جف دورکین و بیان معماری به زبان سریال Tales from the loop

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شد تا بسیاری از مشاغل و فعالیت ها، متوقف شده و یا فعالیت های آن ها در مقایسه با شرایط پیشین، کم رنگ تر شود! همین اتفاق سبب شد تا فضاهای زنده و فعالی همچون دانشگاه ها و مدارس و… سکوت عجیبی را تجربه نمایند؛ سکوتی که شاید پیش از این روزگار، آن را تجربه نکرده بودند. با همه گیری این ویروس در سطح جهان، و الزام رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مشاغل اینترنتی و ارتباط و فعالیت های از راه دور نیز به شدت افزایش یافت. اتفاقی که باعث شد تا شهرها ترافیک ، آلودگی زیست محیطی و همچنین آلودگی صوتی کم تری را تجربه نمایند.

صنعت تولید فیلم و سینما یکی از مشاغلی است که به صورت قابل توجهی تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته است! جف دورکین (Jeff Durkin) فیلم ساز و کارگردان کمپانی Breadtruck Films اما از این شرایط، به نحوی دیگر بهره جسته است! او در پروژه ای جدید، اقدام به ثبت این لحظات آرام و استثنایی در پردیس دانشگاه سن دیگوی کالیفرنیا ( California San Diego University) نموده است!

بیان معماری به زبان سریال Tales from the loop

درباره جف دورکین (Jeff Durkin) بد نیست بدانید وی در ترکیب تجربیات چند ساله ی خود در صنعت فیلم و تلویزیون با حرفه ی معماری ، مهارت خاصی دارد! هدف وی تولید فیلم هایی است که نمایانگر مرز میان سینما و طراحی می باشند.

وی به همراه فرزندان خود، با الهام گرفتن از مجموعه داستان های علمی و تخیلی Tales from the loop به نویسندگی Nathaniel Halpern و محصول ایالات متحده آمریکا، به جستجو در معماری مدرن این دانشگاه پرداخته اند! به گفته ی جف دورکین (Jeff Durkin) ، سفر ماجراجویی آن ها در میان ساختمان های معروف و مناظر بی نظیر همراه با بازی و هیجان در پردیس دانشگاه بوده است!

لازم به توضیح است براساس فلسفه و قواعد سفر، عکاسی عنصر جدا نشدنی هر کاوشی است. از این رو جف دورکین (Jeff Durkin) در این سفر به انجام آزمایش هایی در خصوص رنگ از طریق عکسبرداری معماری اقدام کرده است! هدف او از این کار، روایت داستانی درباره رنگ ها، معماری و تعامل انسان در یک قاب بوده است.

از ویژگی های بارز و منحصر به فرد تصاویر ثبت شده توسط وی می توان به تعداد پرسوناژهای کم و استفاده از تک رنگ های جیغ اشاره کرد! زاویه ی دوربین و موقعیت عکاس به گونه ای است که تصاویر نهایی، تداعی کننده برخی صحنه های سریال Tales from the loop و از همه مهم تر تاکید بر بناهای معماری می باشد.

بیان معماری به زبان سریال Tales from the loop

در انتها لازم به یادآوری است کمپانی فیلمسازی دورکین (Breadtruck Films) داستان هایی را در مورد چگونگی تاثیر طراحی در دگرگونی جوامع بیان می کند؛ همان طور که یک نقاشی می تواند عامل ساخت یک فیلم باشد؛ طراحی نیز می تواند موجب دگرگونی جوامع گردد!

شیوا غزنوی

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل