خانه ی نقلی Huaira 01، راهکاری برای مقابله با اثرات گاز کربن شهری در دل طبیعت!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: خانه ی نقلی Huaira 01 با قرار‌گیری در جنگلی سبز و مشرف به رودخانه، مکانی آرامش‌بخش را برای صاحبان خود فراهم کرده‌است.

خانه ی نقلی Huaira 01

این خانه ی ۴۰ متر‌مربعی توسط معماران Diana Salvador و Javier Mera Luna  متناسب با ذات طبیعت طراحی شده‌است.

در واقع هدف از طراحی خانه ی نقلی Huaira 01، ایجاد پناهگاهی برای مقابله با اثرات منفی گاز کربن می‌باشد! زیرا؛ بر اثر ساخت‌و‌ساز‌های شهری، گاز کربن بسیار زیادی از طریق ماشین آلات صنعتی تولید می‌شود که آثار زیان‌باری دارد. در نتیجه این خانه از میزان ۳۳۶۰ کیلوگرم کربن دریافتی، ۱۶۷۹ کیلوگرم را منتشر می‌کند.

چالش اصلی پروژه، ایجاد مکانیسم دفاعی در برابر بارش شدید سالیانه و تهویه‌ی مناسب هوا بود! به همین دلیل از ایده‌ی تخته‌های چوبی ۳ لایه متناسب با فناوری‌های محلی، بهره گرفته‌اند. این استراتژی پاسخی کم هزینه، قابل تکرار، سازگار با شرایط جوی، مدولار، قابل ارتقا و جابه‌جایی می‌باشد.

در ساخت خانه ی Huaira 01، از چوب، سنگ، شیشه و تتراپاک متناسب با کارایی هر ماده استفاده شده‌است. برای مثال از تخته‌های چوبی ۳ لایه و تتراپاک در سیستم سازه‌ای و استحکام خانه استفاده شده‌است. همچنین از شیشه به عنوان عامل اتصال دهنده‌ی محیط خارج و داخل خانه استفاده شده‌است!

به منظور ایجاد فضای عملکردی و راحت، استراتژی‌های زیست اقلیمی مبتنی بر شبیه‌سازِ حرارتی پویا (Dynamic Thermal Simulation) ارائه شده‌است. سازه‌ی بنا برای حفاظت در برابر طغیان رودخانه و شرایط جوی در بالاتر از سطح زمین ساخته شده‌است. جداره‌های خانه به منظور پوشش تیر‌ها و تهویه‌ی هوا از دو لایه تشکیل شده‌اند. همچنین سوراخ‌های تعبیه شده در کف و دیواره‌‌ها جریان هوای مطبوعی را در داخل خانه ایجاد می‌کند.

در آخر بد نیست بدانید معماران پروژه با استفاده از سقف چندلایه‌ی متحرک، نور مطبوعی را در فضای داخل ایجاد کرده‌اند!

منبع:

archdaily.com

نسترن دواتگران

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل