پکیج آموزشی مارکتینگ

طراحی مسیر شغلی معماری

راهنمای گام به گام راه‌اندازی و توسعه دفاتر حرفه‌ای معماری
تدوینگر:  رضا دهقان – صبا فخری 
نقشه راه طراحی مسیر شغلی برای معماران
ویدئو آموزشی اختصاصی
کاربرگ راهنمای گام به گام تدوین برنامه مارکتینگ برای دفاتر حرفه‌ای معماری
اشتراک ماهانه مصاحبه با معماران جوان
پشتیبانی و منتورینگ یک به یک ۳۰ روزه
معرفی پکیج

بسیاری از افرادی که وارد حرفه‌ معماری می‌شوند، سال‌های زیادی را صرف آموزش می‌کنند تا با جنبه‌های فنی رشته انتخابی خود آشنا شوند. آنها همچنین ممکن است در برخی جنبه‌های تجاری و امور قراردادی نیز آموزش ببینند. اما تعداد بسیار کمی در زمینه موضوعات بیزینسی (کسب و کاری) و توسعه آن آموزش دیده‌اند و حتی با آن آشنایی دارند.

این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که صنعت ساختمان با بحران هایی همچون تنگنای اعتباری مواجه باشد. به‌این‌ترتیب فشار بیشتری بر شرکت‌های خدمات حرفه‌ای برای پیگیری کار از بازارِ رو به کاهش، به وجود می‌آید و آن دسته از شرکت‌هایی که دارای استراتژی و مجموعه گستردهای از مشتریان هستند، نسبت به آنهایی که به بخش‌های آسیب‌پذیر خدمات رسانی می‌کردند، موقعیت بهتری پیدا می‌کنند. اینجاست که شرکت‌های ضعیف باید با کمتر کردن تعداد کارکنان و پذیرش کاهش سود خود، به فعالیت ادامه دهند و از چرخه رقابتی خارج شوند.

در چهارچوب این خدمات حرفه‌ای، ارتقاء نصیب کسانی می‌شود که می‌توانند پروژه‌ها و مشتریان خود را به خوبی مدیریت کنند و همچنین کسانی که توانایی پیدا کردن کار یا پروژه در کسب و کار خود را دارند.

این دوره به شرکت‌های خدمات حرفه‌ای معماری کمک می‌کند تا استراتژی خود را برای حفظ و توسعه‌ی سهم بیشتری در بازار، تدوین کنند. تکنیک‌های ارائه شده در این دوره، شانس آنها را برای برنده شدن در کار افزایش می‌دهد، حتی زمانی در رقایت با افراد با تجربه و به‌ظاهر معتبر‌تری باشد. همچنین دوره از رویکردی ساختاریافته برای شناسایی و انتخاب مشتریان، درک نیازها و انتظارات آنها، همسویی با نیازهای آنها، راه‌اندازی و موفقیت در کسب‌و‌کار تبعیت می‌کند و شامل مراحلی عملی است که حاصل ترکیب دانش و تجارب افرادی موفق و تاثیر گذار در زمینه معماری و مدیریت بازاریابی است.

سرفصل موضوعی پکیج
مرحله اول: تدوین استراتژی
مایه‌ی خرسندی بسیاری از معماران است که برای هر کسی که در خانه‌ی آنها را بکوبد کار کنند. در مرحلة اول باید به عنوان یک فرد حرفه‌ای، روی صندلی رانندگی بنشینید و کنترل را به دست بگیرید. یک متخصص باید مشتریانی را که علاقه‌مند به کار برای آن‌هاست را انتخاب کند. باید معیار‌های گزینش، هدف‌گیریِ مناسب و جلب رضایت از مشتریان وجود داشته باشد. انجام این کار به افزایش شانس برنده شدن در کارِ سودآور‌تر، کمک می‌کند. در این مرحله است که شما یک استراتژی برای حرکتِ رو به جلو تعیین می‌کنید. نیاز به اولویت‌بندی زمان و منابع محدود شما برای هدف قرار دادن مشتریان فعلی، گذشته و جدید خواهد بود. شما همچنین باید حوزة فعالیت خود را در نظر بگیرید. آیا شما یک بازیکن محلی، منطقه‌ای یا ملی هستید؟ مهارت شما چیست و آیا می‌توان آن را به بخش‌های دیگر منتقل کرد؟ در این مرحله، همچنین مشتریان هدف خود را تعیین کرده و باید با آنها رابطه برقرار کنید و برنامه‌های آیندة آنها را بشناسید تا بتوانید زمان مناسب را برای ارائه ایده انتخاب کنید. سپس تمام تحقیقات شما ثبت می‌شود و یک لوله فروش ساخته می‌شود که به طور مرتب تحت نظارت و به‌روز‌رسانی است. با گذشت زمان، شما به مرحله‌ای خواهید رسید که مجموعه‌ای کاملی از فرصت‌ها با درجات مختلف در اختیارتان خواهد بود که احتمال موفقیت برای تبدیل شدن به پروژه را برایتان فراهم می‌آورند.
مرحله دوم: نیاز سنجی مشتری ایده‌آل
اگر نیازهای مشتری را درک نمی‌کنید، ممکن است زمان و تلاش زیادی را در تعقیب مشتریان احتمالی که به دلایلی به شما کار نمی‌دهند هدر دهید. اگر می‌دانید مشتری به دنبال چه چیزی است، شانس بیشتری برای ارائه خدماتِ سفارشی و افزایش شانس خود برای تأمین کار دارید. به همین ترتیب، اگر متوجه شدید که قادر به مطابقت با نیازهای مشتری نیستید، می‌توانید بدون اتلاف وقت و پول سراغ هدف بعدی بروید. در این مرحله، شما باید افراد درستی که در دورن سازمان مشتری‌تان است را مد نظر قرار دهید. باید بدانید تصمیم گیرندگان چه کسانی هستند و چه کسانی تأثیرگذار هستند. اگر این کار را نکنید، ممکن است تلاش زیادی را صرف برخورد با شخصی کنید که ادعا می‌کند دارای نفوذ است، اما چنین نباشد. در این مرحله شما شروع به برقراری ارتباط با مخاطبین مورد نظر خود می‌کنید، چه بصورت مکتوب، چه به صورت تلفنی یا حضوری. هر روش جایگاه خود را در ایجاد رابطه با مشتری هدف دارد. یکی از مهارت‌های کلیدی در این مرحله، مهارت‌های گوش دادن است. شما با گوش دادنِ درست به مشتریِ هدف خود، چیز‌های زیادی خواهید آموخت. آنچه را که آنها می‌خواهند، نمی‌خواهند، دوست دارند یا ندارند و کسانی که برای آنها کار می‌کنند و کار کرده است، یادداشت کنید. مهارت‌های پرسشگریِ شما باید به‌طور دقیق تنظیم شود تا اطلاعات مورد نظر شما استخراج شود.
مرحله سوم: طراحی خدمت
مشتریان باید احساس کنند که از آنها مراقبت می‌شود. آنها خدمات سفارشی می‌خواهند. آنها می‌خواهند بدانند که می‌توانند با شما کار کنند و شما تجربه، تخصص و منابع لازم برای برآوردن نیاز‌های آنها را دارید. اگر نتوانید یا آمادگی ارائه خدمات لازم را ندارید، پیگیری مشتری چندان اهمیتی ندارد. مشتری شما می‌خواهد فکر کند که شما دقیقاً آنچه را که او می‌خواهد ارائه می‌دهید. شما باید پیشنهاد خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که متناسب با نیاز‌های مشتری مورد نظر باشد. مشتریان معمولاً خوشحال نمی‌شوند که مجبور شوند نیاز‌های خود را با خدمات موجود تطبیق دهند. برای تغییر شکل پیشنهاد خود وقت بگذارید تا به عنوان یک سرویس سفارشی تلقی شود. اگر پروژه صنعتی را دنبال می‌کنید، نکته کمی در مورد تجربه شما در مسکن وجود دارد. اما اگر به دنبال پروژه انبار باشید، می‌توانید دانش خود را در زمینه لجستیک و نحوه ذخیره و جابجایی سهام افزایش دهید. در تمام کار‌هایی که انجام می‌دهید، هنگام توصیف آنچه می‌توانید ارائه دهید، همیشه آن را از دیدگاه مشتری ببینید. این مرحله به بررسی نحوه مزایای مشتری از هرگونه ویژگی خدمات که ممکن است ارائه دهید، می‌پردازد. شما باید متمایز شده و از خارج از مجموعة رقبای خود قرار بگیرید. این مرحله همچنین حول ایجاد اعتماد و رابطه است. هنگام مشاهدة خدمات خود، باید توانایی، اعتبار، قابلیتِ اطمینان و سازگاریِ خود را مشخص کنید. همة این‌ها عناصر مهمی در یک رابطه اعتمادسازی هستند.
مرحله چهارم: توسعه ارتباط و شکبه‌سازی
با اطمینان از مشتری مناسب خود و اینکه می‌توانید سطح مناسبی از خدماتتان را ارائه دهید، نیاز دارید که با او وارد معاشرت و تعامل شوید. این ممکن است یک فرآیند طولانی باشد، نه فقط ماه‌ها بلکه شاید سال‌ها. نیاز به شناسایی درست تصمیم گیرندگان، توسعه مشخصات خود، تمایز پیشنهادات خود از رقبا و ایجاد رابطه وجود خواهد داشت. از طریق توسعه لوله فروش و ایجاد ارتباط با مشتریان موردنظر، به احتمال زیاد پروژه بعدی مشخص شده است. همچنین هنگامی که مشتری به حالت خرید تغییر می‌کند، متوجه خواهید شد. در اینجاست که آنها برای بحث در مورد پروژه آماده‌اند و ارزیابی خود را از ارائه دهندگان بالقوة خدمات حرفه‌ای آغاز می‌کنند. اگر دیر بجنبید، فرصت را از دست خواهید داد. اگر خیلی زود باشد، می‌توانید مشتری احتمالی را تحریک کنید یا خیلی زود به اوج برسید. همه چیز مربوط به زمان است! ارتباطات شما با سازمان مشتریِ هدفt بواسطه تصمیم گیرندگان خواهد بود و شما باید عوامل تأثیرگذار کلیدی را در کنار خود داشته باشید. این کار زمان‌بر است، بنابراین باید تلاش خود را برای مشتریانی که احتمالاً شرکت شما را در نظر می‌گیرند یا در موقعیت تغییر از ارائه دهندگان خدمات فعلی و قبلی خود به شما هستند، در اولویت قرار دهید. با ایجاد لوله فروش، نیاز دارید تا جامعة ساخت و ساز رو اطراف خودتان داشته باشید. نیاز به شبکه است؛ شما باید مشخصات خود را بالا ببرید که در این مرحله ما به راه‌های متعددی برای معرفی خود به افرادی که می‌توانند به شما کار بدهند یا آنها را که می‌توانند به شما معرفی کنند، می‌پردازیم. این مرحله همچنین حول ایجاد اعتماد و رابطه است. هنگام مشاهدة خدمات خود، باید توانایی، اعتبار، قابلیتِ اطمینان و سازگاریِ خود را مشخص کنید. همة این‌ها عناصر مهمی در یک رابطه اعتمادسازی هستند.
مرحله پنجم: از پروپوزال تا قرارداد
اکثر پروژه‌ها مرحلة پروپوزال یا مناقصه را طی خواهند کرد. این فقط ارائه قیمت نیست. غالباً عنصری برای صلاحیت سنجی اولیه، نوشتن اظهارات به روش قانع کننده، ساختن ارائه، مذاکره و نکات قراردادی وجود دارد. در طی این فرآیند، مشتری به دنبال نشانه‌هایی است که بتواند با شما کار کند. اگر این مرحله را درست مانند مراحل قبلی بدست آورید، ممکن است بتوانید پروژه را با یک بسته مالی بهتر تأمین کنید. زیرا مشتری خوشحال است که کمی بیشتر برای شخص مناسب هزینه کند. به همین دلیل است که همة اولین کار‌ها بسیار مهم هستند. این مرحله همچنین به هنر ارائه برای کار می‌پردازد. چگونه می‌توان ارائه را برنامه‌ریزی کرد و تیم را برای ارائه آماده کرد؟ نگاه کردن به محتوا و ارائه محتوا یکی از عوامل موفقیت است.
مرحله ششم: ارائه ارزش افزوده و تکرار کسب‌و‌کار
اگر خدمات خوبی ارائه دهید، شانس خوبی برای تکرار کسب‌و‌کار خود خواهید داشت. اغلب متخصصان آنقدر مشتاقِ به‌دست آوردن مشتریان جدید هستند که مشتریان قبلی یا گذشته را نادیده می‌گیرند. آنها به متخصصان دیگر اجازه می‌دهند دزدکی وارد شوند و کار را از جلوی چشمان‌شان بدزدند. از همان روز اولِ آغاز مأموریت کاری خود، باید یک استراتژی برای اطمینان از تکرار همکاری با مشتری کنونی و دور نگه داشتن رقبای خود تعیین کنید. در این مرحله ما مزایای تهیه برنامه پروژه مشتری را که بر مبنای جذب مشتری در مراحل اولیه توسعه یافته است، بررسی می‌کنیم. شما باید سیستم مدیریت امور مشتری را ایجاد کنید و مطمئن شوید که مشتری مدام با شرکت شما تماس می‌گیرد.
مرحله هفتم: خلق اعتبار برند
اگرچه این مرحله ۷ است، اما باید مدام اتفاق بیفتد. متخصص باید در هر فرصتی، به دنبال توسعه یک بانک از مواردی باشد که آینده‌ی قابل اعتماد‌تری از شرکت بسازد. این موضوع شامل مطالعات موردی و منابع، اخبار و مقالاتی است، که شهرت شرکت را تقویت می‌کند. مشتریان هنگام برخورد با متخصصانی که سابقه مشخصی ندارند یا لیستی از مشتریان راضی ندارند، احساس خطر می‌کنند. برای کمک به شما در تمام شش مرحلة اول و با فرصت‌های جدید، باید به طور مداوم آنچه را که انجام داده‌اید و اطلاعات مربوط یه آنها را ضبط و بررسی کنید. همچنین منابع ایجاد کنید و مشتریان را تشویق کنید تا توصیه‌هایی خوب در مورد شما و شرکت‌تان بنویسند. در حقیقت، همة چیز‌هایی را که ممکن است برای اطمینان از کار آینده مفید باشد، نگه دارید.

این پکیج آموزشی برای چه کسانی توصیه می شود؟

  • کسانی که شرکت معماری‌شان نتیجه مطلوبی به دنبال ندارد و قصد احیای آن را دارند.
  • کسانی که شرکت معماری‌ یا فعالیت شخصی‌شان آنطور که دوست دارند رشد نمی‌کند و در مورد چگونگی جذب مشتری جدید ایده‌ای ندارید.
  • کسانی که در حال فعالیت با عنوان شغلی مدیر توسعه کسب و کار یا مارکتینگ در دفاتر معماری هستند یا علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه هستند.
  • معماران و فارغ‌التحصیلان جدیدی که علاقه مند به فعایت بصورت فری لنسری هستند و علاقه مند به استفاده از فنون و روش های حرفه‌ای مارکتینگ و مدیریت خدمات حرفه‌ای را دارند.

این پکیج آموزشی برای چه کسانی توصیه نمی شود؟

  • کسانی که اعتقادی به برنامه‌ریزی یا استفاده از فنون نوین مدیریت دفاتر حرفه‌ای معماری یا کسب و کار شخصی ندارند و به اصول سنتی پایبند هستند
  • کسانی که حوصله یادگیری و انجام تمرینات این دوره را ندارند
  • کسانی که به تغییراتی که اینترنت در زندگی‌ مردم و کسب و کار‌ها ایجاد کرده و ابزارهای عصر دیجیتال، اعتقادی ندارند

تدوینگر پکیج آموزشی طراحی مسیر شغلی برای معماران

رضا دهقان: مدیر عامل کانون معماران و شهرسازان که دانش‌آموخته رشته شهرسازی است و بیش از هفت سال در زمینه مدیریت و بازاریابی برای کسب‌و‌کارها و سازمان‌های مردم نهاد، مطالعه و فعالیت کرده است.

صبا فخری: مدیر استراتژی کانون معماران و شهرسازان که دانش‌آموخته رشته معماری است و تمرکز اصلی او روی نقطه اشتراک دیزاین و بیزینس است. علاقه‌مند و کنجکاو به روند‌های حرفه‌ای اصول مدیریت دفاتر معماری در جهان است و هر روز در حال یاد‌گرفتن در زمینه استراتژی برای کسب‌و‌کار‌های نوپاست

بعد از دیدن ویدئو‌ها، مطالعه و تکمیل کاربرگ‌های پکیج آموزشی مارکتینگ  طراحی مسیر شغلی برای معماران

  • می‌تونید یک برنامه حرفه‌ای برای فعالیت خودتون به عنوان مدیر شرکت معماری، معمار و عضو تیم مارتینگ یک شرکت بزرگتر تنظیم کنید
  • می‌تونید مشتریان بیشتر و بهتری رو جذب و همکاری های خودتون رو توسعه بدید
  • بواسطه تسلط به موضوعات و اصول استاندارد پروپوزال، مذاکره و ارائه های مختلف، قرارداد‌هایی با سود بیشتر منعقد کنید

منتورینگ | پشتیبانی

این صرفاً یک دوره نیست. تیم کانون معماران و شهرسازن از لحظه آغاز برنامه تا رسیدن به نتیجه، در کنار شما خواهد بود تا ضمن تکمیل تمارین دوره ها و رفع ایراد‌های موجود در مسیر، به سوالات شما پاسخ دهد. برنامه‌ی منتورینگ شما ۳۰ روز است که اگر تکالیف خود را در این ۳۰ روز انجام دهید و هم‌مسیر با دوره ادامه دهید تا ۹۰ روز از تاریخ خرید دوره تمدید می‌شود.

زمان باقی مانده از پیش ثبت نام

پس از طی مرحله پیش ثبت نام، اطلاعات شما در سیستم ثبت و با پایان مرحله پیش ثبت نام کلیه مدارک و موارد دوره از طریق آدرس واتس آپی ارسال خواهد شد.

قیمت اصلی ۱,۲۵۹,۰۰۰تومان بود.قیمت فعلی ۵۵۹,۰۰۰تومان است.