از ۰ تا ۱۰۰ مسیر تحصیل و اپلای معماری کانادا

از ۰ تا ۱۰۰ مسیر تحصیل و اپلای معماری کانادا

بسیاری از کسانی که به دنبال اپلای معماری و اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های خارج از کشور هستند، کانادا را به عنوان یکی از مقاصد عالی، در صدر لیست اولویت‌های خود قرار داده‌اند. اپلای معماری کانادا، یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های پیش روی هر معمار جوان است. چرا که این کشور، هم امنیت قابل قبولی را فراهم کرده است و هم از تنوع فرهنگی بی‌نظیری برخوردار می‌باشد. از سوی دیگر، نباید فراموش کرد که کانادا، مجموعه‌ای از بهترین موسسات آموزشی، با انعطاف‌پذیرترین برنامه‌های تحصیلی را در خود جای داده است. پس می‌توان امیدوار بود که هر کس با هر هدف و سطحی، بتواند موسسه‌ای برای ادامه‌ تحصیل خود پیدا کند. در ادامه‌ی این مقاله، شما را با مهم‌ترین پیش‌شرط‌های تحصیل معماری در کانادا و به طور کلی، اپلای معماری کانادا آشنا خواهیم کرد. به علاوه، لیستی از بهترین مراکز آموزشی و گرایش‌های معماری را هم در اختیارتان خواهیم گذاشت.

جایگاه رشته معماری در کشور کانادا

معماری یکی از محبوب‌ترین رشته های دانشگاهی کشور کانادا به شمار می‌آید. در سیستم آموزشی این کشور، رشته معماری به عنوان یکی از رشته‌های مرتبط با مهندسی و طراحی شناخته می‌شود. به همین دلیل، دانشجویان معماری کانادا، در طول دوره‌ی تحصیل خود، مهارت‌های متنوع و زیادی را فرا می‌گیرند. به زبان ساده‌تر، از نقشه‌کشی، تاریخ معماری، ساخت‌وساز و تجزیه‌و تحلیل گرفته تا عکاسی، مهندسی سازه و طراحی سه‌بعدی… بر همه چیز مسلط خواهند شد. البته، ناگفته نماند که ریاضیات و هندسه هم جایگاه محکم و مهمی را در آموزش‌های معماری این کشور دارند.

دلایلی برای انتخاب مسیر اپلای معماری کانادا

کانادا یکی از مقاصد ایده‌آل برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته معماری است. اما چرا؟

دوره‌های معماری کانادا، توسط موسسه سلطنتی معماری کانادا یا همان RAIC تنظیم می‌شوند. این دوره‌ها می‌توانند فارغ‌التحصیلان را به بینشی عمیق از رشته‌ی خود برسانند. از سوی دیگر، کالج‌های گوناگون معماری کانادا نیز تخصص‌های متعدد و متنوعی را ارائه می‌دهند. برهمین‌اساس، می‌توان ادعا کرد که سیستم آموزش معماری کانادا می‌تواند علایق گوناگون معماران جوان را شناسایی کند و به آن‌ها پاسخی درخور و شایسته بدهد.

اما در این کشور، یک سیستم دیگر هم برای آموزش معماران وجود دارد. این سیستم را سازمان CACB (سازمان انحصاری مربوط به امور معماری کانادا) طراحی کرده است. بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های تایید شده توسط سازمان CACB، هر ساله در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان، می‌درخشند.

نباید ناگفته بماند که دانشگاه‌های معماری این کشور برای آموزش، از نرم‌افزارهای به‌روز و پیشرفته معماری بهره می‌گیرند. به علاوه، برگزاری سمینارهایی با حضور متخصصان معماری، یکی از رایج‌ترین رویدادهای هر دانشگاه معماری کانادا به شمار می‌آید. پس می‌توانید اطمینان داشته باشید که با اپلای معماری کانادا، می‌توانید به فرصت‌های ارتباط با سایر دانشکده‌ها و متخصصان رشته‌ی خود نیز دست یابید.

می‌دانید یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل انتخاب کانادا به عنوان مقصدی برای تحصیل و اپلای معماری چیست؟ دانشگاه‌های این کشور در تلاش‌اند که پتانسیل درآمدی بالاتری را به دانشجویان خود عرضه کنند. خدمات کاریابی، یکی از مهم‌ترین خدماتی است که هر دانشگاه به دانشجویان خود هدیه می‌دهد. ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید فرصت‌های شغلی‌ای که می‌توان پس از گذراندن دوره‌ لیسانس یا کارشناسی ارشد معماری در کانادا جستجو کرد، چندان هم کم نیستند.

در کنار همه‌ی این‌ها، باید به بورسیه‌های مختلفی که کالج‌های معماری کانادا به دانشجویان خود ارائه می‌دهند نیز اشاره کرد. انواع بورسیه معماری کانادا و کمک‌های مالی موسسات آموزشی به دانشجویان بین‌المللی فرصتی برای مدیریت هزینه‌های خود را هدیه می‌دهند.

تحصیل معماری در کانادا

تحصیل معماری در کانادا چند سال طول می‌کشد؟

به طور معمول، برنامه‌های اخذ مدرک حرفه‌ای کارشناسی معماری در دانشگاه‌های معماری کانادا، بین ۵ تا ۷ ساله است. در این دوره شما با تکنیک‌های طراحی و درس‌های پایه معماری آشنا خواهید شد. از این میان می‌توان به ارتباطات تصویری، تاریخ معماری، متریال ساختمانی، عناصر ساختمانی و روش‌های ساخت و ساز اشاره کرد.

جالب اینکه مدرک لیسانس معماری را می‌توان از دانشگاه‌های برتر این کشور، نظیر دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل و… نیز اخذ کرد. اما اخذ مدرک کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه های کانادا نیز کاری سخت و غیرقابل دسترس نیست. شما می‌توانید در برنامه‌های ۲ تا ۴ ساله‌ی دانشگاه‌های این کشور شرکت کنید. (البته معمولاً دوره‌های کارشناسی ارشد معماری کانادا را می‌توان در سه سال و نیم به پایان رساند.)

در چنین شرایطی، انتخاب‌های متنوعی پیش روی شما خواهد بود. از معماری، تا معماری و شهرسازی، طراحی معماری پیشرفته، مسکن جمعی و معماری منظر تا طراحی معماری در این دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند. در انتهای این مقاله، بهترین گرایش های ارشد معماری برای مهاجرت را به شما معرفی خواهیم کرد.

از طرف دیگر، برخی از دانشگاه‌های کانادا دوره‌های کوتاه مدت معماری را برگزار می‌کنند. پس از به پایان رساندن این دوره‌ها، شما دیپلم معماری خود را دریافت می‌کنید. این دیپلم، یکی از مدارک معتبر معماری در سرتاسر جهان به شمار می‌رود. با این حال، ما به شما توصیه می‌کنیم که برای اپلای معماری کانادا، بر روی دوره‌های بلندمدت‌تر سرمایه‌گذاری کنید.

مدارک مورد نیاز برای اپلای معماری در دانشگاه‌ های کانادا

تا اینجای کار، با دورنمای تحصیل معماری در کشور کانادا آشنا شده‌ایم. حالا بیایید نگاهی بیندازیم به معیارهای لازم برای واجد شرایط شناخته شدن و اخذ پذیرش در دانشگاه‌های معماری کانادا.

اگر می‌خواهید که در یک برنامه‌ی لیسانس معماری کانادا شرکت کنید، باید تحصیلات مقطع متوسطه یا همان دبیرستان خودمان را به پایان رسانده باشید. اما توجه داشته باشید که برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی معماری کانادا، لیست نمرات دبیرستان‌تان اهمیت زیادی دارد. به خصوص نمرات ریاضی و فیزیک‌تان به شدت روی نتیجه‌ی پروسه اپلای تاثیر گذار هستند. از طرف دیگر، در این مقطع، نیاز وافری به ارائه‌ی یک پورتفولیو دارید.

 اما اگر مشتاق اپلای معماری کانادا در مقطع کارشناسی ارشد هستید، شرایط کمی متفاوت خواهد بود.

برای پذیرش معماری در مقطع کارشناسی ارشد کشور کانادا، لازم است که مدرک لیسانس چهارساله‌ی خود را (که از یک دانشگاه معتبر اخذ شده) در دست داشته باشید. اگر از ما می‌پرسید، داشتن حداقل نمره‌ی B+ در مقطع لیسانس برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های معماری کانادا بسیار کمک کننده است. از طرف دیگر، برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کانادا از دانشجویان خود، نمره آزمون GRE را می‌خواهند. به علاوه، داشتن مدرک در یکی از آزمون‌های معتبر تافل یا آیلتس برای اپلای معماری کانادا، ضروری است.

در نهایت اینکه، شما باید به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا، توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور را داشته باشید. هر چند در این مسیر، بورسیه های معماری کانادا هم می‌توانند تا حدی به شما کمک کنند.

فرآیند درخواست پذیرش دانشگاه‌ های معماری کانادا چگونه است؟

پیش از هر چیز، باید به شما اطلاع دهیم که هر دانشگاه ممکن است سیستم اپلیکیشن خاص خود را داشته باشد. بنابراین، باید در قدم اول، به وب‌سایت دانشگاه مدنظرتان مراجعه کنید و شرایط پذیرش را به دقت بررسی نمایید.

اما به طور کلی، در چنین شرایطی لازم است که درخواست آنلاین را به درستی تکمیل و ارسال نمایید. از طرف دیگر، باید بتوانید کپی‌های دیجیتالی اسناد لازم برای اخذ پذیرش را در موعد مقرر، به دانشگاه ارسال نمایید. و از همه‌ی این‌ها مهم‌تر اینکه، هزینه‌ی این درخواست یا همان اپلیکیشن فی را نیز بپردازید. دوباره تکرار و تایید می‌کنیم که لازم است تمامی این کارها را در موعد مقررِ تعیین شده توسط دانشگاه انجام بدهید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کانادا

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، مدارک مورد نیاز برای اپلای، می‌توانند دانشگاه به دانشگاه متفاوت باشند. اما ما در اینجا، یک چک لیست کلی از مجموعه‌ی اسناد مشترک در بین دانشگاه‌ها را برایتان آماده کرده ایم.

در صدر این چک لیست، ریز نمرات مدرک تحصیلی و خود مدرک تحصیلی شما قرار خواهند گرفت. در ادامه، باید رزومه‌ی خود را برای دانشگاه آماده و ارسال نمایید. جایگاه سوم این چک لیست هم به پورتفولیو اختصاص دارد. فراموش نکنید که اگر قصد اپلای معماری کانادا را دارید، پورتفولیو معماری یکی از مهم‌ترین اسناد شما در مسیر اخذ پذیرش خواهد بود.

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز شما برای اپلای معماری کانادا، توصیه‌نامه است. معمولاً دانشگاه های کانادایی به دو (یا حتی بیشتر) توصیه‌نامه نیاز دارند. نمرات آزمون‌های زبان (مثل تافل و آیلتس) هم یکی دیگر از اسناد موردنیاز شما در مسیر اپلای معماری خواهد بود. و فراموش نکنید که برخی از دانشگاه‌ها، به نمره‌ آزمون GRE هم نیاز دارند.

اگر پیش از درخواست پذیرش، سابقه‌ی کار یا کارآموزی دارید، باید به شما یک خبر خوب بدهیم. مدارک تایید کار یا تایید سابقه‌ی کارآموزی، می‌توانند یکی از راهگشاترین اسناد شما در مسیر اپلای معماری کانادا باشند. در نهایت اینکه، شما باید بتوانید اثبات کنید که بودجه‌ی کافی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در آن کشور را دارید.

در کانادا، درآمد سالانه یک معمار چقدر است؟

براساس آخرین آمارها، میانگین درآمد سالانه یک معمار در کانادا، چیزی در حدود ۹۷۵۰۰ دلار می‌باشد. به زبان ساده‌تر، یک معمار به ازای یک ساعت کار، رقمی در حدود ۵۰ دلار کانادا دریافت خواهد کرد. از طرف دیگر، نباید ناگفته بماند که  معماران در سطوح پایین‌تر، رقم درآمدی کمتری هم دارند. در سال ۲۰۲۲ میلادی، پایین‌ترین حد درآمدی معماران کانادا، ۷۹۸۴۹ دلار به صورت سالانه است.

اما فراموش نکنید که شما به عنوان یک فارغ‌التحصیل معماری برای ورود به بازار کار، نیاز به اخذ مجوز دارید. این مجوزها را هم باید از انجمن‌های ایالتی، منطقه‌ای و یا استانی دریافت نمایید. داشتن مدرکی که مورد تایید CACB باشد، برای کار کردن در کانادا، ضروری است. البته، نباید گمان کنید که مدارک موسسه‌ی سلطنتی معماری کانادا یا همان RAIC، فاقد ارزش هستند. در کنار این‌ها، باید یک دوره‌ی سه ساله‌ را تحت نظارت یک معمار یا همان آرشیتکت رسمی بگذرانید. و در نهایت، با سپری کردن آزمون‌های لازم و کسب نمرات مناسب، خواهید توانست که به عنوان یک معمار مستقل در کانادا فعالیت نمایید.

در سال‌های اخیر، کسب مدرک یا گواهینامه‌ی LEED (گواهینامه‌ی رهبری در انرژی و طراحی محیط) هم به یکی از شروط لازم برای آغاز به کار مستقل و حرفه‌ای در حوزه‌ی معماری کانادا بدل شده است. می‌خواهید به عنوان یک معمار با تجربه وارد کشور کانادا شوید؟ پس باید برای اخذ مجوزهای برنامه‌ی BEFA یا همان برنامه‌ی معماران بسیار باتجربه‌ی خارجی اقدام کنید.

حالا دیگر بد نیست شما را با لیستی از بهترین دانشگاه‌های معماری کانادا برای مهاجرت و اخذ پذیرش تحصیلی آشنا کنیم.

 

معرفی ۱۰ دانشگاه برتر برای تحصیل و اپلای معماری کانادا

خب؛ تا به اینجا، بخش مهمی از شرایط و جزئیات اخذ پذیرش در دانشگاه‌های کشور کانادا را مرور کرده‌ایم. حال سوال این است که از بین دانشگاه‌های متعدد این کشور، کدام‌ها گزینه‌های بهتری برای اپلای معماری به شمار می‌آیند؟ در ادامه‌ی این مقاله، نگاهی از نزدیک انداخته‌ایم به ۱۰ دانشگاه برتر کانادا! وجه مشترک تمامی دانشگاه‌های لیست ما این است که مقاطع و گرایش‌های مختلف رشته های معماری و شهرسازی را پوشش می‌دهند.

 

دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

اپلای معماری - دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا، در شهر ونکوور قرار دارد. این دانشگاه می‌تواند طیف وسیعی از رشته‌ها و مقاطع مختلف معماری را به دانشجویان خود ارائه دهد. دانشکده‌ی معماری و منظر دانشگاه بریتیش کلمبیا، هم در سطح لیسانس و هم در سطح کارشناسی ارشد، دانشجو می‌پذیرد.

در این دانشگاه می‌توانید رشته‌های طراحی معماری، معماری منظر و شهرسازی را در مقطع لیسانس دنبال کنید. برای کارشناسی ارشد هم طیف وسیعی از انتخاب‌ها پیش رویتان خواهد بود. از ارشد معماری و ارشد معماری منظر گرفته تا مطالعات پیشرفته در معماری، طراحی شهری و مطالعات پیشرفته در معماری منظر.

دانشکده معماری و منظر دانشگاه بریتیش کلمبیا توانست رتبه‌ی ۴۶ را در بین دانشگاه‌های جهانی اخذ کند. لازم به ذکر است که این آمار، مربوط به سال ۲۰۲۲ میلادی می‌باشد.

هزینه تحصیل در رشته معماری برای دانشجویان بین‌المللی دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا نیز چیزی در حدود ۵۹ هزاردلار به صورت سالیانه، می‌باشد. از طرف دیگر، داشتن یک پورتفولیو معماری برای اخذ پذیرش در تمام دوره‌ها و رشته‌های معماری این دانشگاه، لازم و ضروری است.

دانشگاه کارلتون کانادا

دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه کارلتون کانادا هم می‌تواند طیف وسیعی از رشته‌ها را به علاقمندان، ارائه دهد. از لیسانس طراحی، شهرسازی و حفظ و نگه‌داری گرفته تا ارشد معماری، مطالعات معماری و حتی دکتری معماری را می‌توانید در این دانشگاه پیدا کنید. علاوه بر تمام این‌ها، دانشگاه، دوره‌های دو ساله‌ای مختص به دانشجویان دارای مدرک لیسانس را طراحی کرده است. با این دوره‌ها می‌توانید تجارب کارگاهی خود در زمینه‌ی طراحی معماری را بالا ببرید.

البته، در کنار این دوره‌های دو ساله، دوره‌های سه ساله‌ای هم وجود دارند. این دوره‌ها، مختص به دانشجویانی هستند که لیسانس خود را در رشته‌های دیگری غیر از معماری اخذ کرده‌اند. به این ترتیب، آن‌ها خواهند توانست به راحتی، در سایر سطوح رشته‌ی معماری به ادامه‌ی تحصیل بپردازند.

برای تحصیل معماری در دانشگاه کارلتون اوتاوا، نیاز به بودجه‌ی سالانه‌ای در حدود ۶۰ هزار دلار خواهید داشت. و لازم است بدانید که براساس آخرین رنکینگ‌ها، این دانشگاه در بازه‌ی جایگاهی ۶۰۱ -۶۵۰ جهانی قرار دارد.

دانشگاه کلگری آلبرتا

در دانشگاه کلگری آلبرتا می‌توانید در مقطع کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل بپردازید. البته، این دانشگاه دو سیستم را برای آموزش به دانشجویان این مقطع طراحی کرده‌ است. یکی از این دو سیستم آموزش محور است و دیگری پژوهش محور! در سیستم آموزش محور دانشگاه کلگری، می‌توانید در رشته‌های ارشد معماری، ارشد معماری منظر و ارشد برنامه‌ریزی به ادامه‌ی تحصیل بپردازید.

سیستم پژوهش محور این دانشگاه نیز رشته‌ی ارشد طراحی محیط را به دانشجویان خود عرضه می‌دارد. لازم به ذکر است که تمامی این رشته‌ها، زیر سقف دانشکده‌‌ی طراحی محیط یا همان EVDS جمع شده‌اند.

دانشگاه کلگری آلبرتا در سال ۲۰۲۲ میلادی توانسته‌ است به جایگاه ۲۳۵ام در بین دانشگاه‌های برتر جهان دست یابد.

دانشگاه مونترال

اگر قصد اپلای معماری برای دانشگاه مونترال را دارید، باید بر روی دانشکده محیط‌زیست و طراحی این دانشگاه متمرکز شوید. در این دانشکده، رشته‌های ارشد معماری، طراحی معماری، طراحی با کمک کامپیوتر، مدلسازی مهندسی، سیستم‌های محیطی، مسکن، پایداری، زمین ساخت و برنامه‌ریزی و طراحی شهری ارائه می‌شود.

براساس آخرین آمار سال ۲۰۲۲ میلادی، دانشگاه مونترال توانست رتبه‌ی ۱۱۱ را در رنکینگ برترین دانشگاه‌های جهان کسب کند. اما هزینه تحصیل معماری این دانشگاه، آنچنان هم ارزان نیست. شما (به عنوان دانشجوی بین‌المللی) برای هر ترم آموزش در دانشگاه مونترال باید رقمی نزدیک به ۷۳۴۸ دلار را کنار بگذارید.

 

دانشگاه مانیتوبا وینیپگ

دانشگاه مانیتوبا وینیپگ اپلای معماری

وینیپگ، یکی از بهترین مقاصد برای اپلای معماری کانادا به شمار می‌رود. شما در دانشکده‌ معماری دانشگاه مانیتوبا می‌توانید در رشته‌ی طراحی محیط لیسانس بگیرید. برای علاقمندان به مقطع کارشناسی ارشد هم رشته‌های معماری، برنامه‌ریزی شهری، طراحی داخلی و طراحی منظر در نظرگرفته شده‌اند. البته، این دانشگاه یک دوره دکتری برای طراحی و برنامه‌ریزی شهری را هم به متقاضیان، ارائه می‌دهد.

برای تحصیل در این دانشگاه نیز به یک بودجه سالانه‌، در حدود ۲۲ هزار دلار نیاز دارید.

دانشگاه مک گیل مونترال

دانشگاه مک گیل مونترال هم یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌ها برای  علاقمندان اپلای معماری کانادا به نظر می‌رسد. در این دانشگاه، دوره‌های حرفه‌ای لیسانس معماری و ارشد معماری حرفه‌ای ارائه می‌شود. البته، در لیست دوره‌های دانشکده معماری دانشگاه مک گیل، می‌توانید ارشد معماری فوق‌حرفه‌ای و دکترای معماری را هم بیابید.

این دانشگاه توانست در رنکینگ برترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۲، رتبه‌ی ۲۷ را از آن خود کند. اما هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه، به شدت متغیر و متنوع هستند. بسته به رشته و دوره‌ای که در آن شرکت می‌کنید، باید سالانه مبلغی در بین ۳۱ تا ۶۳ هزار دلار را کنار بگذارید.

دانشگاه واترلو اونتاریو

دانشگاه واترلو در اونتاریوی کانادا، یکی از دانشگاه‌های خوب این کشور به شمار می‌رود. اما باید به شما اطلاع بدهیم که دانشکده معماری واترلو، آن‌چنان هم تنوع رشته‌ای جذابی ندارد. شما می‌توانید در واترلو لیسانس مطالعات معماری بگیرید. یا این که، ارشد معماری خود را دریافت کنید.

 به هر روی، بد نیست بدانید که این دانشگاه توانست در رنکینگ سال ۲۰۲۲، رتبه ۱۴۹ را از آن خود کند. هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه هم بین ۴۳ تا ۶۳ هزار دلار در سال، متغیر می‌باشند.

 

دانشگاه تورنتو اونتاریو

اپلای معماری دانشگاه تورنتو اونتاریو

شما در دانشکده معماری، نما و طراحی دانشگاه تورنتو، می‌توانید طیف وسیعی از رشته‌های مربوط به معماری را پیدا کنید. از کارشناسی مطالعات معماری و مطالعات بصری بگیرید تا کارشناسی ارشد مطالعات بصری، معماری، معماری منظر و طراحی شهری!

بد نیست بدانید که این دانشگاه توانست در رنکینگ سال ۲۰۲۲ میلادی، به جایگاه خیره کننده‌ی ۲۶ برسد. بر همین اساس، هزینه‌های تحصیل در رشته‌های مختلف این دانشگاه، بین ۳۱ تا ۳۸ هزار دلار، سالانه، متغیر خواهند بود.

دانشگاه لاوال کبک

قصد اپلای معماری کانادا و به ویژه حضور در کبک را دارید؟ پس سری به سایت دانشکده برنامه‌ریزی، معماری و هنرهای تجسمی دانشگاه لاوال بزنید. در این دانشگاه، دوره‌های معماری، هنرهای تجسمی و طراحی ارائه می‌شود. فقط باید حواستان باشد که زبان آموزش در دانشگاه لاوال، فرانسوی است. پس برای اخذ پذیرش، باید به زبان فرانسوی مسلط باشید.

این دانشگاه، براساس رنکینگ سال ۲۰۲۲ میلادی، جایگاه ۴۱۴ را از آن خود کرده است. هزینه‌ تحصیل معماری در آن هم بین ۲۴ تا ۲۷ هزار دلار سالانه، متغیر می‌باشد.

دانشگاه دالهاوزی

یکی دیگر از بهترین مقاصد اپلای معماری کانادا دانشگاه دالهاوزی است. دانشکده معماری و برنامه‌ریزی این دانشگاه، هم دوره‌های ۴ ساله‌ی کارشناسی را ارائه می‌دهد و هم دوره‌های ۲ ساله را! از سوی دیگر، بد نیست بدانید که دوره‌های ارشد معماری این دانشگاه دو ساله می‌باشند.

به طور کلی، مطالعات طراحی محیط، برنامه‌ریزی و مطالعات برنامه‌ریزی، از مهم‌ترین رشته‌های دانشگاه دالهاوزی هستند. این دانشگاه، در سال ۲۰۲۲ میلادی، رتبه‌ی ۲۷۲ را در بین دانشگاه‌های برتر جهان، از آن خود کرده است. هزینه‌های تحصیل در آن هم به صورت ترمی، تا ۶ هزار دلار برای هر ترم، برآورد می‌شود.


پیشنهاد مطالعه:

ساخت پورتفولیو معماری

پورتفولیو هنری 

بازاریابی معماری 

دیجیتال مارکتینگ معماری

انگیزه نامه معماری 

رزومه معماری

اپلای معماری ترکیه 

اپلای معماری سوئیس

اپلای معماری انگلستان

اپلای معماری ایتالیا

اپلای معماری آمریکا

اپلای معماری آلمان

اپلای معماری هلند

اپلای معماری استرالیا

اپلای معماری دانمارک


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *