شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد. قبرس شمالی هم از نظر جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی کشوری نزدیک به ایران است. قبرس در سال های اخیر به دلیل دستاوردهای فراوان در زمینه های علمی و آموزشی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین هزینه های مقرون به صرفه و تورم پایین در کنار اعتبار معتبر به یکی از مقاصد محبوب برای سرمایه گذاران و مهاجران از سراسر جهان تبدیل شده است. ایرانیان پاسپورت شده اند.

 

قیمت خرید ملک در قبرس شمالی

هزینه خرید ملک در قبرس در مناطق ساحلی از حدود ۸۷۰۰۰ پوند برای آپارتمان استودیویی و ۱۱۵۰۰۰ پوند برای خانه های نیمه مستقل شروع می شود. مزونت ها و آپارتمان های لوکس نیز از ۳۵۰۰۰ پوند و ویلاهای فوق لوکس از ۵۰۰۰۰۰ پوند در دسترس هستند. قیمت شروع خرید ملک در قبرس شمالی در مناطق مختلف آن (جدید) است:

   – در شهر نیکوزیا: ۷۰۰۰۰ پوند (اما تعداد املاک جدید محدود است)

   – در شهر فاماگوستا: ۸۵۰۰۰ پوند

   – در شهر گیرنه: ۹۰۰۰۰ پوند

 

اجاره و خرید ملک در قبرس شمالی

شرایط خرید ملک در این کشور با توجه به اقدامات دولت بسیار مساعد است و هر شخصی می تواند به راحتی ملکی بخرد و در قبرس شمالی خانه بگیرد. قبرس شمالی ۳۳۵۴ کیلومتر مربع مساحت دارد و به دلیل سواحل وسیع و مسیرهای کوهستانی بکر، زیبایی طبیعی بیشتری نسبت به قسمت جنوبی جزیره دارد. در سال گذشته (۲۰۲۳) سرمایه گذاری گسترده در این کشور منجر به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت ملک و آپارتمان در برخی مناطق شده است. با این حال، قیمت خرید خانه ها و املاک هنوز به طور قابل توجهی ارزان تر از املاک مشابه در قبرس جنوبی است. جالب است بدانید که اجاره و خرید آپارتمان در قبرس شمالی بسیار آسان، مقرون به صرفه و به طور کلی بدون دردسر است. اما اگر از تصمیم خود برای زندگی در این کشور مطمئن نیستید، به شما توصیه می کنیم که شخصا به این کشور بیایید و شرایط را به دقت بررسی کنید.

البته شرکت مهاجرتی ایران قبرس خدمات فروش ملک را به صورت آنلاین نیز ارائه می دهد، اما توصیه می کنیم ملک را به صورت حضوری خریداری کنید.

 

آشنایی با شرایط و ضوابط خرید ملک در قبرس شمالی

شرایط خرید ملک و آپارتمان در قبرس شمالی چندان پیچیده نیست. شما با داشتن پاسپورت و گواهی عدم گذشته بد، واجد شرایط خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور خواهید بود. طبق قوانین این کشور، زمانی که یک خارجی ملک یا آپارتمان خریداری می کند و یا حتی با پرداخت یک سوم قیمت کل ملک، می تواند اقامت موقت قبرس شمالی را دریافت کند. اصولاً هر خارجی حق خرید یکی از این موارد را دارد: آپارتمان یا ویلا یا دونوم در قبرس شمالی که معادل ۱۳۳۸ متر مربع زمین است. اما اگر قصد خرید بیشتر از این مبلغ را داشته باشد، با وجود اینکه قرارداد رسمی خواهد داشت، باید نیم درصد مالیات را بپردازد و همچنین در سند توضیح داده شده که این ملک فقط توسط این شخص قابل معامله است.

 

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

همانطور که تا به حال متوجه شده اید، قوانین و شرایط خرید ملک در قبرس شمالی بسیار ساده تر از کشورهای اروپایی و ترکیه است. در این قسمت از مقاله به بررسی دقیق مراحل خرید ملک در این کشور می پردازیم:

– اولین و مهمترین کار انتخاب یک شرکت معتبر و ثبت شده در قبرس با مشاورین حقوقی فعال در این زمینه می باشد. زیرا اگر شرکتی مطمئن و با تجربه در کنار خود نداشته باشید ممکن است متحمل ضرر مالی شوید.
– سپرده رزرو ملک حدود ۲۰۰۰ پوند تا ۵ درصد کل مبلغ ملک است که باید به شرکت ساختمان پرداخت شود.

– پس از قطعی شدن تصمیم شما، یک سوم ارزش کل ملک را پرداخت کرده و قراردادی بین شما و شرکت ساختمانی منعقد می شود و خرید شما نهایی می شود. به طور کلی از زمانی که رزرو می کنید تا یک ماه فرصت دارید ملک را خریداری کنید.

– با مشاوره می توانید ملکی را متناسب با بودجه خود و بدون مشکل مالیاتی و قانونی انتخاب کنید.

– قرارداد فروش را می توانید به سه صورت الکترونیکی، حضوری و یا وکالتی امضا کنید تا مشاوران آرتان یا افراد نزدیک به شما حضوری این کار را انجام دهند. اما به طور کلی در هر شرایطی نیم درصد از کل مبلغ ملک برای افتتاح پرونده مالیاتی باید حداکثر تا ۲۱ روز پس از امضای فیزیکی قرارداد پرداخت شود.

– پس از دریافت کلید، مالک جدید ملک باید هزینه هایی مانند مالیات و سایر هزینه های جزئی ملک را پرداخت کند.

 

حداقل قیمت خرید ملک در قبرس شمالی به پول ایران

حداقل قیمت برای خرید آپارتمان در مناطق ساحلی قبرس شمالی حدود ۵ میلیارد تومان به پول ایران است و حدود ۲۰ میلیارد تومان خرید ویلای لوکس با متراژ زیاد است. قیمت آپارتمان های لوکس و مجلل با تجهیزات بالا نیز از ۱۰ میلیارد تومان شروع می شود.برای اطلاعات دقیق و قیمت روز بهتر است با ما تماس بگیرید.

 

خانه های زیبا با قیمت مناسب

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که افراد را به این کشور جذب می کند، خانه های با کیفیت و در عین حال قیمت مناسب و مناسب برای سرمایه گذاری است. بنابراین قیمت ملک در قبرس شمالی بسیار مناسبتر از خانه های معمولی در تهران است و کیفیت بسیار بالایی دارند.

 

یک مشاور قابل اعتماد انتخاب کنید

با توجه به تعداد زیاد افرادی که در قبرس شمالی سرمایه گذاری می کنند، مشاوران زیادی نیز در این کشور وجود دارد که متأسفانه در بین آنها افرادی به دنبال سود هستند. بنابراین بهتر است قبل از بروز مشکل از وجود دفتر شرکت مشاور و ثبت آن با مراجعه حضوری به آن کشور اطمینان حاصل کنید.


این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و کانون معماران هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل