بررسی موارد ضروری برای تجهیز اتاق جلسات
تجهیز سالن کنفرانس میتواند ضمن فراهم کردن یک محیط حرفهای و ایجاد زمینهای عالی برای یک جلسه، تأثیر خوبی بر روی مذاکره و روند کاری شما داشته باشد، البته مراحل تجهیز سالن کنفرانس و اتاق جلسات و همچنین استفاده از محصولات مناسب و سازگار با یکدیگر و متناسب با بودجه مدنظر از موارد مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید. در ادامه به بررسی چند مورد از نکات مهم برای انتخاب تجهیزات سالن کنفرانس ایدهآل میپردازیم تا اطلاعات مختصر و مفیدی در زمینه تجهیز سالن کنفرانس و سیستم کنفرانس داشته باشید.
تجهیز سالن کنفرانس و سالنهای اختصاصی کنفرانس میتواند با فراهم کردن محیطی رسمی و حرفهای زمینهای عالی برای برگزاری یک جلسه کاری مهم باشد تا جایی که بتواند تأثیر به یاد ماندنی از بیزینس شما به جا بگذارد.
شاید تا به حال به این مورد رسیده باشید که چه نکتههای منفی میتواند در برگزاری جلسه در یک مکان عمومی وجود داشته باشد، اما اگر ما از سالن کنفرانس اختصاصی خود استفاده کنیم چطور؟
در دنیای امروزی و عصر جدید سالنهای کنفرانس از شکل قدیمی خود خارج شدهاند و با پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن میکروفون کنفرانس دیجیتال تمامی کارفرمایان به سمت تجهیز سالن کنفرانس با سیستمهای دیجیتال و کنترل مرکزی روی آوردهاند.
موارد مهمی که برای کارفرمایان و افرادی که تصمیم به تجهیز سالن کنفرانس میگیرند این است که بتوانند مستندسازی درستی از جلسه شان داشته باشند و در کاربری و استفاده از سیستم کنفرانس بتوانند به راحتی عمل کنند و قابلیت ارتباط همزمان با نقاط مدنظرشان را داشته باشند و همچنین این امکان را میدهد تا مدیر جلسه بتواند کنترل کامل بر روی نظمدهی و صحبت کردن حضار در جلسه داشته باشد.
ویژگیهای تجهیز سالن کنفرانس
اثر بخشی و تسلط بسیار بیشتر بر روی حضار حاضر در جلسه
بالا رفتن تمرکز مخاطبین حاضر در جلسه و شخص رییس جلسه
آرشیو و مستند سازی تمامی وقایع جلسه از ابتدا تا به انتها
مدیریت و نظم دهی آسان توسط مدیریت جلسه
مدیریت یکپارچه توسط ریاست جلسه و بالا بردن بهره وری
سیستم کنفرانس آنالوگ
سیستمهای آنالوگ کنفرانس در حقیقت تنها میتوانند مهمترین و اصلیترین وظیفه سیستم کنفرانس که پخش صدا در سالن و مدیریت جلسه میشود را انجام دهد.
سیستمهای کنفرانس آنالوگ به کامپیوتر متصل نمیشوند و امکانات کاربردی مانند اتصال دوربین ( اتوترکینگ) و سیستم رأی گیری یا حضور و غیاب و … را ندارند و فقط برای انتقال صدا از میکروفونها به بلندگوها استفاده میشوند.
البته در حال حاضر با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی سیستمهای کنفرانس آنالوگ کمتر مورد استقبال کاربران و کارفرمایان قرار گرفته است و اغلب از سیستمهای کنفرانس دیجیتال برای تجهیز سالن کنفرانس استفاده میشود که کارایی و امکانات منحصر به فرد به روزتر و کاربردیتر را ارائه میدهند.
امکانات کاربری محدود و کارایی بسیار پایین در مقایسه با سیستم دیجیتال
قیمن پایینتر و مناسبتر نسبت به سیستمهای کنفرانس دیجیتال
عدم وجود قابلیت اتوترکینگ و رأی گیری
دلایل خرید میکروفون کنفرانس مناسب
چرا برای جلسات خود به میکروفون نیاز دارید؟ دلایل زیادی برای این امر وجود دارد که در ادامه به بررسی این دلایل و راهنمایی تجهیز سالن کنفرانس میپردازیم:
- افزایش دسترسپذیری: استفاده از میکروفون، امکان صحبت کردن میهمانان و سخنرانان بیشتری را فراهم میکند. همچنین به شما اجازه میدهد تا خیلی راحتتر جلسه را اداره کنید.
- صرفهجویی در زمان: خرید میکروفون کنفرانس، باعث کاهش زمان انتقال بلندگو از فردی به فرد دیگر میشود. به این ترتیب در زمان جلسه صرفهجویی خواهد شد. در این حالت، همیشه مشخص است که چه کسی باید صحبت کند.
- فعال شدن امکان ترجمه: این ویژگی به خصوص برای جلسات بینالمللی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این نوع جلسات از سیستمهای میکروفون با تجهیزات ترجمه همزمان استفاده میشود.
- بهبود روند کنفرانس: اگر میکروفون وجود نداشته باشد، سخنرانان مجبور به بلند کردن صدای خود میشوند. همین امر موجب همهمه خواهد شد با وجود میکروفون مناسب، همه سخنرانان به راحتی میتوانند نظرات خود را به آرامی بیان کنند. به این ترتیب روند کنفرانس هم بهبود پیدا خواهد کرد.
- بهبود ظاهر سالن: خرید میکروفون کنفرانس، سالن و تجهیزات شما را حرفهایتر نشان میدهد. به این ترتیب میهمانان و سخنرانان احساس خواهند کرد که با تیم حرفهای مواجه شدهاند. همچنین نشاندهنده ارزشی است که شما برای شرکتکنندگان خود قائل هستید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجرای پروژههای حرفه ای صوتی با کارشناسان شرکت Avatadbir در تماس باشید.
این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسبوکار مهمان منتشر شده است و کانون معماران هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمیپذیرد.