خانه  Neblina،  ترکیبی از احجام بر بستر طبیعت!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: در این مطلب، سری به یکی از روستاهای اطراف برزیل می‌زنیم. هدف ما بررسی طراحی خانه‌ای در این روستا است که با طبیعت خود ترکیب شده است. منظره های شگفت انگیز این روستا، هر شخصی را مشتاق سکونت در آن منطقه می‌کند.

خانه  Neblina

گروه معماری  FGMF  در سالئو پائولو، طراحی خانه Neblina را بر عهده گرفتند. این خانه از ترکیب بندی احجام ساخته شده است.  احجامی که با جهت تابش نور خورشید و چشم‌اندازهای طبیعی روستای ایتاتیبا در حومه سائوپائولوی برزیل، طراحی شده‌اند. المان‌های اصلی برای کانسپ حجم‌ها شامل: مناظر حیرت‌انگیز، ایجاد فضای خصوصی بین ساختمان با خیابان و ادغام باغ با خانه بودند.

ایده استفاده از ترکیب احجام با ابعاد و ارتفاع متفاوت در اتاق‌ها، حمام‌ها، دفترکار،پارکینگ و راه‌پله ،رویکرد مرسومی است. با این وجود، سازه بنا نشان دهنده برنامه‌ریزی‌های منسجمی است. بخشی از این احجام بر روی زمین، بخشی معلق بر روی باغ، موجب پنهان شدن تالار مرکزی خانه می‌شوند. یک ستون بتنی نازک، علاوه بر تقویت سازه کنسول، دید بصری ایده را هم تحکیم می‌کند. چشم انداز اتاق نشمین شیشه‌ای با استخر بزرگ محوطه، ادغام شده است. لازم به ذکر است محدودیتی برای تامین ذخایر انرژی مورد نیاز آن، در طول سال وجود ندارد.

فضاهای پذیرایی خانه Neblina ، با دیوارهای پرده‌ای و بام سبز احاطه شده‌اند. این قسمت‌ها، با محوطه خود ترکیب شده و نوعی دیوار حائل محسوب می‌شوند. این بخش، فضایی را ایجاد کرده است که در دیدرس عموم نباشد. در این مکان، اتاق نشیمین شیشه‌ای، به عنوان فضایی است که سایر حجم‌ها بر بالای آن قرارگرفته‌اند.

فضایی سرپوشیده، برای اوقات فراغت طراحی شده به سبک plastic design (به سبکی گفته می‌شود که در آن با توجه به ظرفیت نهایی کلی سیستم، عناصر ساختاری انتخاب می‌شوند. در این روش بارهای اعمال شده بر اساس رفتار فولاد برای ایمنی سازه دارای اهمیت هستند.)

 

منبع

archdaily.com

فرشته زیبان

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل