میلگرد را با مناسب ترین قیمت بخرید! اما چطور و از کجا؟

بدون شک خرید میلگرد با بهترین قیمت به‌ عنوان اولویت اصلی صنایعی در نظر گرفته می‌شود که به‌ صورت مداوم نیازمند استفاده از این نوع مقطع فولادی هستند و البته برای کاهش هزینه ‌های ساخت‌ و ساز نیز اهمیت دارد. اما اینکه از کجا می توان مناسب ترین قیمت میلگرد را به دست آورد نیازمند اطلاعات گسترده ای در مورد نوع میلگرد مصرفی، منطقه و محل اجرای پروژه، حجم مورد نیاز و سایز میلگرد است. از سوی دیگر برخی از کارخانه ها همچون شاهرود و نیشابور در کنار کیفیت مناسب، قیمت خوبی نیز برای محصولات خود به بازار ارائه می دهند.

هر آنچه که باید در مورد انواع میلگرد بدانید

یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی که در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، میلگرد نام دارد. این محصول نوعی پروفیل توپر با ضخامت و طول متفاوت است که در سازه‌ های بتنی برای استحکام‌ بخشی به‌کار می‌ رود. یکی از نکاتی که برای انتخاب میلگرد مناسب با بهترین قیمت باید در نظر گرفت نوع میلگرد مصرفی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

در یک دسته ‌بندی کلی این نوع از مقاطع فولادی را در ۲ گروه ساده و آجدار قرار می ‌دهند، از طرف دیگر نیز با توجه به استانداردهایی که برای ساخت این ۲ گروه از میلگرد در نظر گرفته می‌ شود آنها را به گریدهای مختلفی به شرح زیر تقسیم می ‌کنند.

  • میلگرد A1: این گرید با عنوان میلگرد ساده نیز شناخته می‌ شود و این نام‌گذاری به ‌دلیل سطح صاف و صیقلی این میلگرد است، سایز استانداردی که برای این نوع مقاطع در نظر می‌ گیرند بین ۶ تا ۲۰ میلی‌ متر خواهد بود و در ترکیب شیمیایی آنها از درصد کمی کربن استفاده می‌ کنند.

  • میلگرد A2: مدل‌هایی که دارای آج دوکی یا مارپیچ بر روی تمامی سطح خود هستند در این گرید قرار می‌ گیرند. میلگردهایی که در این دسته دیده می ‌شوند نسبت به نمونه‌ های ساده مقاومت بالاتری دارند اما سختی آنها در مقایسه با دیگر گریدهای آجدار در سطح پایین‌ تری است.

  • میلگرد A3: امکان دارد به‌ دنبال میلگردی باشید که از مقاومت بالاتری برخودار باشد که در این صورت می‌ توانید میلگردهای گرید A3 را برای این منظور انتخاب کنید البته باید به این نکته توجه کنید که شکل‌ پذیری و قابلیت جوش ‌کاری این گروه کمتر است.

  • میلگرد A4: برای تولید این گروه از میلگردهای آجدار، از فولاد با درجه سختی بالا استفاده می‌ شود و بر روی آن می‌ توان آج‌های عرضی دوکی‌ شکل را مشاهده کرد.

در زمان خرید میلگرد با بهترین قیمت باید به تفاوت میان گریدهای مختلف دقت داشته باشید، به‌ طور کلی میلگردها در برابر تنش‌های فشاری از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند اما نمونه ‌های ساده استحکام کمتری را در برابر تنش‌ های کششی نشان می ‌دهند و در این مواقع از میلگردهای آجدار بیشتر استفاده می‌ شود. همین امر نیز می تواند بر قیمت نهایی تاثیر چشمگیری داشته باشد.

نحوه قیمت گذاری میلگرد در بازار چگونه است؟

باید این را در نظر داشته باشید که قیمت‌گذاری میلگردها براساس معیارهای مختلفی انجام می ‌شود که مربوط به کیفیت، سایز، ضخامت و گرید هر محصول است که باید در زمان خرید مد نظر قرار داد.

از همین رو کارخانه های مختلف براساس نوع میلگردی که تولید می ‌کنند که معمولا به ‌صورت شاخه‌ای یا کلاف هستند، قیمت واحدی را ارئه می‌ دهند که متناسب با کیفیت ماده اولیه متغیر خواهد بود. البته لازم به ذکر است این قیمت نیز با توجه به موارد وابسته همچون نوسانات بازار فولاد، قیمت دلار، قیمت مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ها و … به صورت روزانه متغیر خواهد بود.

از طرفی باید این را هم در نظر بگیرید که محاسبه وزن نیز به‌ عنوان یکی از مشخصه ‌های مهم برای قیمت‌گذاری این نوع از مقاطع فولادی به‌کار می‌رود که باید برای خرید میلگرد با بهترین قیمت به این نکته توجه داشته باشید.

خرید میلگرد به چه روش هایی صورت می گیرد؟

برای خرید میلگرد با بهترین قیمت لازم است که انواع روش‌ های مختلفی که برای تهیه این محصول در دسترس متقاضیان قرار می ‌گیرد را به‌خوبی مورد بررسی قرار دهید.

البته باید این را در نظر داشته باشید که هر کدام از این روش‌ ها مزایا و معایبی را به‌ همراه دارند که شما باید با مقایسه آنها، راه مناسبی را برای خرید میلگرد مورد نیاز خود انتخاب کنید.

اولین راهی که شما می ‌توانید برای خرید انواع میلگرد انتخاب کنید، مراجعه به کارخانه ‌های تولیدکننده است. اگر دسترسی راحت ‌تری به کارخانه های تولید میلگرد داشته باشید، این روش بهترین انتخاب خواهد بود.

مسئله مهمی که باید برای خرید از درب کارخانه به آن توجه داشته باشید، مربوط به فاصله بین محل فروش تا انبار یا پروژه ساخت‌وساز شما خواهد بود که در تعیین هزینه نهایی نقش دارد.

بسیاری از کارخانه‌ های تولیدکننده میلگرد محصولات خود را از طریق بورس کالا عرضه می‌کنند که خرید از این طریق نیز به‌عنوان یکی از روش ‌های مناسب برای تهیه میلگرد مورد نیاز شما خواهد بود.

در بورس کالا قیمت ‌گذاری براساس قوانین خاصی انجام می ‌شود و معمولا شرایط ویژه‌ای را برای خرید و فروش در این بازار در نظر می ‌گیرند که باید قبل از هرگونه اقدامی اطلاعات کاملی از آنها در اختیار داشته باشید.

مراجعه حضوری به بنگاه‌های فروش آهن‌آلات نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توانید برای خرید انواع مختلف میلگرد انتخاب کنید، در این صورت شما محدودیت خاصی از نظر حجم نخواهید داشت، از طرفی دسترسی راحتری دارد و نیازی به صرف هزینه ‌های بالا برای حمل ‌و نقل نیست.

شرکت‌ های بازرگانی ( آهن ملل ) نیز در چند سال اخیر در زمینه فروش اینترنتی انواع میلگرد فعالیت دارند و به شما این امکان را می ‌دهند تا با دریافت مشاوره‌ های لازم از کارشناسان مجرب، محصول مورد نیاز خود را به‌ صورت آنلاین یا تلفنی و بدون حضوری فیزیکی خریداری کنید.

مناسب ترین روش خرید میلگرد با بهترین قیمت کدامست؟

تعیین اینکه کدام یک از روش ‌های خرید انواع میلگرد می‌ تواند برای متقاضیان مناسب باشد به شرایط آنها و حجم مورد نیازشان بستگی دارد به این صورت که اگر تناژ خیلی بالایی لازم دارید، خرید از کارخانه به‌صرفه ‌تر است.

از طرفی برای کسانی که به ‌دنبال معامله در بازار بورس هستند و می‌ خواهند که محصولی را با قیمت‌گذای قانونی و در بازه مشخص خریدارای کنند، انتخاب بورس کالا روش مناسب ‌تری خواهد بود.

کدام کارخانه ها میلگرد با قیمت مناسب تری ارائه می دهند؟

اینکه کدام کارخانه قیمت مناسب تری ارائه می دهد می تواند به موارد مختلفی وابسته باشد. به عنوان مثال شما در منطقه شرقی کشور فعالیت دارید، برای اینکه بتواند هزینه های جاری را کاهش دهید، صرفه با این است که از کارخانه های نزدیک به این منطقه خرید خود را انجام دهید. در کشور کارخانه هایی که میلگرد با کیفیت تولید می کنند بسیارند اما بعد مسافت به جد می تواند باعث افزایش قیمت ها شود. اما اگر بخواهیم بگویم قیمت میلگرد کدام کارخانه مناسب تر است در ادامه بیشتر بیان می کنیم.

میلگرد شاهرود، مناسب از لحاظ قیمت و در تمامی سایزها

میلگرد آجدار شاهرود از جمله میلگردهای موجود در بازار است که علاوه بر رنج قیمتی مناسب، تمامی ابعاد مورد نیاز بازار را پوشش داده است. میلگرد شاهرود در سایزهای ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۵، ۲۸ و ۳۲ به صورت شاخه آجدار و در آنالیز A3 مستقیما از خود کارخانه که در شهرستان شاهرود و در نزدیکی جاده شاهرود به تهران است، به بازار عرضه می شود. کیفیت این میلگرد از لحاظ وزنی و مواد اولیه خوب است و می تواند در سایزهای مختلف جوابگوی نیاز مشتریان باشد. مجتمع فولاد شاهرود به صورت روزانه قیمت میلگرد شاهرود شاخه ای را اعلام می کند برای خرید میلگرد شاهرود به صورت تلفنی و حضوری در سایزهای مختلف هم از کارخانه و از شرکت های بازرگانی می توانید اقدام کنید.

میلگرد نیشابور، متنوع در عین حال با قیمت مناسب

میلگرد نیشابور را می توان با علامت اختصاری KSCCO-CT که بر روی میلگرد حک می شود تشخیص داد. از لحاظ سایزبندی، سایزهای ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۵، ۲۸ و ۳۲ را در گرید A3 پوشش می دهد. کیفیت میلگرد نیشابور بسیار معروف است و به واسطه اسم کارخانه فولاد خراسان، توانسته جایگاه خوبی در بین خریداران داشته باشد. در حال حاضر می توانید قیمت روز میلگرد نیشابور را از کارخانه و یا شرکت های بازرگانی استعلام کنید.

جمع‌بندی

یکی از معظل های خرید میلگرد، پیدا کردن میلگرد مناسب با بهترین قیمت است. امروزه با وجود کارخانه های متعدد تولید میلگرد و کیفیت های مختلف، قیمت گذاری میلگرد با توجه به برند تولید کننده نیز متفاوت خواهد بود. اما در بین میلگرد های موجود در بازار ، قیمت میلگرد شاهرود و قیمت میلگرد نیشابور با توجه به کیفیت مناسبی که دارند، می تواند یکی از پیشنهادات مناسب در زمان خرید باشد. اما باید به این نکته توجه داشت، که بعد مسافت در هزینه های مازاد بسیار تاثیر گذار خواهد بود. از این رو پیشنهاد می شود برای خرید میلگرد با بهترین قیمت سراغ شرکت های بازرگانی، خود کارخانه، بورس بروید و به صورت روزانه قیمت ها را رصد کنید و در زمان مناسب خرید خود را نهایی کنید.


این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و کانون معماران هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل