دیگر نیز دید لازم و کافی داشته باشد. با کاربرد متریال های مختلف، مرزبندی دو فضای آشپزخانه و فضای نشیمن در این پروژه کاملا مشهود است.

در پروژه بازسازی شده، یک میز شش نفره در کنار بالکن قرار گرفته است که باعث ایجاد یک فضای خودمانی به هنگام برگزاری جشن و دورهمی می شود. کاربرد نور و پنجره های بزرگ که از ویژگی دکوراسیون های داخلی مینیمال به شمار می آیند، در این قسمت بسیار نمایان است.

جالب است بدانید جزیره ی سنگی موجود در آشپزخانه این پروژه، به عنصری هدفمند و مرکزی تبدیل شده است! چرا که متریال آن سنگین و به رنگ تیره می باشد. به واسطه ی همین سنگینی، تضاد بسیار خوبی میان فضای آشپزخانه و فضای نشیمن ایجاد شده است! تضادی که ساکنان را برای ایستادن و صحبت کردن در این محدوده ترغیب می کند.­

در انتها به این نکته بایستی اشاره کرد که بر اساس متریال های استفاده شده و متناسب با فضا، این آپارتمان به دو زون رنگی تقسیم شده است!

منبع:

archdaily.com

شیوا غزنوی

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *