فروشگاه UNIQLO ؛ اولین فروشگاه به سبک پاریس در شهر توکیو!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیوی معماری Herzog & de Meuron در جدیدترین پروژه ی خود در سال ۲۰۲۰ میلادی، ساختمانی را که در سال ۱۹۸۴ میلادی در ناحیه ی متراکم شهری گینزا، واقع در مرکز شهر توکیو ساخته شده بود را باز طراحی کردند! این اقدام آن ها سبب شد تا اولین فروشگاه بزرگ سبک پاریسی توکیو آغاز به کار نماید.

فروشگاه UNIQLO

این ساختمان ۲۳ هزار متر مربعی شامل فروشگاه های مجلل بسیاری می باشد؛ همچنین چشم اندازی وسیع از فضای شهری توکیو اعم از جاده ها، خطوط ریلی قطار و زندگی در جریان را برای کاربر خود فراهم آورده است.

ویژگی جالب توجهی که در بدو ورود به این مجموعه به چشم میخورد، به کارگیری تیرهای بتنی بدون پوشش به عنوان چارچوبی برای نمایش محصولات رنگارنگ Uniqlo است که در سراسر این مجموعه قابل مشاهده می باشد.

فروشگاه UNIQLO

چارچوب های ایجاد شده توسط سازه های بتنی یا باز می مانند و یا با ویترین های چوبی بزرگ یا صفحه های دیجیتال پوشیده می شوند؛ و یک نمایشگر مرکزی و یا فضای گالری مخصوص سایت برای استفاده ی عموم ایجاد می کنند! در واقع می توان گفت در سراسر این بنا از مصالح گوناگونی همچون کف سنگی، بتن، چوب و فلز استفاده شده است تا جلوه ای زیبا و جذاب را در عین سادگی ایجاد نمایند.

نحوه ی دسترسی به طبقات و فضای ورودی نیز ویژگی بصری متفاوتی را در این مجموعه ایجاد کرده است! از ویژگی های جالب توجه دیگر این مجموعه، می توان به استفاده ی خلاقانه از طاق ها در ورودی ساختمان اشاره کرد. همچنین سقف های با پوشش آینه ای نیز در نقاط مختلف پروژه خودنمایی می کند؛ ایده ای که منعکس کننده فضای داخلی فروشگاه ها برای جذب افراد به داخل می باشد.

جالب است بدانید از نوعی مکعب های گرافیکی با نام Uniqlo در این مرکز استفاده شده است. در بیان علت این امر بایستی گفت استفاده از این ایده، هویت ساختمان را در تمامی جهات نمایش می دهد. این مکعب ها فرصتی را برای نمایش گرافیکی پویا از طراحان و هنرمندان فراهم می کند و به بخشی از تصاویر فعال شبانه ی Ginza تبدیل شده است.

نسترن دواتگران

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل