معماران اغلب هویتِ حرفه‌ای خود را با توجهِ انحصاری به بناهایی می‌سازند که طراحی می‌کنند. در واقع، تعداد کمی از معماران، جسارت دور شدن از تصورِ رایج و روالی را دارند که با آن برای مشتری که قصد ساخت دارد، خدماتِ طراحی ارائه‌ می‌کنند. با این حال، تغییرِ ماهیتِ جامعه و مسائلی که با آن روبرو است، می‌تواند معمارانِ بیشتری را وادار کند تا در تخصص خود و نحوة گسترش آن تجدیدنظر کنند. با توجه به آشفتگی اقتصادی کنونی، آسیب‌های زیست‌محیطی و ناآرامی‌های مربوط به جغرافیای سیاسی ، فشارهای فزاینده‌‌ای بر جوامع برای یافتن راه‌حل‌های خلاقانه برای موضوعات گسترده، پیچیده و حاد وجود دارد که از طراحی خودِ محیطِ ساخته‌شده فراتر می‌رود. واضح است که محیط ساخته‌شده و کسانی که آن را شکل می‌دهند بسیار مهم هستند، اما این تنها حوزة اقدامی نیست که معماران و طراحان می‌توانند در آن کمک‌های معنی‌داری برای جامعه داشته‌باشند. شاید یک راه‌حل برای بررسی بهره‌وری افزایش‌یافته برای معماران در خودپنداری حرفه‌ای  و پیوندِ آن با کارآفرینی، نهفته ‌باشد. آن‌چه که در این بخش می‌خوانید بخشی از کتاب «مجموعه جستارهای حوزه کارآفرینی و معماری» است.

مجموعه حاضر، حاصل تلاش‌های بی‌وقفه تیم پژوهش مجموعه کانون معماران و شهرسازان در طی پاییز سال ۱۳۹۹ است. با توجه به کمبود منابع و نوشته‌های تخصصی در حوزه فعالیت مشترک کارآفرینی و شهرسازی- معماری، تیم پژوهشی کانون بر آن است تا دانشجویان، معماران و شهرسازان و صاحبان کسب‌وکارهای حرفه‌ای را با این حوزه مطالعاتی نوین آشنا سازند. برهمین اساس نیز مجموعه حاضر، مجموعه‌ای متشکل از مطالب منتشر شده در قالب چند وب‌سایت تخصصی و شناخته‌شده در این حوزه ‌است. مقالات منتخب در این نوشتار در دو گروه یافته‌ها و مصاحبه‌ها طبقه‌بندی و تنظیم شده‌اند.

نسخه
دیجیتالی
نگارنده
مهدیه اکبرزاده اهری، سودابه آقابالازاده، نسترن دواتگران، فرناز علیپور، ثمینه علیزاده اشرفی، محدثه فتح‌اللهی، فرناز فرجی و نادیا کریمی
تعداد صفحه‌ها
۱۲۷
قیمت محصول
۳۰,۰۰۰تومان

برای اطلاع از نحوه دریافت کتاب بصورت مستقیم از طریق واتس‌آپ با ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از نحوه دریافت کتاب بصورت مستقیم از طریق واتس‌آپ با ما در ارتباط باشید.

امتیاز ما