معماری و گردشگری؛ تحلیل تعامل معماری و گردشگری ۲

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: در سلسله مقالات «معماری و گردشگری؛ تحلیل تعامل بین معماری و گردشگری» به ارتباط بین این دو موضوع پرداخته‌ایم. چهار پرسش اصلی در طول این سلسله مقالات بررسی خواهد شد. در سری اول این سلسله، به پرسش « تجارب کارآفرینان با استفاده از معماری معاصر چیست؟» پرداختیم. در این مقاله به اینکه، معماری از طریق چه عواملی بازدیدکننده را جذب می‌کند؟ خواهیم پرداخت.

معماری و گردشگری

معماری از طریق کیفیت خود عمل می کند و کیفیت برای معماری در موارد زیر خلاصه می‌شود.

معماری با کیفیت بالا به معنای عملکرد و رفاه است

  • جهت‌گیری، عملکرد و کیفیت فضا از عوامل ضروری است. به همین دلیل برای رضایت گردشگر باید به این موارد توجه شود. مسافت کوتاه و دسترسی مناسب به کلیه امکانات، از تداخل حرکتی جلوگیری کرده و میزان رضایت مسافران را افزایش می‌دهد.

معماری با کیفیت بالا به معنای هویتمندی است

  • اولین بازخورد از گردشگران و مشتریان احتمالی اغلب در یک کالبد معماری اتفاق می‌افتد. ادراکات حسی و کالبد چشمگیر و همچنین تصویرسازی، خاطرات را ایجاد می‌کند. طراحی ویژه را می‌توان به راحتی به خاطر آورد؛ بنابراین به طور مثبت بر فرآیند تصمیم‌گیری تاثیر می‌گذارد.

معماری با کیفیت بالا نوعی مزیت رقابتی است

  • ترکیب‌بندی خوب معماری چیزی خاص و پیش‌بینی نشده‌است. درگیری تاریخ و محیط امکان ایجاد تمایز از رقبا را می‌دهد.

معماری با کیفیت بالا نمود سبک زندگی و طرز فکر است

  • فضای برتر مشتریانی را به خود جلب می‌کند که برای کیفیت اوقات‌فراغت و تعطیلات، بسیار ارزش قائل هستند. معماری معاصر توجه عمومی را از طریق رسانه‌ها و اولین پذیرندگان ایجاد می‌کند. در نهایت به عنصر اصلی تبلیغات، یعنی معرفی دهان به دهان تبدیل می‌شود.

معماری با کیفیت بالا به معنای کیفیت کار کارمندان است

  • کارآفرینانی که فضاها را با استفاده از معماری معاصر و باکیفیت احداث می‌کنند، فضای کاری خاص خود را بر اساس اهداف خود ایجاد می‌کنند. این واقعیت آنها را قادر می‌سازد تا برای مشتریان و گردشگران خود به بهترین نحو خدمت کنند. همچنین فضاهای با کیفیت بالا کارمندان را قادر می سازد تا به روشی کارآمد و موثر کار کنند.

معماری با کیفیت بالا به نوعی پایدار است

  • معماری به خوبی برنامه‌ریزی شده، می‌تواند به راحتی با تغییر تقاضاها در طول زمان سازگار شود و بنابراین مقرون‌به‌صرفه است. به منظور حفظ ارزش خود در طول زمان، از نظر کیفیت فضا، مکان و جهت‌گیری‌ها و بازشوهای ساختمان، بالاترین سطح برنامه‌یزی را نیاز دارد. عواملی که پس از نهایی شدن روند ساخت‌و‌ساز قابل تغییر نیستند. از طرف دیگر، فضای داخلی می‌تواند به راحتی با روندها و خواسته‌ها سازگار شود.

معماری یک ابزار قدرتمند بازاریابی در صنعت گردشگری است

  • ایجاد یک نام تجاری قابل توجه از طریق معماری

 از طریق طراحی ساختاری، ارزش‌ها و ایجاد سبک زندگی، برندها را می‌توان ایجاد کرد. در نتیجه عناصر معمولی، خاص، منحصربه‌فرد و متمایز به هدف مورد نظر تبدیل می‌شوند.

  • افزایش ارزش محصول از طریق معماری

 معماری ابزاری قوی برای بیان است که از نظر احساسی بر تماشاگران خود تأثیر می‌گذارد. معماری با کیفیت بالا ارزش فرهنگی و همچنین ارزش تجربه یک محصول را افزایش می‌دهد.

  • استفاده از معماری به عنوان یک موضوع در ارتباطات و بازاریابی

 فضاها و ساختمان‌های گردشگری پیام‌ها را از طریق دو کانال ایجاد می‌کنند: مستقیم و از طریق نمایش یا از طریق سبک و کیفیت معماری که در این مورد گروه‌های خاصی مورد هدف قرار می‌گیرند. علاوه بر این، داستان‌های بی‌شماری را می‌توان از طریق معماری و در مورد معماری بیان کرد.

برای مطالعه ادامه این سلسله مقالات با ما همراه باشید.

 

مطالعه مقالات زیر به شما پیشنهاد می‌شود

معماری و گردشگری؛ تحلیل تعامل بین معماری و گردشگری ۱

معماری و گردشگری؛ نقش معماری مدرن در گردشگری و ایجاد برند شهری!

معماری و گردشگری؛ نقش و اهمیت معماری در صنعت گردشگری!

 

منبع: platou.at

سیما حسن‌زاده

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل