معماری خانه باغ Mirador؛ تلفیق طبیعت با معماری

خانه باغ Mirador، با قرار گرفتن در دل طبیعت، دعوت آن به داخل بنا و هم‌آهنگ شدن با محیط اطراف، فضایی آرام، زیبا و دلنشین را برای ساکنین خود فراهم کرده‌است. در این بنا، طبیعت اطراف توسط صفحات و ستون ها به بهترین شکل قاب شده‌است. برای آشنایی بیشتر با معماری خانه باغ Mirador، با ما همراه باشید.

معرفی کوشک Mirador:

عمارت Mirador در زمین کشاورزی karjat هند به اندازه ۳.۵ هکتار قرار دارد. این کوشک نماد پناهگاهی آرام‌گرفته در دل طبیعت می‌باشد. بنای Mirador، به‌عنوان توده‌ای از معماری، خودرا با سنگ مایع به زمین متصل کرده‌است.

هدف از ساخت این عمارت چه بود؟

 هدف از معماری خانه باغ  Mirador تامین خانه‌ای پرازآرامش به‌جهت فرار از سختی زندگی شهری می‌باشد. فرم بنا از محیط اطراف روستایی بهره برده و به‌صورت برهنه در مقابل خورشید و رقص باد خودنمایی می‌کند.

کارفرمای خانه‌باغ Mirador چه خانواده‌ای است؟

خانه باغ Mirador برای خانواده‌ای که دوران کهنسالی خود را سپری می‌کنند، طراحی شده‌است. Mirador به خانه دوم خانواده‌ای تبدیل شده که مشتاق به تغیر سریع، بدون در نظر گرفتن سنت می‌باشند.

مزیت‌های سایت طراحی:

از مزیت‌های این منطقه، پررونق بودن زمین‌های کشاورزی آن می‌باشد. بنابراین آناتومی معماری bhk2، سعی کردند به‌جای اینکه از طبیعت دوری کنند، آن‌را به‌عنوان مهمترین اصل بکار گیرند. یکپارچه بودن با طبیعت و بودن در بلندترین نقطه از چشم‌انداز، اشتهایی سیری‌ناپذیر در تماشای آن ایجاد می‌کند.

جزئیات مصالح ساختمانی خانه باغ Mirador :

یک پوسته بتنی بیرونی توسط ستون‌ها و اسلب‌ها، برتری‌های پروژه را قاب می‌کند. فراتر از خلق زیبایی در پوسته، خلق شوق و هیجان در قلب خانه‌باغ می‌باشد. چراکه این بخش، نقش اساسی در حفاظت از خانواده را ایفا می‌کند.  عناصری که بین انسان و طبیعت فاصله ایجاد می‌کند، نمای شیشه‌ای و ستون‌ها می‌باشند. رواق بین ستون وشیشه‌ها، انسان را ترغیب به برقراری ارتباط با طبیعت می‌کند.

زیبایی‌های مختص خانه‌باغ Mirador:

 سرعت آهسته زندگی در مزرعه به‌وسیله شیشه قابل احساس می‌باشد. این روند با طلوع وغروب خورشید و نفوذ آن به هسته مرکزی و بخش غذاخوری، به پویایی زندگی می‌افزاید. فضاهای جمعی در این خانه باغ، همچون میدان یک شهر عمل می‌کند؛ زیرا مکانی مناسب برای گردهمایی اجتماعی را فراهم می‌کند. علاوه‌بر فضاهای عمومی و جمعی، فضاهای خصوصی در بال‌های شرقی و غربی بنا در انتظار نشسته‌اند. هر بال دارای یک تخت‌خواب و حمام می‌باشد که با منظره اطراف ادغام شده‌است.  قهرمان روایت طراحی این عمارت، مینیمالیسم می‌باشد.

نقش طبیعت در طراحی دکوراسیون:

حجم بیشتری از سطوح عمودی شامل: صفحه‌های شیشه‌ای، به‌همراه طبیعت اطراف بخش بزرگی از دکوراسیون داخلی را تشکیل می‌دهند. دیوارهای سنگی طبیعی، لحن شفاف جداره را می‌شکند. این خانه‌باغ شناور در طبیعت، هنگام شب با سوت جیرجیرک‌ها و صدای ملایم روخانه، دغدغه‌های زندگی شهری را شکست می‌دهد.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه:
ویلا چهار (IV)؛ عمارتی در دل کوهستان!

 

منبع: archdaily.com

مائده پاشائی

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل