طراحی معماری شرکت orfium؛ تعامل کاری در فضایی دوستانه!

طراحی معماری شرکت orfium؛ تعامل کاری در فضایی دوستانه!

اختصاصی کانون معماران وشهرسازان: امروزه اغلب فضاهای کاری از حالت بسته و سنتی خود به حالت جمعی و تعاملی در حال تغییر هستند.   طراحی معماری شرکت orfium نیز از آن دسته شرکت‌ها می‌باشد. این شرکت در زمینه مدیریت حق چاپ موسیقی فعالیت می‌کند؛ همچنین در مورد نوسازی دفاتر و شرکت‌های چند ملیتی در آتن هم اقداماتی انجام می‌دهد. در این شرکت، فعالیت‌ها در فضاهایی منحصربه‌فرد صورت گرفته که منجر به تعامل و همکاری کارکنان وعقد قراردادهای بیشتر می‌باشد. در واقع در این شرکت تعامل کاری در فضایی دوستانه صورت می‌پذیرد.

هدف شرکت Orfium چیست؟

ویژگی جالب توجه این شرکت، طراحی فضایی دوستانه، دلنشین و کابردی برای کارکنان می‌باشد.  در واقع هدف اصلی آن، تقویت روابط بین کارکنان و تشویق به همکاری در کار تیمی می‌باشد. چالش بزرگ معماری شرکت Orfium این بود که پوسته و عناصر اساسی ساختمان دست نخورده باقی بماند.

شرکت orfium در چه زمینه هایی فعالیت می‌کند؟  

اولین قدم در فعالیت‌های این شرکت، درک ساختار و سازمان شرکت و تبدیل آن به فضا می‌باشد. بنابراین این شرکت با طراحی فضاهای باز، توانسته‌است بیشترین نور و تهویه طبیعی را از پوسته وارد فضا کند. همچنین فضاهای این شرکت در مقابل تیم‌های بزرگ و کوچک انعطاف‌پذیر بوده و تغییر می‌کنند.

فضای عقد قرارداد

در این شرکت، برقراری ارتباط و همکاری‌ها در اتاق جلسات بزرگ و کوچک و معمولا در آمفی تئاتر صورت می‌گیرد. فضاهای اطراف آمفی تئاتر را میز ناهارخوری، کتابخانه عمومی و میز پینگ پنگ تشکیل می‌دهد. این فضاها کارکنان را به تعامل و همکاری بیشتر با یکدیگر سوق می‌دهد. زمینه شروع گفت‌وگو و آشنایی بیشتر افراد در بخش ناهارخوری مجموعه صورت می‌گیرد.

مکانیزم سازماندهی فضاها

طراحی معماری شرکت orfium به گونه‌ای می‌باشد که فضای کاری را برای کارکنان خود به محیطی دوستانه تبدیل کرده‌است. بخش پذیرایی در سطح میانی مجموعه می‌باشد که بازدیدکنندگان از آنجا به طبقه بالا هدایت می‌شوند. فضای اداری این مجموعه نیز به بهترین شیوه طراح و دکور شده است.

رنگ‌های کارآمد در شرکت orfium

پالت رنگ نشان دهنده کیفیت‌های مختلف است. رنگ سبز عمدتا در فضای اداری و رنگ نارنجی در فضاهای تعاملی استفاده شده‌است. این رنگ‌ها، کارکنان را به تعامل  با محیط اطراف تشویق می‎‌کند. زیرا این شرکت هر لحظه درحال پیشرفت است. در نهایت این پروژه، به‌عنوان اولین ساختمان برتر یک معمار جوان، برنده اولین جایزه معماری یونان شد.

منبع: archdaily.com

مائده پاشائی

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *